PDA

View Full Version : Vergelijkbare gitaar Gibson Explorer Faded 2008



Sander.
17 maart 2014, 07:58
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een enorm bod mogen ontvangen (bijna 3x zo hoog als mijn 2e hands aankoopprijs) van de vorige eigenaar van mijn Gibson Explorer Faded Worn Cherry 2008. Hij wil hem terug, en ook deze (het gaat m ook echt om het serienummer). Het is echt een geweldige gitaar, en eigenlijk beter dan elke die ik tot nu toe heb getest. Ik heb niet veel explorers kunnen testen, enkel een LTD Snakebyte en een Gibson Explorer Ebony, waarvan de Ebony me totaal niet beviel, en de Snakebyte me de pickups eigenlijk niet echt bevielen..

Nu heb ik een paar dingen die ik kan doen... Ik kan niks doen, en de gitaar houden. Ook kan ik de Snakebyte nog een keer proberen te gaan testen, en als de gitaar zelf bevalt deze aanschaffen, alleen dan nog met de pickups die nu in mijn explorer zitten, en de het set in mn ibanez gax 30 doen. Of een andere vergelijkbare zoeken, voor ongeveer 1000 euro. Ik wil dus van dit geld, als ik hem zou verkopen, want ik hou echt zo'n beetje van dit ding, ook een versterker erbij kunnen kopen (Blackstar HT20 of de nieuwe Peavey Valveking serie).

Hebben jullie nog op/aanmerkingen?
B.v.d.
Sander

Sjoerdo
17 maart 2014, 08:55
want ik hou echt zo'n beetje van dit ding

dus waarom verkopen? krijg je alleen maar spijt van ben ik bang...

Dutch66
17 maart 2014, 08:59
Ja inderdaad, door het "extreme" bod spatten de $$$$ tekentjes van je post af....


Bovendien de vorige eigenaar kreeg ook al spijt van de verkoop..

muffstuff
17 maart 2014, 09:51
Nou ja, als je wat gitaren uit probeert in wat muziekzaken en dan bepaald of je huidige gitaar te vervangen is. Waarom niet?

Mag ik vragen wat deze gitaar nou zo lekker laat spelen? Is is de afstelling of het geluid van dat ding? Want misschien dat de afstelling wel gewoon erg netje gedaan is?

Sander.
17 maart 2014, 14:50
Thanks voor jullie antwoorden. Ik denk inderdaad dat het alleen goed is als ik voor een lagere prijs een goede gitaar kan vinden ^,^ .

MuffStuff:
Wat er zo speciaal is aan deze gitaar is dat deze echt helemaal naar je hand gaat zetten. De eerste keer dat ik m vast had vond ik het eigenlijk niets, het was stroef, dik enzo. Eigenlijk toen blind van een explorer de gitaar gekocht. Dit was augustus 2013.
Ik kan je vertellen, in december was deze hals compleet naar mijn hand omgezet. Wat hij ook had met de gitaar. Het lijkt net een pakje boter, terwijl een andere gitarist het werkelijk net een spijkermat vind, zo stroef. Het is zo bijzonder dat een gitaar zo erg naar mijn hand is gaan zetten...

soup
17 maart 2014, 16:03
Ik kan je vertellen, in december was deze hals compleet naar mijn hand omgezet. Wat hij ook had met de gitaar. Het lijkt net een pakje boter, terwijl een andere gitarist het werkelijk net een spijkermat vind, zo stroef. Het is zo bijzonder dat een gitaar zo erg naar mijn hand is gaan zetten...
Wat hebben ze dan exact aan je hals gedaan? Ben je er zeker van dat de vorige eigenaar dit ook lekker vindt spelen?

Malle Eppie
17 maart 2014, 21:54
Ik ben best gecharmeerd van de Edwards Explorers (ESP factory). Geloof dat Promusictools.com er nog twee 'in stock' hebben.

http://www.promusictools.com/guitar/e-guitars-6-string/esp-edwards/esp-edwards-e-ex-125e-stbk.html

http://www.promusictools.com/guitar/e-guitars-6-string/esp-edwards/esp-edwards-e-ex110d-snb.html

Verder geen ervaring ermee, maar mocht ik ooit geld over hebben gaat er echt een komen!

Sander.
18 maart 2014, 07:02
@soup:
Niets, ging vanzelf haha.

@Malle Eppie:
Inderdaad, zo iets ja. Bedankt :) . Al zal ik geen gitaar via internet kopen die ik niet eerst heb getest, en wel helemaal niet van 1.2K haha.
Maar inderdaad. Het is gewoon wat bij een winkel testen. Vind ik wat beters voor een lagere prijs --> die. En anders deze Explorer houden :) .

Dutch66
18 maart 2014, 09:09
Bedoel je niet meer dat je hand (speelstijl) zich aan de neck is gaan aanpassen door de tijd heen..

Braindead
18 maart 2014, 13:08
Dat zal hij bedoelen. M.a.w. hij moest erg wennen aan de hals maar een keer gewend bleek het erg lekker te spelen.

Op of aanmerkingen heb ik niet. Ik ken jou noch de gitaar dus verkopen/houden moet je lekker zelf uitmaken.