PDA

View Full Version : EHX Memory Boy - modulatie 'lekt'



FruscianteFan
9 maart 2014, 14:50
Ik vind de Memory Boy echt héérlijk. Maar ik heb er wel een probleem mee: het is best lastig om hem zo in te stellen dat je alleen de bedoelde vibrato krijgt. Ook is die modulatie in veel delaytijden te horen als de depth op 0 staat, en dat is behoorlijk irritant - om elke keer met de modulatie uit de juiste delaytijd te moeten vinden en dan pas de juiste hoeveelheid vibrato toe te voegen.

Ik gebruik hem momenteel op een adapter van Stagg (1,7A), gedaisychained met een hele zooi andere pedalen. Maar volgens mij heeft-ie dit probleem met elke adapter, gedeeld of niet.

miyaru
10 maart 2014, 18:57
Ik heb ook de memory boy, en het is inderdaad een varken om in te stellen,maar kan zo mooi klinken....... Ik heb hem met een ehx adapter en het zelfde probleem.......

Robin

FruscianteFan
11 maart 2014, 11:09
Ben ik in elk geval niet de enige ;)

obiwanjacobi
11 maart 2014, 12:46
misschien laten modden om het bereik van de knoppen beter af te stellen...?

[2c]

FruscianteFan
11 maart 2014, 13:01
Het probleem is niet dat de modulatie niet uit kan, dus dat de depth op minimaal nog aan staat. Het is meer dat-ie op best veel settings (delaytijd) extra (en lelijke) modulatie geeft onafhankelijk van de instelling van depth.

joh@ndederde
12 maart 2014, 22:30
Het probleem is niet dat de modulatie niet uit kan, dus dat de depth op minimaal nog aan staat. Het is meer dat-ie op best veel settings (delaytijd) extra (en lelijke) modulatie geeft onafhankelijk van de instelling van depth.

Dit probleem komt door de voeding. Ik had het zelfde probleem. Ik had een shittie stroomvoorziening voor al m'n pedalen en dan klonk de mmb echt ruk en had ie met de "delay" knop helemaal open best langzame repeats maar een kut geluid. Met de originele adapter zijn de delay tijden stukken korter, maar heb je hele heldere, duidelijke repeats. M'n voodoo lab voeding werkt ook prima. Blijkbaar is de mmb erg gevoelig voor de juiste voeding. Als je kijkt naar de originele adapter zie je ook staan dat ie 9.6 volt geeft ipv de gevraagde 9 volt.

FruscianteFan
13 maart 2014, 09:45
Nog maar eens proberen dan met de originele adapter.

FruscianteFan
14 maart 2014, 11:08
Geprobeerd. Scheelt iets, maar niet alles.

joh@ndederde
14 maart 2014, 22:00
Geprobeerd. Scheelt iets, maar niet alles.

Hmm oke, bij mij was het opgelost met de EHX adapter of de Voodoo lab. Verder zou ik het zo ook niet weten... Hopen dat er andere mensen zijn die nog tips of oplossingen hebben.