PDA

View Full Version : lichte versterker toch luid?



ArneVanhove
21 maart 2014, 17:20
Hallo

Ik speel in twee punk rock bands op een JCM 2000 DSL 100 en Marshall 1960 cab. Helemaal tevreden van, maar wel altijd een zwaar gesleur. Daarom zou ik graag ook een compacte lichtgewicht versterker hebben. Hij moet niet even goed klinken, maar dus liefst wel (bijna) even luid gaan en compact zijn en weinig wegen.
Dat ik dan best geen buizenversterker koop is me al duidelijk.

Iemand tips voor een versterker?

Een versterker die wél even goed klinkt als de JCM 2000 (voor technische punk rock) en toch compacter en lichter is, mag je natuurlijk ook altijd laten weten!

Alvast bedankt!

telerocker
21 maart 2014, 17:48
Er zijn tal van (buizen) lunchboxversterkers die goed klinken. Bijvoorbeeld de Hughes & Kettner Tubemeister-serie, Vox Nighttrain, Laney Ironheart studio en de Carvin V3. The Tubemeister 36 kan hard en heeft ook veel gainreserves. Of ze beter klinken dan een JCM2000 weet ik niet.

big dooley
21 maart 2014, 23:30
eens rondkijken voor een valvestate 100 watter... de eerste serie lijkt qua optie's eigenlijk nog het meeste op een DSL
heb zelf een 8240 en een VS100 combo gehad... gaan hard genoeg en wegen ongeveer hetzelfde de top die je nu hebt

het zijn hybrids, maar met een beetje handig instellen (contourcontrol helemaal dichtdraaien oa.) sta je er echt niet mee voor joker...
wel opletten dat ie goed werkt, soldeerpunten zijn een makkum met die dingen

hessepes
23 maart 2014, 20:04
Ik zou gaan voor een top en een los cabinet. Dat is veel handiger slepen. Vox night train is al genoemd en vind ik zelf ook een prima versterker. Ik heb de oude versie, maar er is nu een nieuw model met reverb en ook een footswitch voor thick/bright channel.

marter544
23 maart 2014, 20:20
http://www.thomann.de/nl/amt_stonehead_sh_50_4_green.htm AMT stonehead lijkt me het antwoord op deze vraag.. Weegt slechts 5 kg. 4 kanaals, 50 watt. Mr. Englund laat alles goed klinken, maar toch:


http://www.youtube.com/watch?v=Gb3JeYa1ihU