PDA

View Full Version : If You Belonged to me - Traveling Wilburys (cover)



flamed28
20 maart 2014, 20:43
Hallo allemaal,

Ik had het laatst met iemand over opnemen, en toen dacht ik: "Verrek, ik heb nog wat liggen".
Kwam op het idee dit nummer op te nemen doordat ik voor de lol een mondharmonica had gekocht, en wat kan je dan beter coveren dan een Bob Dylan nummer :)
Ik heb het blazen niet hetzelfde gedaan als de meester-schrijver hemzelf, maar dat mag wel met een cover :makeup:
Ik post het hier maar gewoon, delen kan geen kwaad :)

https://soundcloud.com/stephan-den-ouden/if-you-belonged-to-me

Dit keer niet met vertaalde teksten trouwens ;)

Mvg,
Stephan

paulusdeBKB
20 maart 2014, 22:33
Ik ken het origineel niet maar ik vind het een heel prettig rammelend geheel. De geluidskwaliteit en het spel zijn zeer goed te pruimen en je manier van zingen past goed bij Bob Dylans werk en sfeer. Ik zie het al helemaal voor me. Mijn meisje en ik prettig beschonken in het parkgras, luisterend naar jouw bandje.

Goed gedaan!

Edit: niet dat ik een meisje heb. Maar toch.

Cageman
21 maart 2014, 13:02
Leuk! Vrolijk en losjes.
Echte drums, ook leuk. Is toch wel wereld van verschil met elektronische drums. Realistisch en dynamisch. :ok:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
21 maart 2014, 13:52
Lekker! Terug naar de rammelende roots die deze ouden van dagen zelf allemaal helemaal vergeten zijn.

Lijkt me, dat het geheel iets aan de hoge kant is voor je zang. Dat je iets op je tenen moet staan om het eruit te halen.

Waar je ook kijkt in de wereld, is het zo hoog mogelijk zingen een teken van übermanlijkheid. Vandaar dat de echte machos uit de Chinese opera wereld vrouwenrollen zingen om die manlijkheid te onder strepen.
Kijk ook eens naar de 4 seasons, Italo Amerikanen, waar Bruce Springsteen zijn inspiratie voortdurend vandaan haalt. Voorman Franki Valli zingt je de veters uit de schoenen.

De punkers doe-het-zelf mentaliteit spat van je post af.
Geraffineerd? Mwoa!!!
Lol? Reken maar.
Ook bij mij.

Blijf ik zitten met de vraag: Heb je dat meissie nog gekregen?
Zo ja? Wat een smaak heeft ze hè?
Zo nee? Dom wicht.
Nieuw lied voor een nieuw grietje.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Plant
21 maart 2014, 17:42
Lijkt me, dat het geheel iets aan de hoge kant is voor je zang. Dat je iets op je tenen moet staan om het eruit te halen.

Was ook mijn (eerste) gedachte.

Deze van de Traveling Wilburys ken ik niet. Als dat ook een Jeff Lynne productie was klonk het origineel vast héél anders. Maar het gaat niet om de vergelijking, het gaat om wat we hier horen. En dat is erg leuk.

flamed28
23 maart 2014, 19:48
Bedankt voor de complimenten, verbetert toch weer je dag :)


Lijkt me, dat het geheel iets aan de hoge kant is voor je zang. Dat je iets op je tenen moet staan om het eruit te halen.

Dit hoorde ik ook al van m'n vriendin (heb daarna een paar zangtrucjes van dr geleerd. Het meissie is dus al binnen ;) )
De rede dat ik deze toonsoort koos was puur en alleen de mondharmonica die ik in A had gekocht, omdat je dan mooi over blues in E kan blazen. En laat dat nu net één van de meest gebruikte toonsoorten te zijn voor jams :)
Jammer genoeg was het origineel in D, en dus heb ik het een beetje verhoogd (of verlaagd, zo je wilt), maar was idd niet zo handig voor mijn stem :makeup:


Als dat ook een Jeff Lynne productie was klonk het origineel vast héél anders.

http://www.youtube.com/watch?v=6Q4S3dPDTtg

Mijn versie is inderdaad wel opgenomen met iets minder gitaartracks en trucjes haha.
En natuurlijk met microfoons op budgetniveau (ga binnenkort wel wat nieuwe halen) :p
Maar je hoort inderdaad (gelukkig ook maar) direct verschil.
En het is juist ook leuk om liedjes van zulke briljante producers te coveren op zo'n manier (met alle beperkingen van dien).

Duhsjaak
24 maart 2014, 00:03
Lekker! Terug naar de rammelende roots die deze ouden van dagen zelf allemaal helemaal vergeten zijn.

Lijkt me, dat het geheel iets aan de hoge kant is voor je zang. Dat je iets op je tenen moet staan om het eruit te halen.

Waar je ook kijkt in de wereld, is het zo hoog mogelijk zingen een teken van übermanlijkheid. Vandaar dat de echte machos uit de Chinese opera wereld vrouwenrollen zingen om die manlijkheid te onder strepen.
Kijk ook eens naar de 4 seasons, Italo Amerikanen, waar Bruce Springsteen zijn inspiratie voortdurend vandaan haalt. Voorman Franki Valli zingt je de veters uit de schoenen.

De punkers doe-het-zelf mentaliteit spat van je post af.
Geraffineerd? Mwoa!!!
Lol? Reken maar.
Ook bij mij.

Blijf ik zitten met de vraag: Heb je dat meissie nog gekregen?
Zo ja? Wat een smaak heeft ze hè?
Zo nee? Dom wicht.
Nieuw lied voor een nieuw grietje.

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Het is altijd lachen als je jezelf gaat quoten.
Net als of je verminderd toerekeningsvatbaar bent.
Op het Journaal gebeurt dat ook regelmatig. Vrij aardig betaalde gasten boeren dan vol overgave in de microfoon: zoals ik al eerder memoreerde......, zich totaal niet bewust van het gegeven dat de eerdere wijsheden de snij-/regietafel niet hebben gehaald.

Vroeger kende ik een club waar de vaakst gevraagde flessen zo hoog mogelijk werden geplaatst. Zodat de slanke en jonge stagiaires echt vreselijk op hun tenen moesten staan om er bij te kunnen. Vergeef mij dat ik van mening ben dat jij niet diezelfde invloed op mij hebt. Zeker niet qua zang. Ik kies tamelijk genadeloos voor jonge en slanke stagiaires.

En ze, je vriendin, is voor jou/voor je geniale lied gevallen? Heel goed nieuws.
Ik ook voor je lied. Ik mag alleen - ook voor jou - hopen en bidden dat dat niet op dezelfde manier gebeurt.

Als ik jouw uitvoering hoor, vraag ik mij af hoe het kan dat die mastodonten niet uit eigen beweging terug zijn gegaan naar hun roots.
Je mag het niet zeggen hè, maar is het zo'n verlies voor de muziek dat er al een aantal van die gasten de club van 27 zijn gaan vervelen?

Nou vooruit (sorry Harald), knuppel in het hoenderhok: noem mij nou twee nummers van George H., na Bungaladesj, die de moeite van het beluisteren waard zijn. Other than My Sweet Lord en ander gejat materiaal.

En van wanneer was Bungaladesj en uit welk jaar??? Nou?
Ik kies voor jouw versie zonder een seconde na te denken.
Ik vindt een zeer waardevolle post.

Zet de volgende maar vast in de steigers.
Vriendelijke groet, Gus