PDA

View Full Version : problemen met ibanez grg 170 dxl



nitro-traxxas
18 maart 2014, 21:05
Steeds als IK mijn gitaar wil stemmen trekken de snaren de tremolo naar voren waardoor de gitaar steeds ontstemt blijft.

Weet iemand wat ik kan doen?

Plant
18 maart 2014, 21:17
De gitaar heeft een 'zwevende' brug. De snaarspanning en de spanning op de veren achterop houden de brug op normale stemming in evenwicht. Als je 1 snaar hoger stemt, ontstemmen de 5 andere iets omlaag en andersom. Je moet alle snaren een aantal keren opnieuw stemmen net zolang totdat alles op stemming is.

purplejohn
18 maart 2014, 21:57
Volgens mij heeft de GRG een Flat-10 Tremolo, dus geen zwevende. Je zult de veren strakker moeten zetten en eventueel de topkam smeren. Maar blijft een zwak punt. Als je hem niet gebruikt kun je hem beter vastzetten.

harrie-beton
18 maart 2014, 22:02
Er zijn trem stoppers die beetje de veren dempen of helemaal blokkeren maar als je de trem weinig gebruikt kan je hem vastzetten naar 1 kant. Je kan dan wel divebombs maken maar niet omhoog. Zo heb ik mijn tremolo, dat stemt stukken makkelijker.

http://i1227.photobucket.com/albums/ee422/Crooktele/a4c9f033.jpg

voorbeeld van tremstopper

Duhsjaak
18 maart 2014, 22:43
Fijne suggestie van Harrie B. Zonder dollen, had niet eens gelijk aan gedacht.
Zo zie je maar, dat je iedere dag wel weer eens iets ziet of hoort waarvan je wat leert.

Wat ik zelf altijd doe is van dik naar dun stemmen.
Dus je stemt eerst de lage E (in een standaard stemming), dan de A, enzovoort.

Waarschijnlijk niks mis met jou, en ook niet met je gieter. En mijn advies is het beste, want die kost niks. Die had Harrie niet aan zien komen.
Doet die gitaar dan nog niet wat je wilt, dan is het een k!t gitaar en dan verloot je m tussen Harry en mij.

Probleem opgelost.
NeXT.

Je vriendin? Die verloot je gewoon ook.
Ik hoor het wel hè?
Vriendelijke groet, Gus

nitro-traxxas
20 maart 2014, 14:50
Het probleem met mijn ibanez is opgelost.

Duhsjaak
20 maart 2014, 16:46
Fijn te horen.
Maar zou je ook de moeite willen nemen te vertellen hoe of wat?
Leren wij ook nog wat van.
En anderen met vergelijkbare problemen.

Da's wel het nut ook van een forum. Toch?
Vriendelijke groet, Gus

purplejohn
20 maart 2014, 21:29
Ben ik ook wel benieuwd naar.:???: