PDA

View Full Version : Orange OR15: iemand al ervaring?



guhlenn
11 maart 2014, 10:05
Altijd een fan geweest van dat dikke, middige ouwe orange geluid. AD30 vond ik erg lekker, maar mistte wat van dat diepe gebrul. OR80 en 120 nooit aan den lijve kunnen testen, maar die leken wat te lang clean te blijven. rockerverb 30 was me niet dik genoeg, was eerder een beetje ongedefinieerd en muf (no offense, alles is relatief :) ). Nu die nieuwe OR15 clipjes gehoord en dat is toch wel erg lekker zeg. Maar goed, dat zijn internet video's. Iemand ervaring?

andere opties (kwa specs niet vergelijkbaar trouwens) waar ik naar kijk zijn de typische metalboeren amps, 5150, rectifier, fireball, maar die hebben allen eigenlijk niet dat lekker diepe vettige mid wat ik aan orange waardeer. Ik twijfel wel een beetje over 15 watt. Dat is toch wel aan de krappe kant, of niet? Uit vertserken gewoon via een 4x12 greenback kast.

Dank voor jullie meningen :).

Tankman
11 maart 2014, 11:57
Ik speel zelf met de Orange Jim Root Terror (die je overigens zeker ook even moet checken). Cleans ga je niet mee door de mix prikken. Daar komen ze allemaal te kort met 15 watt. Maar zolang je met oversturing speelt is 15 watt helemaal geen probleem.

guhlenn
11 maart 2014, 12:28
Ik speel zelf met de Orange Jim Root Terror (die je overigens zeker ook even moet checken). Cleans ga je niet mee door de mix prikken. Daar komen ze allemaal te kort met 15 watt. Maar zolang je met oversturing speelt is 15 watt helemaal geen probleem.

Als je voor clean gaat kijk je niet naar dat topje lijkt me ;) . Ik wil wel met de volume knop van m'n guitar van gain terug naar crunch kunnen, verder niks. Moest lachen om het back up versterker topic., Ik ben zo;n gitaar-snoer-eenkanaalstop type. Nou., ik heb twee kanalen nu, maar gebruik die niet...

Tankman
11 maart 2014, 15:12
Als je voor clean gaat kijk je niet naar dat topje lijkt me ;) . Ik wil wel met de volume knop van m'n guitar van gain terug naar crunch kunnen, verder niks.

Precies. Ik moet zeggen, als ik het wil, kan ik gewoon op mijn studeerkamer wel een goed clean uit mijn Jim Root Terror halen. Geen probleem, maar op hoger volume red je het niet. Gain naar Crunch is helemaal geen probleem. Ik kan met een single coil in de hals positie zo zelfs clean met een flink randje halen om toch maar clean te simuleren. In bandverband werkt het prima. Ik ga van de zomer wel een AMT F1 toevoegen aan mijn pedalboard om zo toch clean te kunnen spelen, ook al is het maar voor een paar korte stukjes in een set.

guhlenn
12 maart 2014, 09:51
top, dank je!