PDA

View Full Version : ultime reverb gezocht rack of pedaal help



bagheera
15 maart 2014, 07:55
Hallo jonges en meisjes ,

Op dit moment heb ik een holy grail nano op men bord staan.
Mijn reverb , en compressor zijn vaak de enige effecten die aan staan.
En van mijn reverb ben ik eigenlijk niet tevreden. Zeker niet meer nu hij af en toe voor een seconde aan en uit valt.
Deze wil ik in de nabije toekomst vervangen.
Ik speel over een Meyer brighton 45 head , ik hou enorm van dat geluid, die openheid en dynamiek ben ik elders nog niet tegengekomen
Nu ben ik op zoek naar het beste dat er bestaat binnen een bepaalde prijsklasse.
Laat ons zeggen alles tussen de 200 en de 500 EUR.
Het mag een rack element worden, al weet ik op dit moment nog niet zo goed hoe ik dat moet implementeren ( geen ervaring mee ) een pedaal is natuurlijk gemakkelijker.
Ik heb zelf nog niet veel bekeken maar ik had even gedacht aan de styrmon Blue Sky , of nu ben ik ook Lexicon MX200 tegen gekomen. Dat is een pedaal en een rack gedoe effect.
Kennen jullie er nog. Het moet geen 100 dingen kunnen het moet gewoon een heel mooie natuurlijke reverb weergeven.

paulusdeBKB
15 maart 2014, 08:09
Je hebt zelf al twee goed klinkende opties aangegeven. Andere goed klinkende reverbs zijn o.a. de TC Electronic Hall of Fame, de Boss RV-5, ach zo veel eigenlijk. En het gros van de opties is goedkoper dan 200 euro. Hoe fijn is dat?! Een rack-apparaat biedt in jouw geval geen gebruiksvoordelen, dat zou ik dus gewoon niet kopen. Het is nml echt niet zo dat een pedaal minder goed klinkt dan een rackprocessor voor gitaartoepassingen (de echte studioprocessors daargelaten).

De beste manier om je effecten aan te sluiten is: Gitaar ---> compressor en alle andere pre-gain effecten --> input in van de amp ---> FX Send (heet ook wel PRE OUT of SND) ---> reverb in ---> reverb out (mono) ---> FX Return (heet ook wel PWR IN of RTN).

Liquid_Metal
15 maart 2014, 10:55
Voor zover ik weet is Lexicon nog steeds een van de beste reverbmakers. De rack units uit de 80s en 90s zijn tegenwoordig erg betaalbaar.

Han S
15 maart 2014, 11:01
De MPX serie van Lexicon is zeer betaalbaar en van grote kwaliteit. Is een multi effect 19 inch bakkie waarmee je ook verschillende effecten tegelijk kunt plegen. Op het gebied van realistische galmen is Lexicon al tientallen jaren superieur, al doet TC Electronics daar niet voor onder

10us
15 maart 2014, 19:47
Wet, neuenbaur (oid) technologies.
Topprtje

ellisvertellis
16 maart 2014, 10:01
Wet, neuenbaur (oid) technologies.
Topprtje

Neunaber stereo Wet Reverb dus… ;)

http://www.neunabertechnology.com/gear/wet-stereo-reverb

dacrow
16 maart 2014, 10:40
Hallo jonges en meisjes ,

Op dit moment heb ik een holy grail nano op men bord staan.
Mijn reverb , en compressor zijn vaak de enige effecten die aan staan.
En van mijn reverb ben ik eigenlijk niet tevreden. Zeker niet meer nu hij af en toe voor een seconde aan en uit valt.
.

Ik heb de Strymon Flint gehad en ik vind de Holy grail Nano zeker zo goed zeker prijs/kwal, als hij af en toe uitvalt zou ik hem gewoon (laten) herstellen maar ik snap dat je iets nieuws wilt zo is iedereen wel :)

Riky
17 maart 2014, 20:49
Ik kan je de T Rex reverb ook zeker aanraden.

