PDA

View Full Version : Heeft iemand tips?



LWLW
8 maart 2014, 15:00
Ik ben een beginnende gitarist (op een akoestische gitaar). Ik heb alleen een paar (opstart)problemen. Kan iemand mij een paar tips geven?

* Als ik een snaar indruk en ik sla aan, dan komt de snaar die naast mijn ingedrukte snaar ligt tegen mijn vinger aan (dit geeft een heel raar geluid). Sla ik te hard aan ofzo?

* Het lukt mij niet om snel van akkoorden te wisselen. Heeft iemand tips of trucjes om dit sneller en beter te kunnen?

Ik zou graag wat tips en trucjes willen weten. Kan iemand mij helpen? :strat:

Rizz
8 maart 2014, 15:07
In het kort: oefenen!!! Gaat vanzelf beter en sneller.. Echt waar.

Wat betreft je eerste punt, probeer je vingers zo rechtop mogelijk te zetten. Het is nog even zoeken naar positie in het begin. Zorg dat je nagels van je frethand kort kort zijn!

Tweede punt: Ik adviseer altijd om eerst "droog" te oefenen, dwz de beweging van het ene akkoord naar het andere een aantal keer zonder aan te slaan oefenen. Daarna met slag.. Ook is het bijna altijd noodzakelijk om een tussenslagje tussen wisseling van akkoorden te proppen, dwz 1 up- of downstroke met open snaren. Je moet ook wel de tijd hebben om over te pakken. Oefen je nummers langzaam en voer het tempo op.. Beter langzaam en goed, dan snel en rommelig!

Succes! Enne: welkom! :D

motorhan
8 maart 2014, 15:39
Hoe lang/kort ben je bezig. gewoon een tijdje oefenen per dag dan weer wat anders doen en dan weer diezelfde akkoorden je zal zien de volgende dag gaat het al een stuk beter en na een week weet je niet beter.
en vaak heb je dat weer met een volgend lastig akkoord. maar wat voor jou lastig is dat is voor mij misschien makkelijk en anders om ook.
zoals hierboven al gezegd oefenen en oefenen.

Succes
Gr
han

LWLW
8 maart 2014, 15:53
Hartelijk dank! Ik zal de komende tijd goed oefenen en hoop zo dat het steeds beter gaat.

LaurentB
8 maart 2014, 16:43
Een belangrijk principe bij oefenen is altijd eerst langzaam en nauwkeurig de te maken bewegingen uit te voeren, en pas dan de snelheid op te voeren. Daarmee 'programmeer' je je hersenen goed. Als je te vroeg snel probeert te spelen studeer je de fouten erin.