PDA

View Full Version : squier tele affinity... goede gitaar ?



JaM
4 juli 2003, 18:27
Okee, een paar meningen zouden welkom zijn. Ik heb nog niet veel electrisch gespeeld, wel acoustisch. ik heb al wel een versterker, een marshall G50.

Ik heb deze gitaar in een goede muziekwinkel gezien (Piët in Arnhem), de prijs was € 235,= het was een affinity, dus met een maple fretboard.
ik von dat hij er best goed uitzag (ik let nu voornamelijk op uiterlijk, want ik kan nog niet goed genoeg spelen om op geluid te letten), en hij speelde best lekker... onversterkt. Ik moet nog een keuze maken, dit wordt na de vakantie denk ik... Ik weet wel dat ze bij Piët geen gitaren verkopen zonder ze eerst helemaal af te stellen en na te kijken.

Heeft iemand ervaringen met dit gitaar ? ik hou wel van de tele-look, ik hoef niet (net als "de rest") een tele-achtig iets in t zwart, of geflamed.
Ik ben ook niet van plan (voorlopig) om heel heftig diepe black-metal of zo te spelen, 'tis meer voor "de lol' bij mij.

Gaarne reacties !!

iam
4 juli 2003, 19:15
ik ben zelf ook van plan me een 'starter' aan te schaffen
yamaha (pacifica) schijnt beste prijs/kwal verhouding te hebben en vooral; schijnt een solid-body te zijn, geen multiplex

JV
4 juli 2003, 19:26
affnity strats en tele's waren de laatste keer dat ik checkte rond de 125 euro bij feedback

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 19:55
schijnt een solid-body te zijn, geen multiplex

solid body betekent dat de gitaar niet hol is, zoals bijvoorbeeld een ES335. een solidbody kan best van multiplex zijn hoor

JaM
4 juli 2003, 20:23
Deze heeft doorschijnende, gele lak. Niet echt mn favoriet (in eerste instantie) maar nog een keertje kijken (vandaag) vond ik m toch wel mooi... nu alleen dat rare witte plaatje nog vervangen door n zwarte, dan is tie best wel te doen.
Volgens mij leek de body wel uit een stuk hout, geen multiplex. Hmmm... toch maar eens bij feedback checken...

Maar heeft er iemand hier op een affinity gespeeld ? Wat waren de (goede en/of slechte) ervaringen ??

iam
4 juli 2003, 20:27
schijnt een solid-body te zijn, geen multiplex

solid body betekent dat de gitaar niet hol is, zoals bijvoorbeeld een ES335. een solidbody kan best van multiplex zijn hoor

maar ja kbedoel van solid alder
geen multiplex

Mitch
4 juli 2003, 20:37
Affinity is volgens mij de goedkoopste lijn van Squier. De Standard lijn is iets degelijker. Erg relatief, het blijft puur beginnersspul, maar dat is ook wat je zoekt dus ik ga verder niet zeuren :)
En die Affinities zijn dacht ik goedkoper dan Standards.
Kijk anders via www.fender.com eens bij Squier, daar staat vast wel hoe het zit.

Mitch
4 juli 2003, 20:41
O ja, vergeet ik te melden: ik heb zelf een tijdje een Squier Fat Tele (Standard serie) gehad; da's er één met een humbucker i.p.v. de traditionele lipstick bij de hals.
Dat was wel origineel niet-van-echt-te-onderscheiden MDF, maar was na een hoop afstelwerk en wat modificaties niet eens zo'n slecht ding.
Die Fat Teles zijn ongeveer 320E; werden gemaakt in Indonesië en waren zeer matig afgewerkt.

JaM
4 juli 2003, 22:03
Hmmm... hij staat voor 282.99 $ op de fender-squire pricelist... dus dat valt nog wel mee. En waarschijnlijk is deze aardig goed nagekeken...

Ik zit een beetje met mijn budget: ik wil ongeveer 250 - 300 € uitgeven aan een goede beginnersgitaar. En niet een "al _te_ standaard" instrument in mn handen. Vandaar dat ik op deze uitkwam...

hansoonk
4 juli 2003, 22:12
Een Squier Affinity is de goedkoopste van de Squier-serie ... ik zu in ieder geval voor een Standard gaan. Die is wat meer solide. Als de Affinity van Piet Gitaar tweedehands is, is ook de prijs van 250 Euro aan de hoge kant, ook al is-ie goed afgesteld. Ter indicatie ... Ik heb twee jaar geleden mijn Squier Standard verkocht (goed afgesteld, incl. Fender elementen en een gig-bag voor 200 Euro en vond dat toen een goede prijs). Als je 300 Euro uit wilt geven, zou ik iets doorsparen en gaan voor een Mexicaanse Fender Tele aanschaffen ... die kun je voor dat bedrag wel op de kop tikken als je even geduld hebt.

JaM
4 juli 2003, 22:16
Hij is niet tweedehands... maar het zit er wel in dat ik doorspaar, heb niet veel geldjes nu, en moet ook nog op vakantie. Heb echter wel zojiust mijn Samick LP-imitaite linkshandig voor een mooi bedrag verkocht, dus er is weer ietsje speling.

Maar een echte Fender lust ik ook wel... zijn die te krijgen, tele's voor 300 € ? Marktplaats zeker... ik heb ze er nog niet zien staan :(

iam
4 juli 2003, 22:18
mexicaanse fender is nog altijd geen echte fender verkeerd neergeschreven, is wel echt fender maar mindere kwaliteit dan de usa versie, dat bedoelde ik dan ook
en ik heb al veel gehoord dat de duurdere modellen van yamaha echt wel goed zijn (en hebben zelfde prijsklasse als die fendermexicaantjes)
maar ja, suit yourself

JaM
4 juli 2003, 22:25
Tsja... ik heb nog geen idee eigenlijk. Misschien moet ik de vakantie maar gebruiken om effe rustig na te denken over "de keuzes die men maakt..." :)
Maar bedankt voor de reakties ! Ik ben weer wat wijzer. :lol:

Anders Destium
4 juli 2003, 22:31
Ik ben begonnen op een Affinity startersset, als je hem in een startersset koopt kun je tenminste vooruit :wink: Als je al langer akoestisch speelt zul je alleen snel aan een andere gitaar toe zijn. Ik heb het 1 jaar uitgehouden, maar toen MOEST hij ook weg...en dat was na 7 jaar viool en 1 jaar akoestisch :) Ik heb hem toen met het grootste geluk van de wereld weten in te ruilen (ik kreeg meer terug dan het starterssetje in totaal had gekost :D :o ), kennelijk een onervaren verkoper of zoiets...



PS: Ik wil Iam eigenlijk niet horen over het "echt" zijn van gitaren omdat hij altijd met Shamray loopt te ranzen, dan weet je ZEKER dat je nooit het échte gevoel krijgt :evil:

JaM
4 juli 2003, 22:39
:-D

En ja, ik ben nu bezig akoestisch te leren... Scheelt het echt zoveel dan, een "echte" of een squirrel ? (of een pacifica)

iam
4 juli 2003, 23:49
PS: Ik wil Iam eigenlijk niet horen over het "echt" zijn van gitaren omdat hij altijd met Shamray loopt te ranzen, dan weet je ZEKER dat je nooit het échte gevoel krijgt :evil:

ik heb toch niets gezegd over het echt zijn van gitaren?
ik heb zelfs erbij gezet dat ik het van horen zeggen heb dat de pacifica's beter zijn dan de mex fenders maar gewoon de naam niet hebben

en sorry dat ik me wat liet meeslepen met die shamray maar ik vond en vind het nog altijd geile gitaren om te zien en hoogst waarschijnlijk ook om te bespelen

SiNiSTRaL
5 juli 2003, 00:50
:-D

En ja, ik ben nu bezig akoestisch te leren... Scheelt het echt zoveel dan, een "echte" of een squirrel ? (of een pacifica)
simpel: JA

Mitch
5 juli 2003, 12:53
Fender mex is altijd weer een portie beter dan om het even welke Squier, met uitzondering van de oude Japs misschien.

BLOK182
5 juli 2003, 13:32
Als ik jou was zo ik kijken voor een squier standard, die zijn best redelijk, of als het financieel meezit een mex tele.

Anders Destium
5 juli 2003, 19:22
mexicaanse fender is nog altijd geen echte fender


I rest my case

iam
5 juli 2003, 19:30
mexicaanse fender is nog altijd geen echte fender


I rest my case

hm, ok...

je hebt gelijk

kbedoel gewoon dat de kwal. minder is dan de usaversie
natuurlijk is het een echte fender

pff wat ziften we toch muggen

nogmaals sorry hoor Anders, was niet de bedoeling om je voor het hoofd te stoten

green_day
5 juli 2003, 19:43
mexicaanse fender is nog altijd geen echte fender verkeerd neergeschreven, is wel echt fender maar mindere kwaliteit dan de usa versie, dat bedoelde ik dan ook
en ik heb al veel gehoord dat de duurdere modellen van yamaha echt wel goed zijn (en hebben zelfde prijsklasse als die fendermexicaantjes)
maar ja, suit yourself

kom op zeg die mexicaanse fenders zijn echt toffe dingen hoor!
Ze halen het niet bij de USA'ers, maar dat is ook logisch.. de prijs is er naar. En ik vind dat de prijs van mijn gitaar echt niet te veel was voor zo'n vette gitaar. Een heleboel mensen beschouwen mexikaanse fenders maar als minderwaardige broertjes van USA'ers.. Maar het zijn gewoon andere gitaren. En met een beetje upgraden kom je al heel sterk in de richting van een "echte" fender
Een kameraad van mij heeft trouwens een tele model pacifica.. en dat is inderdaad een echt toffe gitaar. Zeker als je ziet wat ie er voor heeft betaald

denk er eens over na

Anders Destium
5 juli 2003, 19:46
[quote="iamhm, ok...

