PDA

View Full Version : daisy chain op een regulated/isolated output: wel/ geen vergrote kans op ruis/brom?



the sure thing
21 maart 2014, 23:06
Ik heb een voodoolab pedal power. De "neiging" bij een dergelijke voeding is dat elk pedaaltje ieder door een eigen uitgang gevoed wordt. Maar: je kan natuurlijk op 1 uitgang een daisy chain aansluiten en daarmee 4 a 5 pedalen voeden. Zolang het aantal gevraagde mA maar aangeboden wordt, lijkt me dit geen probleem toch? Anders gevraagd: als Voodoolab roept dat de output isolated en regulated is, kan ik dan op 1 output meerdere pedalen aansluiten en blijft de kans op ruis/brom even minimaal dan als ik elk pedaal apart voedt?

Lomeos
22 maart 2014, 09:22
In mijn ervaring kan dat prima, maar het hangt we van de pedalen af. Sommige werken gewoon niet met anderen samen. Gewoon een kwestie van proberen. Ik gebruik een GigRig generator met Distributors. Feitelijk een daisy chain op maat. Ik heb alle lastpakken op geïsoleerde voedingen zitten en de rest bij elkaar. Niks geen brom of ruis. Het vinden van de lastpakken is de truc.

the sure thing
22 maart 2014, 12:01
Wat waren bij jou de lastpakken?

Lomeos
22 maart 2014, 12:12
Wat waren bij jou de lastpakken?

Mijn Hartman flanger is een echte lastpak. Duurde ook even voor ik daar achter was, want sommige combinaties werkten wel.

De Timeline, Whammy en Hartman Flanger hebben een geïsoleerde voeding nodig. Verder heb ik nog adapters voor een mxr phase 90 en analogman fuzz, want die hebben geen adapteringang. Als laatse een oude Boss CS2 vanwege de aca.

Mijn switcher, King of tone, tuner, reverb, wah, ts10, moog mf trem en nieuwe BOG fuzz zitten knus samen op de voeding, zonder gedoe.