PDA

View Full Version : De bomen door het Gibson bos



dacrow
15 maart 2014, 14:53
Na jarenlang met Fender gitaren bezig geweest heb ik meer en meer zin in een Gibson LP alleen welk model?

Het mag max 2000€ zijn, ik heb al wat modellen bekeken zoals de Black Beauty/Custom/Studio noem maar op maar ben er echt een leek in, kan iemand me enkele interessante modellen doorgeven (misschien ook de bouwjaren waar ik op moet letten?)

thanks!

Majmun
15 maart 2014, 16:29
Ik zou sowieso tweedehands kopen, want dan heb je veel meer waar voor je geld; ligt er natuurlijk aan of de verkoper zijn gitaar netjes heeft geprijsd.

Voor dat geld kan je een hele mooie Gibson Les Paul Standard, maar misschien is een Custom ook bereikbaar voor dat geld.

Uit elk tijdperk zullen er ongetwijfeld goede en slechte exemplaren tussen zitten, maar ik ben meer een liefhebber van eind '80 / begin '90 jaren Les Paul Standards / Customs.

Tupelo
15 maart 2014, 16:41
Veel LP freaks zweren bij vroeg jaren '80 Tokai's & Burny's, geen Gibsons dus.

Mijn enige LP beleving die matched met zoals 't me op albums van Led Zeplin, Guns 'n Roses, Gary Moore, en meer van die knakkers die ik eigenlijk niet vrijwillig luister tegemoet komt, is die van een vroeg jaren 70 LP Custom. Op e.o.a. manier is er niet 1 Gibson LP geweest daarna, die dat gevoel en geluid tegemoet kwam.

Overigens heb ik zelf een vroeg jaren '80 Burny LP gehad eens, en die klonk best lekker, ging redelijk die donkere grom en dikke sustain tegemoet die ik bedoel, alleen was de brug op die gitaar gewoon helemaal verkeerd geplaatst; complete failure dus. Waarmee de Japanse hype in mijn persoonlijke beleving ook wat ontkracht is.

Majmun
15 maart 2014, 16:46
Wat grappig dat er, op die '70s Custom na, geen andere Gibson Les Paul was die aan dat gevoel en geluid tegemoet kwam; voor een hele lange tijd heeft Slash een '88 Gibson LP Standard als mainguitar voor live-optredens gebruikt.

YannickH
15 maart 2014, 16:50
koop alles behalve een nieuwe gibson! het is echt de moeite om naar een oude tokai te zien als je waarde voor je geld wil...

arjanb01
15 maart 2014, 17:35
....of een nieuwe tokai😉
In mei krijg ik m'n tokai ls160 binnen! Kan niet wachten!

fred dons
15 maart 2014, 17:44
ik zou voor een gibson traditional gaan, (2010, 11 of 13/14 geen 2012, niks mis mee maar die heeft de laminaat toets, voel of hoor je niets van maar is een bitch voor de waarde als je wilt verkopen, als je dat niets interesseert dan zeker de 2012 :D ) kosten nieuw rond de 1800 euri, zijn niet chambered (wel weight relieved) lekkere dikke neck en 57 pickups

dacrow
15 maart 2014, 20:37
koop alles behalve een nieuwe gibson! het is echt de moeite om naar een oude tokai te zien als je waarde voor je geld wil...

Ik was ZEKER van plan om enkel tweedehands te zoeken :)
Ik heb trouwens een half jaar geleden bij Music Store bij de Custom Shop afdeling verschillende LP's uitgetest maar geen die me kon bekoren buiten de Joe Walsh maar deze was even buiten men budget :) http://www.keymusic.com/be/item/gibson-joe-walsh-1960-les-paul-aged/

Ik zoek trouwens naar een Peter Green klank of Billy Gibson's Pearly, zalig !

jaccowon
15 maart 2014, 21:02
Die klank moet je met je humbucker keuze (en je vingers) grotendeels bewerkstelligen.
Echt goed hout en bouwkwaliteit heb je idd met een 1979-1980 Tokai LS-80 of hoger. Kan je ruim halen. Staat een LS-80 op Tokaiforum te koop 1100 pond op het ogenblik.

Orpheo
15 maart 2014, 21:03
Slash' favoriete gitaar is niet eens een Gibson, maar OK.

