PDA

View Full Version : oefenversterker appartement



SloeGin
6 maart 2014, 21:49
Voor diegene die op een appartement wonen: welke amp gebruiken jullie?
Heb een kleine poll gemaakt. Benieuwd wat jullie hebben :)

denis.hermans
6 maart 2014, 22:15
Blackstar ht 5
Fender champ 600
Vox ac4 blue
Boss E-band (js 8)

YannickH
6 maart 2014, 22:16
ik ga zondag een orange dark terror ophalen. 7/15watt

denis.hermans
6 maart 2014, 22:17
Laatste moet zijn boss e-band (js 8 )
Weet niet hoe die rode smiley daar komt...

dagrim1
6 maart 2014, 22:32
Yamaha THR10C... (Heb ook een Boss JS10 maar die gebruik ik bijna nooit meer).

coolchick
6 maart 2014, 22:40
de microcube natuurlijk :supercool:

soup
6 maart 2014, 22:44
http://www.musiciansfriend.com/amplifiers-effects/marshall-jtm1-50th-anniversary-60s-era-1w-guitar-combo-amp


https://www.youtube.com/watch?v=MYwWBzS8BcY



Geen idee of deze nog beschikbaar zijn, wel erg vet.

SloeGin
6 maart 2014, 22:55
http://www.musiciansfriend.com/amplifiers-effects/marshall-jtm1-50th-anniversary-60s-era-1w-guitar-combo-amp


https://www.youtube.com/watch?v=MYwWBzS8BcY





Geen idee of deze nog beschikbaar zijn, wel erg vet.

En jij hebt deze of je raadt deze aan? :)

denis.hermans
6 maart 2014, 22:57
@ dagrim1 : vind je de yamaha dan zoveel beter ?

soup
6 maart 2014, 23:03
En jij hebt deze of je raadt deze aan? :)
Nee heb hem niet, gaf enkel een voorbeeld. :D Dacht dat je tips zocht.

showband
7 maart 2014, 08:59
peavey classic 15
vox brian may
5w tube head
palmer loadbox
UAD simulator
line6 virtual set met variax

Lomeos
7 maart 2014, 11:08
Een Line6 POD XT, met koptelefoon. Wel eigen effectbak ervoor. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Line6 Amplifi 75.

hoofd
7 maart 2014, 11:22
Studioappartement met:
Pignose
Smokey
ZT Amps Lunchbox

Solidstates dus. Solidstates zijn de bom. Ik heb nog wel een AC15 opgeslagen bij mijn ouders, die komt er weer in als we wat ruimer gaan wonen.

HaroldA
7 maart 2014, 11:39
http://www.squier-talk.com/forum/attachments/amp-ridifiers/9788d1326595432-ive-been-given-green-light-m_mass-front-jpg

En dan gewoon de versterker gebruiken die je altijd gebruikt.

humbucker
7 maart 2014, 11:42
Roland Cube (40 w versie dacht ik). Gaat eigenlijk nog veel te hard, maar speel thuis voornamelijk met koptelefoon. Deze versie destijds gekozen omdat daar een looper op zit, wel handig voor thuis.

Bij mijn ouders staat de AC30 die ik gebruik op repetities/gigs. Daar kan ik thuis echt niks mee doen...

dagrim1
7 maart 2014, 12:05
@ dagrim1 : vind je de yamaha dan zoveel beter ?

Njah, zoveel beter weet ik niet maar vind er wel een fijner geluid uit komen en qua gebruiksgemak directer. De JS10 is ook een topdingetje, maar ik krijg met de THR10C toch makkelijker het geluid eruit wat ik wil. (En gebruik de THR icm een laptop waardoor een deel vd functionaliteit vd JS10 niet meer 'nodig' is... interactie via de laptop is ook wat makkelijker weer).

De THR staat dan ook in de woonkamer terwijl de JS10 op de hobbykamer staat, waar ik uiteindelijk toch veel minder zit dan gepland van tevoren.

SloeGin
7 maart 2014, 13:14
http://www.squier-talk.com/forum/attachments/amp-ridifiers/9788d1326595432-ive-been-given-green-light-m_mass-front-jpg

En dan gewoon de versterker gebruiken die je altijd gebruikt.

