PDA

View Full Version : Koch 2x12 vet of nie?



Geert Teekens
4 juli 2003, 15:19
Aloha!

Heeft iemand een mening over het Koch 2x12 cabinet. Koch/Jensen 90 watt speakers.

Hoe klinken die speakers in vergelijking met bijvoorbeeld de Celestion G12T75 of de G12M25(Greenback)

Groeten van Geert

srv-man
4 juli 2003, 21:57
Ik heb een tijdje de Koch 2x12, horizontale uitvoering met de Jensen speakers gehad en was er uiteindelijk niet gelukkig mee, ik weet niet eens meer precies waarom (waarschijnlijk heb ik het verdrongen....), maar in mijn beleving was het een vrij donker geluid.
In ieder geval totaal anders dan de G12T75 (die ik trouwens ook niet mooi vind klinken) die wat agressiever zijn.
De Greenbacks heb ik nooit gehad, maar wel getest en die klinken wel erg mooi. Ik speel nu trouwens op bag ends.

dml
6 juli 2003, 06:54
Zoals SRV-man al laat blijken is het een kwestie van smaak. Ik ben helemaal verKOCHt. Ik heb ooit een 5150 II getest, eerst over een Marshall 1960A, standaard met 4x G12T75 van Celestion. Daarna over een Koch TS212, standaard met de Koch/Jensen's. De Koch had meer laag, bleef op hoger volume strakker klinken, ging niet schreeuwen, de toon bleef veel stabieler.
Zelf heb ik ook een Koch TS212 (closed back) gehad i.c.m. een Multitone combo, perfecte combinatie!! Waarom ik 'm heb weggedaan? Daarvoor in de plaats heb ik nu een Powertone II met een Koch TS412!!!!! YEAH.....
Ik vind met Greenback's dat de sound meer "in de kast" blijft zitten, als je begrijpt wat ik bedoel, een soort deken over het geluid.
Nogmaals, smaken verschillen.

srv-man
6 juli 2003, 08:42
Nog even een toevoeging: de Koch/Jensen speakers vond ik ook wel veel beter dan de G12T75 in mijn andere kastjes, die zijn inderdaad schreeuwerig.

Candyman
6 juli 2003, 13:05
Ook ik heb een Koch TS212H met Jensen/Koch speakers gehad. Leuk kastje, veel beter dan de Marshall 1922/1936. Klinkt vooral erg goed in de cleane geluiden.

Ik heb hem een keer kunnen vergelijken met een BagEnd speakerkast. De Koch kleurde het geluid meer en klonk wat 'wollig' t.o.v. de BagEnd. De BagEnd had veel meer druk en een strakker laag.

Ik heb toen mijn Koch 2x12" verkocht en een BagEnd S12-B gekocht. Het geluid klonk nu veel gedefinieerder (met name de overstuurde geluiden).
De BagEnd staat inmiddels te koop op gitaarmarkt/marktplaats, omdat ik nu direct over de PA speel.