Rooker
15 maart 2014, 21:24
Gibson traditional en er dan een custom brug op laten zetten. Daar word het qua sustain en grom echt een beest van.

Hotpepper01
15 maart 2014, 22:08
Gibson traditional en er dan een custom brug op laten zetten. Daar word het qua sustain en grom echt een beest van.

Een custom brug?? Wat voor brug bedoel je hier precies?

jutter
15 maart 2014, 22:36
ik zou voor een gibson traditional gaan, (2010, 11 of 13/14 geen 2012, niks mis mee maar die heeft de laminaat toets, voel of hoor je niets van maar is een bitch voor de waarde als je wilt verkopen, als je dat niets interesseert dan zeker de 2012 :D ) kosten nieuw rond de 1800 euri, zijn niet chambered (wel weight relieved) lekkere dikke neck en 57 pickups

Voor mij never en nooit niet meer een Traditional. Destijds nieuw gekocht maar ik vond het een k.u.t. ding.

Rooker
15 maart 2014, 23:17
De brug bij een les paul custom zit niet direct in de body geschroefd maar zit geschroefd in een breder busje in de body. Deze modificatie maakt van een traditional die ik persoonlijk al niet slecht vind echt een serieus serieus goede les paul.

arjanb01
16 maart 2014, 07:54
Voor mij never en nooit niet meer een Traditional. Destijds nieuw gekocht maar ik vond het een k.u.t. ding.

En als je dan bedenkt dat de 2012 traditionals geen massieve rosewood toets hebben zou ik voor die 1800 euro voor een oude tokai ls 80 of ls160 nieuw gaan, hou je ook nog geld over!

budje
16 maart 2014, 09:22
zelf testen, zelf luisteren, zelf voelen. Dan vindt je wat bij je past.

fred dons
16 maart 2014, 10:22
En als je dan bedenkt dat de 2012 traditionals geen massieve rosewood toets hebben zou ik voor die 1800 euro voor een oude tokai ls 80 of ls160 nieuw gaan, hou je ook nog geld over!
als je problemen hebt met fineer dan is een tokai niet echt een goed alternatief is het wel ;) (btw ik heb ook 2 tokai's en het zijn prima productie gitaren en rond de eur 1000 zijn het naast Edwards de beste lp's die je kunt krijgen maar er zijn betere lp's als je wat meer kunt besteden, de duurdere tokais zijn wel meer period correct en hebben de juiste maten maar dan zit je qua prijs voor een vergelijkbare flame top snel een stuk hoger dan eur 1800)

fred dons
16 maart 2014, 10:25
btw als je ietsie pietsie meer geld kan los peuteren dan zijn de 58 reissue (plaintops) 2e hands erg aantrekkelijk geprijst en als je wat verder wilt kijken, vorige week nog een 59 reissue van ishibashi gekocht voor de bijna de helft wat ze hier kosten

dacrow
16 maart 2014, 10:45
Ik ben momenteel wel ah GASsen voor een Tokai of een Burny, ik zei budget 2000€ maar het mag gerust de helft zijn hoor :)

Kan iemand wat links plakken van MP of 2ehands met enkele interessante opties?

Mag Gibson/Tokai/Burny zijn..

Majmun
16 maart 2014, 11:24
Slash' favoriete gitaar is niet eens een Gibson, maar OK.

Ik heb niet eens gezegd dat het zijn favoriete gitaar is, maar OK.

frekie
16 maart 2014, 12:27
Ik zag laatst op de sites in A'dam een afgeragde LP Studio early 90s met ebben toets. Als ie technisch goed is heb je voor 500 ballen een geweldige player.

fred dons
16 maart 2014, 16:15
Ik ben momenteel wel ah GASsen voor een Tokai of een Burny, ik zei budget 2000€ maar het mag gerust de helft zijn hoor :)

Kan iemand wat links plakken van MP of 2ehands met enkele interessante opties?