bagheera
2 april 2014, 21:55
Ik heb er lang over nagedacht . de keuze is gevallen op de big sky van strymon. Ik moet wel nog testen maar ik heb vertrouwen . hopelijk heb ik em dit weekend en anders is het volgend weekend

toddzilla
3 april 2014, 10:45
Ik heb er lang over nagedacht . de keuze is gevallen op de big sky van strymon. Ik moet wel nog testen maar ik heb vertrouwen . hopelijk heb ik em dit weekend en anders is het volgend weekend
Als je (zoals je in je eerste post zegt) op zoek bent naar een pedaal dat geen 100 dingen doet, maar gewoon een mooie reverb geeft weet ik niet of de Big Sky de beste keuze is... Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me een fantastisch pedaal, alleen het is juist een pedaal dat wel die 100 dingen doet, en ook nog eens met enorm veel instelmogelijkheden. Mijn tips zijn al eerder voorbij gekomen in dit topic: WET en Flint.

ellisvertellis
3 april 2014, 11:17
Aangezien de Flint en de Wet evenwaardige kwaliteit genereren als de Big Sky, zou ik idd deze ook gewoon proberen. Proberen gaat mee! Maar wij willen ons natuurlijk niet opdringen... :seriousf:

hole
3 april 2014, 11:39
Hall of Fame! Die kun je via je PC ontzettend tweaken. Klinkt (wat mij betreft) geweldig. Ben sowieso grote fan van de toneprint pedalen.

bagheera
3 april 2014, 12:12
dat is waar , het is een pedaal met 100 mogelijkheden. En de mogelijkheid van 300 Banken ( 300 !!! :hide:) ter beschikking te hebben schrikt me af want dat is veel te veel. Aan de andere kant hoef ik natuurlijk niet alles te gebruiken. Er staat ook een nieuw project aan te komen waar ik misschien net wel extremere geluiden ga nodig hebben. Dus in dat opzicht ... . Maar de grootste reden waarom ik de big sky wil kopen is omdat hij een naar mijn oren fantastisch geluid geeft. Heel realistisch (als je weg blijft van die vreemde settings.)
Ik moet hem zelf nog testen maar overal waar ik ten rade ben gegaan , en de revieuws die ik heb gelezen , overal wordt ie de hemel in geprezen. Ik heb een heeeel mooie klank , van gitaar rechtstreeks naar de Meyer amp. Het beste wat ik tot nog toe gehad of bespeeld heb. Ik wil gerust veel geld betalen voor een pedaal die mijn geluid niet verknoeit maar eerder een aanvulling is op. Het geluid van de Meyer moet zo veel mogelijk bewaard worden. Ik hoop dat de Big Sky in dat opzicht voldoet aan de verwachtingen. :)

bagheera
19 april 2014, 10:24
De strymon Bigsky is binnen , gisteren een paar uren mee geëxperimenteerd en ik moet zeggen het is echt de moeite. Een heel mooie realistische reverb. Er zitten een paar geweldige klanken in , wel de eerste keer dat ik echt de handleiding moest lezen maar die is ook duidelijk. Er zitten een paar fenomenale presets in. Na de eerste kennismaking ben ik gewoon gaan programeren, een aantal reverbs die ik goed kan gebruiken. Ze staan er nu in , dus ik kan aan de slag.

Comfortably Daniel
19 april 2014, 12:18
Ben wel benieuwd hoe lang je 'm gaat gebruiken en of je dan ook verschillende verbs gaat gebruiken.
Ik heb zelf ook getwijfeld over dit pedaal of de Flint, maar met de gedachte..."Ik heb maar één reverb-sound nodig".
Ik gebruik eigenlijk alleen de reverb van m'n Twin Reverb...and I love it :-)

bagheera
20 april 2014, 09:04
mijn amp heeft zelf geen reverb dus ik heb er toch eentje nodig.
Met de covergroep ga ik waarschijnlijk enkel de spring , de room , en op 1 of 2 nummers de bloom gebruiken.

Maar in september begin ik waarschijnlijk te spelen in een band met eigen nummers waar die extremere klanken wel hun plaats zullen krijgen. ( hoop ik :) )

Ik denk niet dat die nog van men bord gaat zo lang ik op de Meyer speel , en het geluid van de Meyer maakt me zooo gelukkig dat die noooit weg gaat :)

Comfortably Daniel
22 april 2014, 13:22
Cool! Zeker in eigen muziek kan je lekker je gang gaan en effecten zo gebruiken zoals je het zelf wilt. Vind ik ook altijd erg prettig. Een stuk leuker ook dan proberen iemand anders z'n sound te moeten "namaken".
Ik zelf gebruik veel meer delay dan reverb...net wat je prettig vind denk ik ;-)