PDA

View Full Version : Sends pannen in Cubase



Blacklabel6
9 maart 2014, 15:23
Ik ben (in Cubase 7) aan het opnemen via de Slave out van mijn amp.
Dat signaal moet ik dus in Cubase nog door een cab simulator icm impulses doen, daarvoor gebruik ik Lecab2 die ik als fx channel heb aangemaakt.

Mijn vraag is nu hoe ik, wanneer ik meerdere sporen heb opgenomen (en die via de send naar lecab heb gestuurd), deze verschillend kan pannen?
Ik wil dus drie sporen kunnen opnemen en deze dan 1 links, 1 midden en 1 rechts pannen.
Als ik nu een spoor bijvoorbeeld 100% naar links pan blijft het nog steeds in het midden.

Het lukt me nu alleen wanneer ik meerdere (3) fx channels aanmaak waarin ik lecab laad maar dit vreet cpu.
Ben er al het hele weekend voor aan het zoeken, maar ik kom er maar niet uit.

Voor de duidelijkheid heb ik nu: Slave out -> Cubase -> Opname track -> FX channel icm Lecab.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt!

paulusdeBKB
9 maart 2014, 18:09
Ik ken Cubase niet maar ik vermoed dat 3 instanties de enige manier is om te kunnen doen wat je wilt. In Logic Pro kun je tracks 'bevriezen' (Freeze tracks) om CPU te sparen. Logic maakt dan een bounce van die ene track, inclusief alle plugins die betrekking hebben op die track, en speelt tot nader order de bounce af. Dat scheelt bijna 100% processorkracht. Trackje afspelen is immers nauwelijks werk, in vergelijking met een stapel plugins aan het rekenen zetten. Wil je toch nog wat aanpassen aan de instellingen van de track, dan kun je die ontdooien en opnieuw bevriezen met de aangepaste instellingen. Werkt echt heel goed!

Misschien heeft Cubase een vergelijkbare functie?

guhlenn
10 maart 2014, 12:04
Ik ken Cubase niet maar ik vermoed dat 3 instanties de enige manier is om te kunnen doen wat je wilt. In Logic Pro kun je tracks 'bevriezen' (Freeze tracks) om CPU te sparen. Logic maakt dan een bounce van die ene track, inclusief alle plugins die betrekking hebben op die track, en speelt tot nader order de bounce af. Dat scheelt bijna 100% processorkracht. Trackje afspelen is immers nauwelijks werk, in vergelijking met een stapel plugins aan het rekenen zetten. Wil je toch nog wat aanpassen aan de instellingen van de track, dan kun je die ontdooien en opnieuw bevriezen met de aangepaste instellingen. Werkt echt heel goed!

Misschien heeft Cubase een vergelijkbare functie?

Wat Paulus zegt. Dat is de enige manier. IN Sonar kan je tracks 'renderen': dan maakt sonar een opanme van je audiotracks inclusief software bewerking. Daarna is het weer egwone audio dus snoept het nauwelijsk ngo CPU...

HaroldA
10 maart 2014, 13:36
Wat Paulus zegt. Dat is de enige manier. IN Sonar kan je tracks 'renderen': dan maakt sonar een opanme van je audiotracks inclusief software bewerking. Daarna is het weer egwone audio dus snoept het nauwelijsk ngo CPU...

Kan in Cubase ook gewoon hoor.

Terminus
11 maart 2014, 16:13
Je kunt in LeCab 2 en NadIR twee inputsignalen (de een links, de ander rechts) tegelijkertijd met één plugin verwerken. De derde zal je dan los moeten doen. Maar die stereo functie kost even veel CPU als 2x mono, dus het scheelt alleen in gebruikersgemak.