Mag Gibson/Tokai/Burny zijn..

ebay wat mooie edwards, seymour duncan pickups, echte ebben toets
http://www.ebay.com/itm/2012-Edwards-by-ESP-Quilt-Custom-E-LP-110CD-QM-680-/121293980389?pt=Guitar&hash=item1c3daf42e5
http://www.ebay.com/itm/ESP-Edwards-E-LP-85CD-LP-Custom-Duncan-Pikcups-Ebony-fretboard-Made-in-Japan-/310894457197?pt=Guitar&hash=item4862c0f16d
http://www.ebay.com/itm/ESP-Edwards-E-LP-125ALS-HB-Super-Flamed-DUNCAN-Long-Tenon-New-Made-in-Japan-/380859905417?pt=Guitar&hash=item58ad04f589

arjanb01
16 maart 2014, 16:23
als je problemen hebt met fineer dan is een tokai niet echt een goed alternatief is het wel ;) (btw ik heb ook 2 tokai's en het zijn prima productie gitaren en rond de eur 1000 zijn het naast Edwards de beste lp's die je kunt krijgen maar er zijn betere lp's als je wat meer kunt besteden, de duurdere tokais zijn wel meer period correct en hebben de juiste maten maar dan zit je qua prijs voor een vergelijkbare flame top snel een stuk hoger dan eur 1800)

De tokai ls160 heeft alles period correct aan een 58 er, massieve rosewood toets, massieve mahonie nek en body, 2 delige maple top, mooie plaintop violin burst. Kosten: rond de 1600-1700 eu.

Kakihara
16 maart 2014, 17:07
Alpine White Studio? (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-studio-alpine-183855891.html)
1979 Les Paul Custom (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/dit-beestje-gibson-black-183160384.html) (Frets zijn nog wel in orde, maar lijken een volgende vlakbeurt toch niet te overleven)
1993 Standard (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-standard-sunburst-181365732.html)
Burny LP Custom (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/burny-les-paul-custom-1-1-179402080.html)

fred dons
16 maart 2014, 18:05
De tokai ls160 heeft alles period correct aan een 58 er, massieve rosewood toets, massieve mahonie nek en body, 2 delige maple top, mooie plaintop violin burst. Kosten: rond de 1600-1700 eu.

daarom zei ik ook "vergelijkbare flame top" ;)

dacrow
16 maart 2014, 18:52
ebay wat mooie edwards, seymour duncan pickups, echte ebben toets
http://www.ebay.com/itm/2012-Edwards-by-ESP-Quilt-Custom-E-LP-110CD-QM-680-/121293980389?pt=Guitar&hash=item1c3daf42e5
http://www.ebay.com/itm/ESP-Edwards-E-LP-85CD-LP-Custom-Duncan-Pikcups-Ebony-fretboard-Made-in-Japan-/310894457197?pt=Guitar&hash=item4862c0f16d
http://www.ebay.com/itm/ESP-Edwards-E-LP-125ALS-HB-Super-Flamed-DUNCAN-Long-Tenon-New-Made-in-Japan-/380859905417?pt=Guitar&hash=item58ad04f589

Fred, zitten deze ESP Edwards in dezelfde kwaliteitsklasse als Tokai-Burny?

arjanb01
16 maart 2014, 20:17
daarom zei ik ook "vergelijkbare flame top" ;)

Die tokais met een flame top zijn de ls100 serie en die is niet vergelijkbaar met een 58er lp. Geen nitro lak, een soort van slim taper 60s nek en de prijs ligt volgens mij rond de 1200 euro. Wel hele goeie tokais dat dan weer wel.

fred dons
16 maart 2014, 21:01
inderdaad de japanse tokais zijn erg goed, die van mij zijn wel wat zwaar, ik heb een meer recentere gehad en die was wat lichter maar gek genoeg voelt die zware wat meer echt :D ,
@ Dacrow die edwards zitten een stuk hoger dan moderne burnys en zijn vergelijkbaar met de duurdere tokais (hoewel ze wel een fineer top hebben bij de flames en quilts) hardware is gotoh en de elementen zijn seymour duncan en de lak is cellulose over poly (niet echt authentiek maar het ziet er wel mooier uit :D ), ik heb 3 edwards gehad waarvan ik er nog 2 heb, nummer 3 staat bij een goede vriend die hem perse wilde hebben anders had ik er nog wel 3 gehad. fretwerk is perfect (btw geen nibs bij de frets dat dan weer niet) en aktie is superlaag te krijgen indien gewenst. ik zit nog regelmatig bij de edwards gitaren op ebay te kijken hoewel ik al veels te veel les pauls heb ;)

driesvanderheyden
16 maart 2014, 22:14
Ik zou ook niet direct voor een nieuwe Gibson LP gaan, maar daar zitten ongetwijfeld ook top gitaren tussen.
Ik heb zelf al een hoop Gibsons mogen bespelen, er zit echt veel verschil in:
>Bespeelbaarheid: oa Verschillende necks
>Gewicht: Chambered, Weight Relief
>Afwerking: Materialen en natuurlijk de top
>Elektronica: Printplaatje vs bedrading, E tuners
>Pick ups: heel veel rommel