Denk niet dat die paar DB minder echt gaan helpen ...
Zorgt dit trouwens niet voor enorme 'tone suck' ?

HaroldA
7 maart 2014, 13:23
Denk niet dat die paar DB minder echt gaan helpen ...
Zorgt dit trouwens niet voor enorme 'tone suck' ?

Paar dB? Ik ga terug van oorlogssterkte naar fluister, zonder verlies. Of ja: de speakers werken niet meer mee, maar dat is logisch.

Ik gebruik de line-out om met een Impulse opnames te maken.

Hypercub
7 maart 2014, 15:04
Cube 40xl op de spaarstand/koptelefoon

roger
7 maart 2014, 15:59
Software Scuffham s-Gear en guitarrig. Via de computer dus!

HaroldA
7 maart 2014, 16:12
Software Scuffham s-Gear en guitarrig. Via de computer dus!

Is dat Scuffham s-Gear een beetje te pruimen? Guitar Rig vind ik persoonlijk dikke poep.

roger
7 maart 2014, 17:58
Scuffham vind ik stukken beter dat guitarrig. Dynamischer, opener, directer, moeilijk te omschrijven maar ik ben er blij mee! Je kunt een probeerversie van de site downloaden, volledige versie kost 70 euro meen ik. Op YouTube vind je veel demo's! Check it zou ik zeggen!

Ed Kroket
7 maart 2014, 19:16
Mesa Boogie Single Rectifier
Koch LB120-II
Behringer Eurorack
Computer (geluidskaart)
http://static.bax-shop.nl/images/resized/724/1387294/200x200/koch_lb120_ii_loadbox_.jpg
Kan hier niet vaak lawaai maken. De Rectifier had ik toch al. Via de Koch klinkt het tweede kanaal (overdrive/distortion) via de hoofdtelefoon e.d. echt goed (voor mij). Clean is helaas niet heel erg geweldig (via deze setup en hoofdtelefoon). Clean speel ik meestal akoestisch of anders via zelfde setup en dan Guitar Rig.

MWB
8 maart 2014, 07:10
Pedalboard-->Boss BR600-->kleine studiomonitoren (10 watt ofzo). Gaat erg goed op laag volume. Met koptelefoon is het ook nog goed te doen.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Terminus
8 maart 2014, 11:18
Is dat Scuffham s-Gear een beetje te pruimen? Guitar Rig vind ik persoonlijk dikke poep.
Guitar Rig: oneindige mogelijkheden, geweldige effecten, tegenwoordig behoorlijk goede versterkers. Duitse degelijkheid en overzichtelijke interface, maar door de uitgebreide mogelijkheden toch ingewikkelder dan S-Gear.
S-Gear: doet maar een paar trucjes, maar doet ze verdomd goed. Veel meer vergelijkbaar met gewoon een mooie verzameling versterkers hebben dan Guitar Rig, wat meer een volle studio is met dito complexiteit. Voor de gitarist die gewoon wil spelen en weinig waarde hecht aan effecten is S-Gear beter.

Wel moet ik opmerken dat Guitar Rig sinds de Rammfire versterker en redesign van de Recto véél betere metalgeluiden heeft dan eerst en ook beduidend beter dan S-Gear. Met Scuffham S-Gear heb je een Soldano, een Marshall, een Fender en een Dumble, en als je geluid daar niet bijzit heb je pech.

BartBlackMagic
8 maart 2014, 14:15
Heb zelf een tijd met Guitar Rig 5 & Amplitube 3 liggen spelen icm een ESI ESU22 (http://www.esi-audio.com/products/esu22/) hardware interface. De models zijn best goed maar de geluidskwaliteit en mogelijkheden die je met een Pod HD 500 hebt doen me die toch meer aanraden. Hét nadeel van software modelling vind 'k de latency. Ik heb echt een beest van een pc maar toch hoor ik iets of wat vertraging tov de aanslag ook al rapporteert de tool maar 5ms latency. Bij de Pod HD heb 'k daar geen last van.
De POD HD wordt echt leuk als je hem aansluit op de power amp van een buizenversterker via de effects loop, dan krijg je er leuke sounds uit!
Moest je ooit een echte amp aanschaffen kan je de Pod nog als effectenpedaal via de 4-cable method gebruiken. Persoonlijk mis 'k enkel wat Orange models, voor de rest nog geen tekortkomingen tegengekomen. Onlangs heb 'k nog een POD HD 300 voor 165 EUR zien passeren.
Heb zelf altijd geoefend op een Vox Valvetronix VT30 en ondanks dat deze prima is om mee te starten is de geluidskwaliteit toch best bagger, datzelfde geldt voor de Roland Cube. Deze dingen kun je tweedehands altijd wel onder de 100 EUR vinden. De Blackstar ID series zouden een beter alternatief moeten bieden voor die twee en zijn amper duurder.

