PDA

View Full Version : Floyd locking nut bout



Me_bigboy
7 maart 2014, 15:30
Beste gitaarnetters,

Ik heb een gitaar met een floyd rose en heb daar dikkere snaren op geplaatst(skinny top heavy bottom). Het probleem is dat ik de locking nut bouten niet vast krijg. De bout komt maar 1 mm van onder de 'klem'. Nu heb ik even zitten kijken, de standaard schroef is een 8mm. Kan ik die vervangen door onderstaande?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/839676/TOOLCRAFT-Inbus-cilinderkopbouten-DIN-912-912-10-mm-M4-100-stuks?ref=searchDetail

Dit kost een hoopje minder dan de 'officiële' bouten en ik heb er ineens 100, daar kom ik wel even met rond!

Alvast bedankt voor de info!

Elric
7 maart 2014, 15:33
als de schroefdraad hetzelfde is zou ik zeggen waarom niet

stijnkenens
7 maart 2014, 18:42
In een modelbouwwinkel kan je die ook per 10 kopen, maar dan ben je waarschijnlijk hetzelfde bedrag kwijt ...
Maar als ze dan niet passen, dan zit je niet met een overmaat waar je geen blijf mee weet !


s.

teunallica
8 maart 2014, 00:25
Bij een beetje doehetzelver koop je ze per stuk. 10 cent ofzo

motorhan
8 maart 2014, 15:43
of naar de gereedschap/ijzerwinkel of direct bestellen. voor je de nieuwe er in probeert te draaien eerst controleren of de draad hetzelfde is. zal wel maar je weet maar nooit. je kan het makkelijk controleren door de schroefdraden op elkaar te leggen en dan kijken of de windingen precies in elkaar vallen. of een passen moertje er op draaien als je dat hebt is nog makkelijker.

Om voor een paar boutjes een draadmeter aan te schaffen gaat wat ver denk ik.

Succes
han

Dirk_Hendrik
8 maart 2014, 21:35
Met alle bovenstaande opmerkingen;

1) De schroefdraad moet hetzelfde zijn. Zonder boven te gaan checken vraag ik me af of een FR (of spinn-off daarvan) een metrische schroefdraad heeft.
2) Moet de lengte goed zijn. Anders druk je, met het aandraaien van die schoeven, je toplock van je kop af. En dat geeft vieze schade.
3) het ene zwart is het andere zwart niet. Vraag je dus af of de gesuggereerde Conrad boutjes het echt goed doen als ze dag in dag uit worden ingesmeerd met jou (zure) vingervet. En dus niet lekker gaan roesten.

Vraag je dus af of de aankoop van 100 net-niet boutjes opweegt tegen het juiste boutje. Zo vaak raak je ze niet kwijt. In mijn geval 0 keer sinds 1994.

flatline
10 maart 2014, 11:07
de schroefdraad; 't zou idd. verwonderlijk zijn dat daar metrische schroefdraad in getapt is;
de lenge : een bout van 8 ( 1/4" ) lengte zal origineel toch nog een viertal mm in het blokje zelf zitten ?
Hoeveel "dikker" zijn de snaren; 0.3 mm ? verlies je dan zoveel diepte ?
wat D_H hierboven opmerkt is terecht; meet alleszins de nog beschikbare diepte met snaren erop, anders wip je je blok eraf !
qua specificaties kan je beter rvs of chroomstaal nemen, of gemoffelde stalen boutjes, anders zit je binnen de kortste keren met roest.
F.