Beste manier om een 'goede, lekkere' Gibson te vinden is vergelijken en spelen.
Dat is natuurlijk moeilijk bij 2de hands gitaren (die je kan terug vinden in zoekertjes), maar in sommige winkels hebben ze een deftig aanbod nieuwe en 2de hands Gibson. Een bezoek aan zo'n winkel is natuurlijk de moeite.
Musicstore zou ik nooit een gitaar kopen.
De meeste gitaren die je kan testen in de winkel krijg je niet, je krijgt eentje uit het magazijn...doos onder aan balie gaan afhalen en surprise surprise!
Bij de Customshop gitaren is dit wel het geval, maar daar hebben 'jan en alleman' met hun fikken, knopen, riem,etc aangezeten...vind ik persoonlijk maar niets.

Ik moet zeggen, Max Guitars* heeft een mooi aanbod, zullen zeker voor en tegenstanders zijn van deze shop, maar naar mijn mening kan je hier rustig en deftig een mooi aanbod van nieuwe en 2dehands les Pauls met elkaar vergelijken.

* Wil zeker niet name droppen, reclame maken.

soup
16 maart 2014, 22:28
De meeste gitaren die je kan testen in de winkel krijg je niet, je krijgt eentje uit het magazijn...doos onder aan balie gaan afhalen en surprise surprise!
Bij de Customshop gitaren is dit wel het geval, maar daar hebben 'jan en alleman' met hun fikken, knopen, riem,etc aangezeten...vind ik persoonlijk maar niets.

Dus de gewone LP's moet je niet kopen omdat je niet weet wat je krijgt en de CS LP's moet je niet kopen omdat iedereen er al heeft aangezeten? Wat blijft er dan nog over?

jutter
16 maart 2014, 22:32
Dus de gewone LP's moet je niet kopen omdat je niet weet wat je krijgt en de CS LP's moet je niet kopen omdat iedereen er al heeft aangezeten? Wat blijft er dan nog over?

Wat hij zegt; gewoon geen Gibson kopen!

dacrow
16 maart 2014, 23:37
Ik zou ook niet direct voor een nieuwe Gibson LP gaan, maar daar zitten ongetwijfeld ook top gitaren tussen.
Ik heb zelf al een hoop Gibsons mogen bespelen, er zit echt veel verschil in:
>Bespeelbaarheid: oa Verschillende necks
>Gewicht: Chambered, Weight Relief
>Afwerking: Materialen en natuurlijk de top
>Elektronica: Printplaatje vs bedrading, E tuners
>Pick ups: heel veel rommel

Beste manier om een 'goede, lekkere' Gibson te vinden is vergelijken en spelen.
Dat is natuurlijk moeilijk bij 2de hands gitaren (die je kan terug vinden in zoekertjes), maar in sommige winkels hebben ze een deftig aanbod nieuwe en 2de hands Gibson. Een bezoek aan zo'n winkel is natuurlijk de moeite.
Musicstore zou ik nooit een gitaar kopen.
De meeste gitaren die je kan testen in de winkel krijg je niet, je krijgt eentje uit het magazijn...doos onder aan balie gaan afhalen en surprise surprise!
Bij de Customshop gitaren is dit wel het geval, maar daar hebben 'jan en alleman' met hun fikken, knopen, riem,etc aangezeten...vind ik persoonlijk maar niets.

Ik moet zeggen, Max Guitars* heeft een mooi aanbod, zullen zeker voor en tegenstanders zijn van deze shop, maar naar mijn mening kan je hier rustig en deftig een mooi aanbod van nieuwe en 2dehands les Pauls met elkaar vergelijken.

* Wil zeker niet name droppen, reclame maken.

