PDA

View Full Version : Uitgang en bezoekers



Eko
21 maart 2014, 16:16
Na het zoveelste afbreken en gezeur toch maar eens mijn frustratie gedeeld met jullie. Waarom gaan alle mafkezen in dronken toestand het liefst voor een uitgang staan? Heb je net 3 uur staan spelen , kun je eindelijk afbreken , gaat iedereen met het verstand van een Neanderthaler voor de deur staan. Niet opzij te krijgen en als je vraagt of ze opzij gaan staan ze wazig te kijken.......

Gearjunkie
21 maart 2014, 16:40
Artiestenuitgang nemen??


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plant
21 maart 2014, 17:15
Artiestenuitgang nemen??

Die bedoelt ie. Maar daar staan dus dronken groupies met het verstand van een Neanderthaler voor die hem staan op te wachten en met hem naar bed willen. Dat wil ie kennelijk niet.

paulusdeBKB
21 maart 2014, 17:48
Inderdaad heel vervelend. Vooral bij kroegoptredens. Nasleep bij de Heeren van Aemstel is bijvoorbeeld berucht. 50 M lopen vanaf laden/lossenparkeerplaats, da's nog wel te doen op zich. Maar vaak staan daar al auto's. Hoe dan ook - met je kostbare spullen eerst de dronken kroeg door en dan dat dronken plein over - het is het minst leuke aan de hele avond.

Maar het hoort erbij.

Eko
23 maart 2014, 10:47
Bij de kroegoptredens zijn het dezelfde Neanderthalers die iedere keer als iemand de deur uit wil , met spullen in z`n handen, in de weg blijven staan. Niet 1 keer maar net zo lang tot de kroeg dicht gaat.
Het zal er wel bij horen , maar na 40+ jaar blijft het irritant.

beruk
23 maart 2014, 10:57
Ehhm, waarom treed je dan op? Verlicht me. Ik vind er geen flikker aan.

barno
23 maart 2014, 11:38
zeer herkenbaar. gisteren ook weer meegemaakt. Ik stoot gewoon lomp door met de amps tegen die lichamen en zeg dan heel vriendelijk sorry, na twee runs gaan ze wel uit de weg :)

purplejohn
23 maart 2014, 15:34
Wij gaan na een intensief avondje gewoon nog een uurtje meedrinken voordat we aan de gang gaan. Adrenaline zakt dan bij iedereen en geeft eigenlijk nooit problemen. (tenzij de deur dan al dicht is natuurlijk). Ook laten we in en gekke bui wel eens vallen of mensen willen helpen met sjouwen. Heb je ook opeens alle ruimte. ;)

beruk
23 maart 2014, 16:24
Ook laten we in en gekke bui wel eens vallen of mensen willen helpen met sjouwen. Heb je ook opeens alle ruimte. ;)
Prima oplossing!

Eko
24 maart 2014, 08:34
Beruk,
iedereen beleeft muziek op een andere manier. Ik vind iedere dag op mijn muziekkamer zitten pielen vervelend. Geef mij maar een kroeg , tent of zaal met mensen om voor te spelen.
Bij grotere zalen met een aparte artiesten ingang is het nooit een probleem, maar wel bij de kroegen en kleine tenten.
Ook nog een ergernis:
Dronken ouderen die even door het instrumentarium komen wandelen om te zeggen: ijjk ghebb vrrroegge ooojk gjitar gespjeelt!!

Harry
24 maart 2014, 12:26
ik vind het allemaal leuk, mensen die tegen je aan komen ouwehoeren over hun eigen bandje, of die komen vragen of je er nog een beetje van rond kunt komen, wat voor spullen je hebt, mensen die optredens voor je gaan regelen en waar je toch nooit meer iets van hoort. Alleen inderdaad het stelletje lamzakken dat je ziet aankomen met je zware troep en niet op het idee komen om een stapje opzij te doen. Of zelf na een paar flinke duwen met een grote box je nog glazig aanstaren. Nog maar iets harder duwen dan....

