PDA

View Full Version : WET --DRY--WET ??????



kokeleko
4 juli 2003, 20:01
Heb jaren geleden een W/D/W setup gehad, met een JMP-1 preamp een 9200 voor het droge geluid ,een Quadraverb GT en een Midiverb 4, Patchmate en midi mate , alles door twee 1922 boxjes.
Klonk toen voor mijn omstandigheid super, lekker breed, en altijd je droge gitaar sound.

Toen was ik het zat, een Digitech 2112 en mijn 9200, dat was de setup, lekker makkelijk, dat getweak met die EQ werd ik ook al gauw zat.
Weer een JMP-1 erbij, de Digitech eruit en een MPX-G2 er weer in, he, he eindelijk goed.

Vind het geluid toch niet lekker, hup de JMP-1 eruit en een IE4 erin, mooie sound, maarrrrr.... de 9200 eruit en een VHT 2/50/2 er in.
Super geluid, mooi alle fx bij de hand etc, tot ik een Duotone in de handen krijg, whaaa wat een geluid, lekker strak, hupakee de wah, volume pedalen op een fx-board, extra 19" fx-doos erbij, want met zo'n top moet je ook fx kunnen gebruiken, eindelijk alles voorelkaar.

Dat geschakel met zo'n top is ook maar niks en de sound is eigenlijk niet zo smeuig als mijn rack, hopla verkopen die hap, houd ik alleen mijn rack en een paar goede speakers. Tot ik ging kijken wat dan dat allemaal op zou leveren, en wat het moest gaan kosten om een paar kut speakers te scoren, en ik het toch wel zonde vind om die Duotone de deur uit te doen, dacht ik Eureka.

Heb een 4x12 verkocht en heb een Flextone XL op de kop getikt van een vriend van mij, om te repeteren , en voor kleine dingetjes.

Heb de IE4 op de return van de Duotone aangesloten.
De IE4 hangt in de fx-loop van de MPX-G2.
En de post-fx worden vesterkt door de VHT.
De 2x12 boxxies staan gebroedelijk naast elkaar, de buitenste linker en rechter speaker zijn 100% wet voor de post-fx.
De binnenste twee speakers voor het droge geluid en de pre-fx, stuur alles aan met de R1.

Met andere woorden ik ben weer terug bij af, alleen vind ik dat het stukken beter klinkt, vooral de preamp rechtstreeks op een buizenamp, de fx zijn veel helderder.
Had dit alweer een poos in mijn kop zitten, kwam er maar niet uit, wel weg niet wegdoen.

Ik kan nu Stereo draaien, W/D/W :-D , met de Duotone kan ik als ik daar zin in heb ook nog een keertje lekker mono rossen, en mijn speakers houdt ik gewoon.

Hebben jullie dat nou ook wel eens dat je er helemaal dol van wordt :razz: , en dat je eigenlijk tot de conclusie komt dat het er allemaal al is???......zucht ik m oest het ff kwijt , proost.

Rwin
5 juli 2003, 19:35
ja ik had het ook...

maar tegenwoordig (al een half jaar) ben ik uiterst tevreden en heb nog geen moment gehad van... ik wil iets anders.

Setup:

Ej-pk2002 --> H&K Zenamp met G-Major in de fxloop.
(Voor optredens draadloos systeem van AKG)

Rwin

Chiel
5 juli 2003, 20:46
Ik liep zelf al een jaar of drie geleden met de volgende setup in mijn gedachten;
Preamp: CAE of Ernst Fliek
Eindtrap: VHT2/50/2 of Mesa 2:90
Speakers: Mesa Thiele of Bagend's
FX: G-Force, Lexicon (of misschien wel een Eventide?)
Gitaar: Goede superstrat met Floyd Rose en EMG's

Tja, na veel testen, sparen en uitproberen heb ik nu inmiddels een Fliek, een VHT2/50/2, een setje Bagends een Schecter superstrat en een Intellifex. Ja, ik ben bijna 100% tevreden. Zou graag nog eens de Intellifex willen vervangen door een andere FX-doos en ook wat betreft schakelmogelijkheden zou ik nog wel eens iets anders willen. Maar ach, dat zie ik nu eigenlijk alleen nog maar als een luxe probleem :D .

Rectifier
12 juli 2003, 16:47
Yo broeders,

Wat een gezanik over w:d:w :D
Ik zit in Zuid Frankrijk en dan denk ik niet aan w:d:w :lol:

Maar eh, Ko...... DuoPenotti al verkocht??? :wink:

Au Revoir

Nocki
14 juli 2003, 18:27
ja ik heb ook al een hele tijd lopen zoeken. en verkopen kopen verkopen en u heb ik gewoon een combo. en als ik een optreden doe is het gewoon goed... geen geziek. gewoon goed geluid. en mensen vonden het mooi klinken...

