PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht



michke
19 maart 2014, 09:18
Het is zover , na lang zoeken heb ik een nieuwe gitaar gekocht.
Het gaat om een Alvarez AD30ce . De gitaar heeft een zeer mooie klank, zeer goed afgewerkt , er zit een ingebouwde tuner in en voelde lekker makkelijk in de winkel. De actie is lekker laag waardoor baré-akkoorden plots een stuk makkelijker gaan .
Het enige minpunt na 2 dagen spelen , doordat de actie heel laag staat is het makkelijk om te spelen maar heb ik dikwijls voor dat mijn dikke 'e' snaar geregeld klettert , ik denk tegen mijn 1ste fret. Vooral wanneer ik volle akkoorden strum heb ik daarvan last, in de winkel viel me dat niet zo op maar na 2 dagen spelen krijg ik er alsmaar meer last van en word het wel storend...

Ik weet niet hoe ik foto's moet posten maar het gaat dus om deze gitaar .
http://www.alvarezguitars.com/guitar/ad30ce/
Ik betaalde er 318 euro voor en ben heel tevreden, maar ik moet toch iets doen aan dat gekletter.

Rizz
19 maart 2014, 09:46
Gefeliciteerd! Leuk ding. En + iig voor mij is de bredere nut. Je had het slechter kunnen doen.

Wat betreft de fretbuzz, komt ws. van de andere luchtvochtigheid bij je thuis oid.. Ff terug naar de winkel, is een vrij eenvoudige oplossing.. Je kan het ook zelf, als je het durft. Even de trussrod een kwartslagje losser draaien (tegen de klok in). Niet meer als een kwartslag tegelijk...

michke
19 maart 2014, 22:08
Bedankt Rizz. Zelf aan mijn gitaar sleutelen ga ik wijslijk niet doen, heb het nooit gedaan dus ik neem niet het risico dat ik het helemaal om zeep help..
Bij mijn oudere gitaar heb ik ook geregeld last van een buzz maar dan vooral wanneer ik de snaren vervangen heb, na een weekje spelen verdwijnt het meestal, hoe dit komt weet ik niet? Maar het is momenteel heel irritant, vooral wanneer ik de snaren hard aansla heb ik er last van..misschien wacht ik gewoon een weekje... maar indien het niet weg is ga ik toch een terug naar de winkel. Buiten die buzz is het een geweldige gitaar !

Plant
19 maart 2014, 22:28
Ik lees dat het om een nieuwe gitaar gaat. Dan ga je daar niet zelf aan sleutelen, maar ga je daar mee terug naar de winkel. Een eerste afstelbeurt hoort als service bij de aanschafprijs in te zitten.

Het is niet je eerste gitaar. Je gebruikt bepaalde snaren met doorgaans een vaste dikte / snaarspanning op de gitaar. Daar moet je een gitaar op optimaliseren. Nieuwe gitaren zijn zelden afgesteld en je gebruikt mogelijk andere snaren dan de fabrikant erop heeft gelegd.

Breng de gitaar naar de winkel, geef aan welke snaren waar kletteren, geef aan welke snaren je erop wilt gebruiken en laat haar daarop afstellen.

michke
19 maart 2014, 22:43
Bedankt Plant, ik denk ook dat ik indien het probleem zich blijft voordoen even terug naar de winkel ga.
De snaren die erop liggen zouden volgens de verkoper d'addario snaren zijn, de gitaar zou wel afgesteld zijn door de winkel. In de winkel had ik eigenlijk niet echt veel last van die buzz, pas wanneer ik er thuis wat heviger op speelde en wat harder viel het meer op. Op mijn oude gitaar gebruik ik altijd martins, ook toen had ik het na het vervangen van snaren geregeld voor. Het klinkt raar maar na een weekje gekletter verdween de buzz meestal... Ik hoop hier op hetzelfde, maar ga zowieso terug indien het blijft duren.

michke
26 maart 2014, 10:00
wegens tijdgebrek om naar de winkel te gaan (is een verre rit) had ik alvarez even gemaild ivm de buzz. Ze raden mij hetzelfde aan als Rizz..kwartdraaitje geven aan de tussrod. Met het zweet in mijn schoenen dat toch even geprobeerd en de buzz is wonderlijk verdwenen ;-) De speelbaarheid is eigenlijk niets veranderd...conclusie , nu de buzz weg is is het een fantastische gitaar !!!