PDA

View Full Version : Too blind to see (met Niko Christiansen (Living Blues) op tenor)



Harald
11 maart 2014, 19:23
De zoveelste versie op youtube, met steeds wel weer iets verrassends. John gooit het ritme op een gegeven moment mooi om. Was niet gepland voor de radio-uitzending. Maar Mariëlla heeft zowaar weinig gekletst, en we hebben wat meer gespeeld. Dit nummer krijgt steeds meer Allman Brothers achtige lengte... nu natuurlijk door de gastspeler.


https://www.youtube.com/watch?v=UGbgAfiSFNo

Wat mij betreft het leukste radiooptreden tot nog toe, dat ik gedaan heb.

Harald
18 maart 2014, 11:56
https://www.youtube.com/watch?v=CLWKshIhYGA

Cageman
19 maart 2014, 23:28
nu natuurlijk door de gastspeler.


Grapjas! Hij heeft slechts iets van 3.5 minuut toegevoegd aan solo, gheghe. Tegenover 4.5 aan gitaar en toetsen. Geef een ander maar de schuld :p.

Ik vind vooral al het instrumentale erg fijn. Echt een band. Partijen die naadloos op elkaar afgestemd zijn en waarbij alle afzonderlijke instrumenten daadwerkelijk een rol spelen. Zeker het tweede filmpje met de goede groove.

Hee maar.. als ik nou EP Harald er eens bij pak (schetsjes), dan hoor ik daar hier toch weinig van terug. Een ebowsolo, even alles laten verdrinken in delay (gewoon ff tussendoor in je solo), dat moet toch kunnen?

:hide:

Bon!

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
20 maart 2014, 03:19
Ik heb een aantal keer het stuk met Niko beluisterd en nu nog eens nu je er een Mw. Tirotto standaard aan hebt toegevoegd.
En de standaard versie vind ik persoonlijk leuker.

Leuk voor de man zijn 15 minutes, hij staat er een beetje verloren bij, speelt een aantal motiefjes, komt nergens tot zingen (sorry Niko), kortom: Meer is niet altijd beter.

Ik heb wel 1 verzoeknummer; graag iets meer laag van de bas, iets meer bodem. Verder natuurlijk een band die van A tot Z op elkaar is ingespeeld. En Heins zonder theedoek vind ik persoonlijk ook meer te pruimen.

Helemaal niet gek zo'n bende.
Vriendelijke groet, Gus

Harald
20 maart 2014, 10:55
ach, zonder gast rekken we deze ook wel vaker tot boven de 10 minuten :) Overigens, met name Too Blind to see is zo'n nummer waar iedereen gewoon op feel wat doet. Daardoor zitten in elke versie ook weer wat andere leuke dingen. Hier verandert John op een gegeven moment speels het ritme en pakken we dat even op. Bij de versie die hier bij mij thuis is opgenomen gebeurt iets vergelijkbaars doordat Heins een echo dingetje dat ik doe nog eens aandikt en doorzet.

Bij Wang Dang Doodle (doen we niet meer zo vaak, had nog voorgesteld die met Niko te doen. Zag later dat Niko zelf daar tegenwoordig een medley met LB Boogie van maakt. Kan me voorstellen dat hij dat nummer inmiddels wel zo'n beetje gehad heeft) gebruik ik soms zo'n Brian May achtige (Brighton Rock solo) lange echo setting. Ebow was even in de running voor Bad Soul, maar ik heb dat ding nooit bij me. Gebruik hem soms op akoestische gitaar.