PDA

View Full Version : Snerpend geluid



Bram46
16 maart 2014, 08:31
Hallo,

Ik heb onlangs mijn oude hobby weer opgepakt en ben weer gitaar gaan spelen.
Ik heb een Fender Classic 50s Stratocaster Fiesta Red Maple gekocht en aangesloten op mijn Boss GT-8 met Marshall MG30CFX. Muziek maken doe ik in de huiskamer van een rijtjeshuis dus beperkt volume. Ik ben een leek en met technische termen heb ik (nog) niks. Mijn vraag is: Met name op de B-snaar heb ik bij sommige tonen (frequenties ?) een snerpend, doordringend geluid. Ik heb dan ook het hoog van de gitaar en ook van de versterker bijna helemaal dicht staan.
Licht dit aan mijn gehoor van 55 jaar wat dus niet meer nieuw is, de pickup's vd Fender, de Marshall. Zou ik een buizenversterker moeten hebben, andere pickup's. Misschien de standaard snaren van de gitaar vervangen door ...... Kan iemand mij in simpele bewoording hier een antwoord op geven.
Mvg Bram

Hotpepper01
16 maart 2014, 10:22
Mijn ervaring is dat mijn eigen BOSS GT-8 in combinatie met een Marshall (in mijn geval een JTM60 volle buizen) niet alle gitaren "lekker" vind. Een prachtig voorbeeld daarvan is mijn 1963 Gibson Les Paul STD (SG model) een hoop ellende laat horen, terwijl diezelfde gitaar zonder die GT-8 ertussen ineens weer heel goed klinkt. Terwijl diezelfde GT-8 in combinatie met een Gibson Les Paul Trad of Custom het uitstekend doet. Ik zou een proberen om die GT-8 er tussen uit te halen en kijken wat het geluid dan doet....

Aca Ilic
16 maart 2014, 10:25
yep, het kan ook aan digitale shit liggen...

Bram46
16 maart 2014, 10:33