marter544
8 maart 2014, 18:18
Ik gebruik een Podstudio UX2 met een setje monitoren. Werkt prima.

Tonton
9 maart 2014, 20:56
Als je latency hebt op desktop, probeer eens asio4all driver, in combi met ux2 geeft dat maar 1.3ms delay

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Terminus
9 maart 2014, 21:05
Als je latency hebt op desktop, probeer eens asio4all driver, in combi met ux2 geeft dat maar 1.3ms delay

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Een UX2 heeft gewoon een native ASIO driver. Dat is een stuk betrouwbaarder en heeft waarschijnlijk ook minder latency (dikke kans dat 1,3ms niet daadwerkelijk gehaald wordt).

marter544
10 maart 2014, 08:22
Ik heb geen latency (of nouja, natuurlijk heb ik latency, je kan niet geen latency hebben, iig geen merkbare latency), de man met de ESI ESU22 boven mij heeft last van latency.

Tonton
10 maart 2014, 11:12
Een UX2 heeft gewoon een native ASIO driver. Dat is een stuk betrouwbaarder en heeft waarschijnlijk ook minder latency (dikke kans dat 1,3ms niet daadwerkelijk gehaald wordt).
Ik heb een UX2 :)
Kan vertellen dat die asio4all in combinatie ux2 een stuk sneller is dan de native ASIO driver van Line6
Het is inderdaad alsof je op een versterker speelt ik merk geen delay en bij die native ASIO wel.

Kingfisher
14 maart 2014, 10:30
Zoom G5 aangesloten op Yamaha HS80 studio monitors. done.

Tankman
14 maart 2014, 10:45
Ik gebruikte toen ik op een appartement woonde gewoon mijn 60 watt 6505+ combo en mijn 30 watt Classic 30 head. Later (en nu nog) gebruikte ik mijn Orange Jim Root Terror (15 watt) over een Palmer 212 cabinet met Vintage 30's. Gaat prima om een volume dat niet te zacht en niet te hard is.

peter_heijnen
14 maart 2014, 13:12
Voor diegene die op een appartement wonen: welke amp gebruiken jullie?
Heb een kleine poll gemaakt. Benieuwd wat jullie hebben :)
Ik heb besloten dat ik naast alle mogelijkheden met IR's die ik al heb ook mijn versterker op normaal volume wil kunnen zetten en mic'en zonder dat anderen daar lastvan hebben en heb dan toch maar een iso box besteld.

http://www.grossmann-audio.de/

Scheelt ook weer gedoe met een load, ik hang nu gewoon een DI tussen versterker en iso box. Voor mij dus geen reactive load die het gedrag van een speaker nabootst maar gewoon een speaker. ;)

HaroldA
14 maart 2014, 13:57
Ik heb besloten dat ik naast alle mogelijkheden met IR's die ik al heb ook mijn versterker op normaal volume wil kunnen zetten en mic'en zonder dat anderen daar lastvan hebben en heb dan toch maar een iso box besteld.

Nice! Ik ben benieuwd hoeveel dB dat ding kan dempen ...

peter_heijnen
14 maart 2014, 14:26
Iets van 30db. Als je de bijbehorende flightcase erbij neemt komt daar nog eens zo'n 10db bij.

tnijland
15 maart 2014, 08:28
Heel interessant. Ik ben er ook even ingedoken en was eigenlijk ook wel verrast m.b.t. de verschillen in kwaliteit.

http://www.youtube.com/watch?v=QQC18kV5t_c

Leuk apparaat!