Ic3gl0vE
14 juli 2003, 19:51
dus je gebruikt die duotone alleen als poweramp??

kokeleko
14 juli 2003, 20:46
In de w/d/w/ opstelling wel, heb ik mijn IE4 ervoor hangen, maar ook gewoon als Duotone met box, kan ik vele kanten op.

ED BOB
15 juli 2003, 09:27
ja ik heb ook al een hele tijd lopen zoeken. en verkopen kopen verkopen en u heb ik gewoon een combo. en als ik een optreden doe is het gewoon goed... geen geziek. gewoon goed geluid. en mensen vonden het mooi klinken...

Ik herken dat bij mij precies hetzelfde. Vroeger altijd combo gehad. Mesa Boogie Mark iii (nog altijd spijt dat ik die heb verkocht). Toen stereo gaan spelen met Roland GP100 een hoop effecten en Marschall 2 kan. power amp. en 2 mesa boogie cabs. Vervolgens toch maar weer een buizen-combo gekocht (Engl Thunder 50W) geexperimenteerd met w-d-w. Was wel mooi veel te veel gedoe op het podium (mix tussen w en d). Toen heb ik de Thunder ingeruild voor een Engl Sovereign combo 100W en gebruik alleen deze met wat lichte effecten van de GP100. Lekker makkelijk, recht door zee en weinig sjouwwerk....

Greetz, Ed :wink:

Nocki
15 juli 2003, 09:45
ja precies. ik heb er heel erg van genoten om nmet niet teveel poehaa op het podium te staan.
ik had wel een rackje bij met een draadloos set en een stemapparaatje erin. maar dat was alles.. wel lekker. ik de nk dat ik zo door gaat. rack en combo... heerlijk.

Nocki

ED BOB
15 juli 2003, 13:18
Lang leve de combo !!!! :razz:

kokeleko
15 juli 2003, 13:42
Om te repeteren is een combo handig ja :D
Het is maar wat je wilt, ik doe het dus zo.

ED BOB
16 juli 2003, 18:06
Om te repeteren is een combo handig ja :D
Het is maar wat je wilt, ik doe het dus zo.

Ja dat klopt iedereen moet doen wat ie het prettigst vind.

By the way... in mijn set up heb ik ook nog voorzien in w-d-w. Dit zit als volgt in elkaar:

Naast mijn Engl Sovereign heb ik ook nog een bescheiden rack v.v. Roland GP100 (pre-amp / eff. processor), Marschall Valvestate power amp 2x80W (in principe als back up) met 2 mesa boogie cabs. en een Engl Z-7 midi converter.
Ik gebruik de Engl pre-amp in de S/R van de GP100 en in sommige presets gebruik ik de GP100 als pre-amp (bijv. twin reverb) vervolgens gebruik ik de Engl eindtrap als de eindversterker.
Ik heb ook een aantal presets van de GP100 zo geprogammeerd dat het droge signaal (incl. wah van GP100) naar de Engl eindversterker gaat en het stereo effect naar de Marschall + cabs. Echter dit gebruik ik in praktijk eigenlijk nooit...Voor repetities gebruik ik alleen gitaar + combo + Engl Z-4 foot switch

Op zich wel een mooie en praktische set up: heel eenvoudig, erg veelzijdig en vooral bedrijfszeker. Ik heb namelijk alles geback-upt. M.a.w. 2 pre-amps, 2 power amps, 2 foot pedalen (FC-200 en Engl Z-4) 3 speakers en 2 gitaren. :-D

greetz, Ed

MADdie86
6 augustus 2003, 01:33
Yo broeders,

Wat een gezanik over w:d:w :D
Ik zit in Zuid Frankrijk en dan denk ik niet aan w:d:w :lol:

Maar eh, Ko...... DuoPenotti al verkocht??? :wink:

Au Revoir

Zuid frankrijk en je denkt niet aan w-d-w? ben je man en hetro? :razz:

Rectifier
6 augustus 2003, 14:08
Ik dacht daar aan W/D

Wet Dames :lol:

Wat is hetro? Of noem je jezelf zo?

casperw
18 augustus 2003, 13:48
hoi,

Ik dacht zelf aan het volgende:
TC electronics als FX
Boogie Triaxis (die is programmeerbaar)
Boogie 50/50
dat dan jagen door speakerkast(geen idee welke, komt nog)
en dan de rackversie van de cry baby, dan hoef je niet eerst 6m kabel naar je wah te sturen en weer 6m naar je amp.
Maar dit is toekomstmuziek.
Volgens mij wel een handige setup....

mzl
casper