PDA

View Full Version : Fender flame uit 1884



petpas
18 maart 2014, 11:17
Is iemand bekend met deze gitaren? Ik heb er nl eentje aangeboden gekregen op mijn [ruil] advertentie (fender eric johnson strat) die ik op gitaarmarkt gezet heb.

muffstuff
18 maart 2014, 11:33
dat is een oude gitaar zeg.

harrie-beton
18 maart 2014, 11:45
1984



1984, lijkt erg op een Ibanez Studio / Artist uit eind jaren 70 begin jaren 80.

petpas
18 maart 2014, 11:56
Het schijnt de voorloper te zijn van het Robben Ford model. Online wel het een en ander aan info te vinden en ook wat youtube filmpjes maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met dat model.

Twijfel nl heel erg of ik mn strat hiervoor wel wil inruilen. De flame die mij aangeboden wordt is een standaard model. Geen duurdere soort zoals de elite bijv.

Rinze
18 maart 2014, 12:01
Het Robben Ford model is ervan afgeleid, meen ik me te herinneren. Er waren destijds verschillende Flame series, de duurdere Elite en de gewone. Eigenlijk kun je het ook zien als een PRS avant la lettre. Maar er zat nogal wat verschil in de uitvoeringen qua hout en hardware. Ik heb er toen een getest die redelijk goedkoop was (meen een gulden of dertienhonderd) maar er waren ook duurdere.

N.B. ik ga op mijn herinnering af, het is dertig jaar geleden en hoewel ik voor gitaargerelateerde zaken een beter geheugen heb dan voor de rest sta ik niet voor de juistheid van mijn bijdrage in. Bedenk me net dat ik onlangs een boekje over Fenders heb gekregen waar de serie in staat. Ga even zoeken.

Rinze
18 maart 2014, 12:50
Even nagekeken: de Flame was er blijkbaar maar in één uitvoering. De Esprit was er als Standard, Elite en Ultra. De Esprit had een iets grotere body. Op beide modellen zaten wat smallere humbuckers met twaalf schroefjes.

Het hangt ook een beetje van je Strat af, lijkt mij. En het model moet je liggen. Ik zou er best nog eens een willen proberen.