je hebt gelijk

kbedoel gewoon dat de kwal. minder is dan de usaversie
natuurlijk is het een echte fender

pff wat ziften we toch muggen

nogmaals sorry hoor Anders, was niet de bedoeling om je voor het hoofd te stoten[/quote]

Ik ben normaal niet zo'n muggenzifter hoor, ik vond het gewoon raar om uit jouw mond iets te horen over "merken-hierarchie" :)

iam
5 juli 2003, 19:47
is het zand dan weer gladgestreken nu?
;)

BLOK182
5 juli 2003, 19:50
Now lets shake hands boys :D

Anders Destium
5 juli 2003, 20:46
:harmony:

Tommeke
5 juli 2003, 22:03
Wat is de prijs ongeveer van nen Mexicaanse Strat?
Ben ook van plan een elektrische gitaar te kopen en nu ben ik wa aant rondkijken wak best koop he :wink: .
Mijne versterker wordt waarschijnlijk ne Roland Cube 30.

Matsvansanten
5 juli 2003, 22:14
ik heb een mexicaanse strat en ik vind dr echt nix mis mee hoor, natuurlijk is het niet te vergelijken met een USA strat (waar mijn gitaar lerares op speelt) maar hijs echt niet zo verkeerd hoor. En ik snap niet waarom jullie hem met een USA vergelijken, dat zou alleen logisch zijn als de prijs ook gelijk zou zijn. Nu is het gewoon een oneerlijke vergelijking...Overigens zou ik zeker een keer een mexicaanse strat uitproberen zijn prima gitaren :lol:

Tommeke
5 juli 2003, 22:19
ik heb een mexicaanse strat en ik vind dr echt nix mis mee hoor, natuurlijk is het niet te vergelijken met een USA strat (waar mijn gitaar lerares op speelt) maar hijs echt niet zo verkeerd hoor. En ik snap niet waarom jullie hem met een USA vergelijken, dat zou alleen logisch zijn als de prijs ook gelijk zou zijn. Nu is het gewoon een oneerlijke vergelijking...Overigens zou ik zeker een keer een mexicaanse strat uitproberen zijn prima gitaren :lol:

kan je mij dan ook vertellen hoeveel ze kosten?

Matsvansanten
5 juli 2003, 22:21
uuhh.....ik heb er 4 jaar geleden geloof ik 650 gulden voor betaald ofzo...(tenminste me ouders dan want ik kreeg hem voor me verjaardag :razz: ) maar ik weet niet wat ze op het moment kosten.... :-? ik geloof wel flink wat meer...

SiNiSTRaL
6 juli 2003, 00:16
tip: zoek 2e hands een oude squier standard met Fender in het groot en squier in het klein erop (ipv omgekeerd) die zijn zelfs beter dan de huidige mex/us fenders als ik de verhalen mag geloven

Wouter J
6 juli 2003, 01:59
Okee, een paar meningen zouden welkom zijn. Ik heb nog niet veel electrisch gespeeld, wel acoustisch. ik heb al wel een versterker, een marshall G50.

Ik heb deze gitaar in een goede muziekwinkel gezien (Piët in Arnhem), de prijs was € 235,= het was een affinity, dus met een maple fretboard.
ik von dat hij er best goed uitzag (ik let nu voornamelijk op uiterlijk, want ik kan nog niet goed genoeg spelen om op geluid te letten), en hij speelde best lekker... onversterkt. Ik moet nog een keuze maken, dit wordt na de vakantie denk ik... Ik weet wel dat ze bij Piët geen gitaren verkopen zonder ze eerst helemaal af te stellen en na te kijken.

Ik heb zelf twee affinity teles en ze zijn naar mijn mening hun geld meer dan waard, ik zou wel als ik jou was de stem knoppen laten vervangen door iets beters maar ze zijn stevig, degelijk en makkelijk te modificeren mocht je dat willen.

Een van de twee die ik heb komt uit een ouder jaar en verschilt van de nieuwere door een dikkere body en snaren die door de body heen gehaald worden. Beide Gitaren hebben Boston Mechanieken gekregen en hebben wat electronica betreft veel te verduren gehad maar zijn wel twee "keepers" Die gaan niet meer weg.