Harald
24 maart 2014, 12:39
Hoezo? Heb jij geen scherpe spikes op je flightcases dan? :soinnocent:

Soms is je spullen in je wagen krijgen idd. behoorlijk waardeloos. Kan niet op de naam van het kroegje in Den Haag komen, maar met de auto kom je er niet dankzij die mooie paaltjes. En als je je spullen daar hebt hebben ze zo'n mooie ouderwetse trap omlaag, met op en aantrede van 20 cm. De meest ongelukkige combinatie die je tegenkomt. En dan is het klein, en dus snel stampvol... jottem!

Of van dat publiek dat enthousiast gaat mee klappen op de 1 en de 3. Voelen die mensen echt niet dat dat niet swingt?

Of iemand gaat kompleet uit het ritme mee klappen. Ook altijd leuk :(

Maar gelukkig zijn er ook leuke kanten aan optreden :)

Pepe
24 maart 2014, 12:52
Dat min of meer express voor de uitgang staan is, in mijn beleving, vooral in de kop van Noord Holland een soort van vermaak. Misschien zat de luier vroeger te strak, wie weet. Het is 1 van de redenen waarom ik graag anderen laat sjouwen met spullen. Er zijn hele hoop redenen waarom ik niet graag zware dingen sjouw trouwens. Maar goed, je bent een sympathieke peer en voor God & Vaderland... het valt niet mee af en toe.

purplejohn
24 maart 2014, 13:40
Haha, allemaal zo herkenbaar dit. En dan zeggen wij in de band aan het eind van de avond tegen elkaar: "Gelukkig is het publiek niet moe geworden vanavond". Maar ondanks alles blijft het de ultieme adrenalineavond...

Rozemarijn
26 maart 2014, 13:13
haha ik ben geen muzikant of roadie ofzo. Mijn lief is wel roadie en technicus van een bandje (goed bandje trouwens maar daar ga ik nu ff niet over uitwijden) en die kent dit soort situaties ook. En ik zie het ook als ik eens meega met hem. Nu heb ik een goede truc om iedereen aan de kant te laten gaan, maar helaas heeft niet iedereen die handige truc bij de hand. Ik zit in een rolstoel en vaak krijg ik dan wat spul op schoot om dan richting de artistenuitgang te komen roep ik gewoon keihard : AAN DE KANT IK MOET PIESEN! IK PIS IN MN BROEK HOOR. Moet jij s kijken hoe gauw de weg vrij is. Niks is erger dan een in dr broek zeikende gehandicapte met dure apparatuur op schoot. Succes verzekerd!

Oke, zonder dollen, het is inderdaad wel irritant...

Harry
26 maart 2014, 15:26
okee, ik trap er dus niet meer in. Kijken of jij er nog door kan dan! ;)


Maar verder, het gekke is dat je nog vol staat van adrenaline en je een ontzettende rockster voelt omdat de sfeer zo goed was, en dan dat stomme gesjouw. Maar ja, hoort erbij.

Braindead
26 maart 2014, 19:34
Tja je kent het gezegde:



Live sucks, then you die.








Of was het nu: Life sucks and then you die? :???: lol

Whatever: ik speel tegenwoordig alleen nog mondharmonica in de band. Ben je zo weg.

Eko
27 maart 2014, 16:36
Gouden regel: mondharmonicaspelers doen de PA............

Montecristo
5 april 2014, 11:49
Contact leggen met het haantje ondet de locals en die er wat van laten zeggen

Dirk_Hendrik
5 april 2014, 14:02
Heel herkenbaar. Alleen zijn die lui nog niet irritant als ze daar staan. Dat worden ze pas op het moment dat ze vragen: "Moet je er langs dan?"

Nee. Je staat daar voor je lol met een flightcase tussen het kroegpubliek...

muziekschuur
5 april 2014, 15:39
Niet dan?

Is dat nou die dwaas die denkt dat ie gitaar kan speluh dan?