PDA

View Full Version : multitrack recording toneport UX2



MadJazzTick
8 maart 2014, 10:16
Ha allen,

ik heb al geruime tijd met veel plezier een toneport UX2 (oud model met rode voorkant). Altijd enkelvoudige tracks opgenomen met ableton (live 8).
Nu las ik dat het mogelijk moet zijn met een UX2 om ook 2 tracks tegelijk te kunnen opnemen (mic en intrument)
Met gearbox of PodFarm (trailversie) en ableton lukt mij dat echter niet.

Mijn vraag: is de oude toneport niet geschikt om 2 track tegelijk op te nemen?

Terminus
8 maart 2014, 11:24
Waarom heb je de trialversie van Pod Farm? Volgens mij heb je gewoon recht op de volledige versie.

Het is gewoon mogelijk om twee dingen tegelijk op te nemen. Ik weet niet hoe het in jouw versie van Live werkt, maar de meeste programma's hebben in de instellingen de mogelijkheid om de inputs die beschikbaar zijn aan te passen. Stel daar alle inputs in van je geluidskaart. Als dit al goed ingesteld staat zou ik even in de handleiding kijken, misschien moet je nog wat met Gearbox of POD Farm doen.

MadJazzTick
8 maart 2014, 21:54
Ik krijg de volledige versie niet gedownload zonder 99 dollars neer te leggen, maar ik zal daar nog even goed naar kijken. Destijds kreeg ik er Gearbox bij.

Het probleem begint al in Podfarm, daarbij is het bij mij niet mogelijk om kanaal B te selecteren, tenzij ik bovenin het scherm 'dual' aanklik. Maar dan nog lijkt hij een enkele track uit te zenden. Op zich logisch dat ableton dan niets afzonderlijk opneemt. Ik kan niet vinden waar ik het zou moeten veranderen en in de manuals wordt dit probleem niet beschreven. Ze gaan ervan uit dat je altijd A en B kan selecteren.

Terminus
9 maart 2014, 12:45
A/B gaat over dual tone, dus dat dat niet werkt is niet gek. Ergens in Gearbox kun je Sends instellen, misschien kun je daar wat mee?

marter544
15 maart 2014, 14:10
Je moet bij je dual tone wel de inputs juist selecteren, en vervolgens ook in je mixer de juiste outs instellen.