PDA

View Full Version : Afmetingen brug epiphone les paul plustop-achtige uit 2009



Stratkerel
19 maart 2014, 22:35
Ik wil een roller bridge plaatsen op mijn epiphone les paul. Aan de serienummer te zien: het dus een epi van Chinese makelij zijn. De serienummer is 0906122721.Ik heb al een mail gestuurd naar guitarfetisch met diezellfde vraag of hun roller bridge erop gaat passen en ze hebben mij een afbeelding gestuurd met de afmetingen van de component.

Ik heb zelf niet het gereedschap om de punten van mijn Epiphone brug correct te meten en een quick google leverde ook niet meteen iets op voor dit specifiek geval...

Anyaway hier is de afbeelding
https://dl.dropboxusercontent.com/u/48551246/B10_11_12_Roller%20Brdg%20Meas%20Drwng.jpg

Moest iemand kunnen verifiëren dat dit de juiste zou zijn, alvast velen dank!

PS: en néén er zit geen trem op de epi, gewoon hardtail, en ja ik wil alsnog een roller bridge. Waarom? Daarom ;)

barno
19 maart 2014, 22:42
rollerbridges zijn nergens goed voor, maar soit ... :)

zo'n standaardroller brug heeft zelfde stringspacing als een TOM brug. alleen nog effe checken of de studs van hetzelfde type zijn natuurlijk

Stratkerel
21 maart 2014, 15:28
Ja dat was het hem vooral: de diameter van de studs waar de brug om komt te rusten. Ik dacht 'tekening komt uit VS dus zullen wel waarden in inch zijn'. Tot ik gewoon mijn meetlat nam en ruwweg zag dat de waarden op een mm wel zo goed als overeen kwamen.

In ieder geval, bedankt voor je input, barno!