PDA

View Full Version : Hoe kan ik dat oplossen?



LWLW
8 maart 2014, 19:22
Ik heb problemen met het indrukken van de snaren. Als ik een snaar indruk (maakt niet uit op welke positie) dan trillen de snaren ernaast raar, omdat ze tegen mijn vinger aan komen.

Sla ik te hard aan, zet ik mijn vingers verkeerd neer, zitten de snaren te los of is iets anders de boosdoener?

Heeft iemand tips en of trucjes?


:noob:

vederlicht
8 maart 2014, 22:00
Je bedoelt waarschijnlijk de snaar boven en/ of onder de snaar die je indrukt. Je drukt de snaar in met het laatste vinger-kootje. Als je dat te schuin op de snaar zet, dempt het de toon van de snaar eronder of je nagel raakt de snaar die er boven licht. Zorg er dus voor dat het vinger-kootje loodrecht op de snaar staat bij het indrukken.
Vederlicht

LWLW
8 maart 2014, 22:40
Ook daar heb ik wel aan gedacht en geprobeerd, maar dan heb ik het nog steeds. Dat was helaas niet de boosdoener. Zouden de snaren van mijn gitaar te dicht op elkaar zitten?

wietse
8 maart 2014, 23:12
lijkt mij een kwestie van leren hoe de vingers juist neer te zetten, of je moet al enorm dikke vingers hebben dan wordt het lastig, maar ook dan kan je het leren kijk maar naar bb king, als er al een gitarist met worstvingers is dan is hij dat wel, en dan bedoel ik geen knakworstjes maar salami's, zulke grote handen heeft die man.

petrus
9 maart 2014, 14:30
Jammer genoeg kunnen we niet zien wat je doet....
Maar zorg in ieder geval dat alle kootjes van je speelvinger zijn gebogen. Geen kootje gestrekt houden.
Speel met de top van de vinger het deel direct achter je nagel.