Bedankt voor de tips, zeer bruikbaar!

Oranjeaap
17 maart 2014, 01:39
uuhm ja die 79 custom ga ik komend weekend eens op spelen dus blijf daar maar uit de buur :soinnocent:

Marc Oblivian
17 maart 2014, 13:56
Kijk ook eens naar the Heritage gitaren. Minimaal vergelijkbaar met Gibson kwaliteit en in de oude fabriek van Gibson gemaakt, maar wat vriendelijker qua prijs. Ik heb er ook 1 en ben zeer tevreden.

Tupelo
17 maart 2014, 14:01
Altijd de indruk dat je dan een keeper hebt zeg maar.
Geloof graag dat het kwaliteit is, en daarom zou je er ook voor moeten kiezen.
Tevens om erop te spelen, en te zullen blijven spelen.
Ding is dat die gevalletjes het 2e hands erg slecht doen, ondanks hun goede reputatie.
Headstock is niet Gibson-alike heh, daarmee begint de ellende. :-)

guitarkid
17 maart 2014, 16:17
uuhm ja die 79 custom ga ik komend weekend eens op spelen dus blijf daar maar uit de buur :soinnocent:

Als die net zo goed is als de 78 Standard die ik heb of de 78 Custom die Midwolds onlangs heeft verkocht heb je echt een geweldige LP!
Nette prijs dan ook! Ik ben benieuwd!

dacrow
17 maart 2014, 20:59
uuhm ja die 79 custom ga ik komend weekend eens op spelen dus blijf daar maar uit de buur :soinnocent:

Ben er vandaag geweest, ik zal hem aan jou overlaten :)

driesvanderheyden
17 maart 2014, 22:47
Dus de gewone LP's moet je niet kopen omdat je niet weet wat je krijgt en de CS LP's moet je niet kopen omdat iedereen er al heeft aangezeten? Wat blijft er dan nog over?

Ik heb het hier over Musicstore he, ik vind het niet leuk op die manier.

soup
17 maart 2014, 23:15
Ik heb het hier over Musicstore he, ik vind het niet leuk op die manier.
Snap ik maar dit geldt toch net zo goed bij elke andere winkel? Elke gitaar wordt wel door iemand vast gepakt.

driesvanderheyden
18 maart 2014, 09:04
Snap ik maar dit geldt toch net zo goed bij elke andere winkel? Elke gitaar wordt wel door iemand vast gepakt.

Ik persoonlijk ken weinig winkels waar je een andere gitaar krijgt als diegene die je bespeeld hebt in de winkel.
Ik ken ook weinig winkels waar elke zaterdag meer dan 50 mensen dezelfde customshop 'bepotelen'.
Ik wil maar zeggen, in een gigant als musicstore vind ik het persoonlijk niet leuk om gitaren te kopen.
In een kleinere boutique hangen de CS gitaren meer beschermd, hangt er vaak een kaartje op: 'niet aanraken zonder toestemming' en is de barrière veel groter om effe op een dure gitaar te rammen.

<< Tevens gaat het hierom een passage uit mijn post, wou helemaal geen off topic discussie beginnen...een mening is als een reet, iedereen heeft er een :hippie: >>

Dutch66
18 maart 2014, 09:25
Help is, wat is het nut van een gitaar in een winkel proberen, om dan vervolgens een andere mee
naar huis te nemen.. (!?!)

(Behalve dan dat je globaal een indruk van de betreffende serie krijgt).

Verder vind IK, dat een prima exemplaar laten hangen omdat iemand anders 'm vast heeft gehad
onbegrijpelijk dan selecteer je op de verkeerde dingen IMO.

Mijn vriendin is inmiddels een blijvertje, maar was wel flink ingespeeld... :seriousf:

jutter
18 maart 2014, 10:21
......
Mijn vriendin is inmiddels een blijvertje, maar was wel flink ingespeeld... :seriousf:

Niet alleen door jou neem ik aan? :seriousf:

Marc Oblivian
18 maart 2014, 16:02
Altijd de indruk dat je dan een keeper hebt zeg maar.
Geloof graag dat het kwaliteit is, en daarom zou je er ook voor moeten kiezen.
Tevens om erop te spelen, en te zullen blijven spelen.
Ding is dat die gevalletjes het 2e hands erg slecht doen, ondanks hun goede reputatie.
Headstock is niet Gibson-alike heh, daarmee begint de ellende. :-)

Ik vind het prachtig dat ze niet zo gewild zijn als de Gibsons. Houdt de tweedehands waarde lekker laag. Ik zoek nog een witte "the Heritage LP custom, voor naast mijn zwarte custom :-)

Duhsjaak
18 maart 2014, 17:25
Help is, wat is het nut van een gitaar in een winkel proberen, om dan vervolgens een andere mee
naar huis te nemen.. (!?!)

