PDA

View Full Version : Doctor Doctor - nieuw liedje



paulusdeBKB
13 maart 2014, 02:38
Heeft even geduurd, een half jaar volgens Soundcloud (oeps) maar hier een nieuw demootje van een nieuw liedje. Ik heb deze keer niet te veel tijd besteed aan het opnemen en produceren ervan, zelfs foutjes en onzuiverheden laten staan.

Afijn, luister!
https://soundcloud.com/paul-van-egmond/doctor-doctr-demo

Zoals wel vaker: commentaar is welkom!

Cageman
13 maart 2014, 14:39
Gheghe. Pure wanhoop dit. In die bridge kreeg ik een slapsticky beeld in m'n hoofd van een dokter die gretig aan het snijden is. Klik (http://www.youtube.com/watch?v=aclS1pGHp8o).

Leuk gemaakt en lekker country :). Vind de zang erg hard er bovenuit komen; dat is m'n enige puntje.

Loeters,

Merijn

paulusdeBKB
13 maart 2014, 18:48
Grappig, in m'n tekstkladje staat ook letterlijk "(snij)solo"

paulusdeBKB
13 maart 2014, 18:50
... En eens qua te harde zang trouwens :-)

RB-1
13 maart 2014, 23:31
Paul, een hele leuke!

Hoor ik daar een stukje 'Sir Duke'?

paulusdeBKB
14 maart 2014, 01:25
Yep Bruno, klopt :)

Duhsjaak
14 maart 2014, 08:00
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!, riep Simon Vinkenoog altijd als hij heel enthousiast was. Om te zeggen dat er een vriendschap was, is wat overtrokken maar onze banen rond de aarde zijn vaak genoeg parallel geweest om nog met regelmaat en met liefde aan hem te denken.

Hierbij had hij zijn copyright Jaa zeker laten klinken. Weer een vernuftig lied met allemaal leuke inkijkjes en uitzichten.
Ik heb vakwerk van je gehoord op het gebied van opnemen, dus ouwenelen over de opname is niet zo nuttig.

Ok, nu nog maar 16 erbij en de CD/Download is af. In dit tempo duurt dat a measely 8 jaar. Ach een beetje fan heeft gewoon geduld. Op Justin Bieber heb ik 16 jaar moeten wachten, of is ie al 17? (smiley). Of beter: Drie smilies.

Maar, Paulus, je hebt zeker gelijk. Het was het wachten waard.
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
14 maart 2014, 15:46
Dank voor je bemoedigende woorden Gus. Wat het opnemen betreft: het kost me veel tijd om een opname mooi te krijgen. Te veel tijd, soms. En mijn focus ligt na een 'dry spell' van bijna een half jaar nu vooral op het schrijven van meer materiaal - ik wil me vooral verder ontwikkelen als liedjesschrijver, niet zozeer als opnametechnicus.

Ik heb namelijk ambities met die liedjes. Ik wil een plaat maken! Werktitel = Famous by 40. Da's al over 2 maanden, dat ga ik dus al niet halen :-) Mooi opnemen en veel tijd besteden aan mixen haalt de vaart er te veel uit en het eindresultaat krijg ik met veel moeite weliswaar op redelijk niveau maar kan niet tippen aan commerciële producties, hoezeer ik mijn best ook doe. Dan te zijner tijd maar de studio in, met een producer en met goede muzikanten...

grayfink
14 maart 2014, 17:24
Ik heb er geen verstand van, maar ik vind het een leuk liedje.

budje
15 maart 2014, 08:48
Make the hurting stop is gewoon het perfecte country-ik-heb-pijn-ik-ben-zielig-ik-loop-te-janken excuses.

Geweldig!

budje
15 maart 2014, 08:51
ik probeer ietwat omslachtig te vertellen dat ik de tekst leuk vind ;)

paulusdeBKB
15 maart 2014, 19:13
Thanks Budje, da's namelijk precies waar ik op hoop :)

Ernest01
16 maart 2014, 20:07
Ik vind het een geinig liedje. Leuke tekst en 'pakkende' melodie.
Qua mix is er al iets over gezegd, maar snap dat het jou om 'produceren' gaat.
Ik zou zeggen produceer lekker door !