(Behalve dan dat je globaal een indruk van de betreffende serie krijgt).

Verder vind IK, dat een prima exemplaar laten hangen omdat iemand anders 'm vast heeft gehad
onbegrijpelijk dan selecteer je op de verkeerde dingen IMO.

Mijn vriendin is inmiddels een blijvertje, maar was wel flink ingespeeld... :seriousf:


Of zoals de autoverkoper vroeg: 'zou u niet eens een jong gebruikte willen overwegen.'
Waarop mijn antwoord was: 'natuurlijk, dat heb ik gedaan, dus daar ben ik mee getrouwd'.

Waarop ik m met een bek vol tanden achterliet.
Kan er nog steeds plezier van hebben. Van de jong gebruikte en van mijn flapuit tekst.
Vriendelijke groet, Gus

dacrow
20 augustus 2014, 22:43
Even deze terug leven inblazen ipv een nieuwe aan te maken.

Ik ben dus nog altijd op zoek naar een Les Paul en heb ondertussen een R9 (5222€) , de Gibson Billy Gibbons Gold top en een R8 (3250€) geprobeerd. De R9 was ja .. gewoon perfect in alle opzichten buiten de prijs, de Billy G. vond ik nogal oppervlakkig mede dank zij de 008 en de R8 was gewoon een heerlijke gitaar.

Er staat een R8 2ehands voor 2600€ dus dit is een optie want ik blijf ook zoeken naar een Tokai maar je kunt niet ergens naar toe gaan en er een aantal testen en zeggen ok die neem ik !!! Tenzij je een trip naar Engeland er voor over hebt... (Japanvintageguitar)

Graag tips aub voor een Les Paul leek en een Fender die hard :)

Oranjeaap
22 augustus 2014, 15:26
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-les-paul-58-vos-201994610.html

Ik denk dat dit ook wel een leuke gitaar is.

Pepe
22 augustus 2014, 15:51
Geen slechte tip van aap. Ik ben ook Fender meneer en met die blik door Les Pauls heen gegaan. Gewicht was belangrijk en ik kon het slecht vinden met een modderig of middy geluid.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een oud exemplaar, de tand des tijds maakt het doorgaans wat droger en transparanter maar mijn ervaring was dat chambered ook helpt die richting op.
Ik zou nou denk ik zoeken naar die chambered faded serie van ze. Niet duur en wat meer lucht dan de solide broers.

arjanb01
22 augustus 2014, 15:57
Even deze terug leven inblazen ipv een nieuwe aan te maken.

Ik ben dus nog altijd op zoek naar een Les Paul en heb ondertussen een R9 (5222€) , de Gibson Billy Gibbons Gold top en een R8 (3250€) geprobeerd. De R9 was ja .. gewoon perfect in alle opzichten buiten de prijs, de Billy G. vond ik nogal oppervlakkig mede dank zij de 008 en de R8 was gewoon een heerlijke gitaar.

Er staat een R8 2ehands voor 2600€ dus dit is een optie want ik blijf ook zoeken naar een Tokai maar je kunt niet ergens naar toe gaan en er een aantal testen en zeggen ok die neem ik !!! Tenzij je een trip naar Engeland er voor over hebt... (Japanvintageguitar)

Graag tips aub voor een Les Paul leek en een Fender die hard :)

Tokai ls150, dezelfde als ik heb, zeker het checken waard en een mooie prijs:

http://m.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m834658193-tokai-love-rock-made-in-japan.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Mooie elementenset ook. De mijne heb ik nu een maand en wat een fijne lp, en dat na jarenlang strats bespeeld te hebben. Morgen mijn eerste gig met deze gitaar! Dat wordt genieten.