PDA

View Full Version : emg81 aansluiten



Sicky61
4 juli 2003, 13:13
hallo MEN,heb net een emg81 gekocht(2ehands dus geen beschrijving)en vraag me af of d'r een accu aan moet en zo ja aan welke draad? :-? Er zit een + en een - voor het signaal en een rode(plus?)voor de batterij?Waar gaat de - van de batterij heen? Help me out,wil ém graag testen...vandaag. bij voorbaat 'HANX

JackDanielz
4 juli 2003, 13:21
Hey hallo

je hebt alleen een 9v battery nodig daar gaat de rode draad naartoe van je emg element!!!
Dan hou je nog een zilverkabel over.
Die gaat naar de buitenkant potmeter (volume)
EN als het goed is zit in die kabel nog een kleine witte die gaat naar de schakelaar.
Jij hebt 1 probleem de output van je gitaar is niet goed daar moet een speciale in. daar gaan de mindraad van je battery naartoe anders kijk je gewoon even op de emg site daar staan de schema's ook wel op

greetzz

Sicky61
4 juli 2003, 13:38
'hanx JACK,WAAR ZOUDEN WE ZIJN ZONDER WHISKEY 8-) .ES KIJKEN OF ER IEMAND ZO'N OUTPUT HEEFT LIGGEN VOOR ME(de emg site is weg!).WOON IN DE BUURT VAN UTRECHT.

JackDanielz
4 juli 2003, 14:11
Graag gedaan!!

De site is er nog wel misschien heb je wat aan deze link.
http://www.emginc.com/index1.html

Succes ermee Greetzz Jackdanielz :wink:

Sicky61
4 juli 2003, 14:31
hoi jack,heb het schema gevonden,ga ff bakken 8-) kan volgens mij gewoon de massa van de accu bij de massa van het element plakken.Heb ik toch geen andere output voor nodig? 8-)

SiNiSTRaL
4 juli 2003, 17:53
wel....en andere tone/volume pot denkik

Sicky61
4 juli 2003, 17:59
HOEZO DAN SINISTRAL? 8-)

SiNiSTRaL
4 juli 2003, 18:13
HOEZO DAN SINISTRAL? 8-)
tik ens ff gewoon...
en hoezo: i don't have a fucking clue.... maar t moet wel :)

Sicky61
4 juli 2003, 19:00
HEB IK WAT AAN ,AAN DAT SLAPPE GELUL. EN GELIJK HEB JE SOWIESO NIET ,WANT HIJ DOET HET AL.MET DE ORIGINELE POT EN OUTPUT. WHATEVER 8-)

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 19:56
mooi. dan wordt het nu tijd dat je je capslock uitzet

FragDaddy
4 juli 2003, 20:12
Heb ik toch geen andere output voor nodig?

omdat de output dan werkt als aan/uit schakelaar van je elementen (als je er geen plug in hebt zitten, maakt de output geen contact en staan je elementen uit, spaart batterijen)

en waarom heb je andere potmeters nodig? omdat EMG's gewoon lagere waarde potmeters gebruiken, omdat ze actief zijn. met je huidige pots werkt het ook wel, maar met nieuwe pots die de juiste waarde hebben kun je veel nauwkeuriger regelen.

oh, en zou je alsjeblieft om je capslock willen denken? je schreeuwt nogal zo en dat vinden veel mensen niet leuk. ik heb bijvoorbeeld even 3x nagedacht of ik dit verhaal wel wilde tikken voor zo'n schreeuwertje.

Sicky61
5 juli 2003, 03:47
'HANX fragdaddy,dat is duidelijk.Sinistral vond ik onduidelijk.Mag ik op reageren lijkt me.Of vind je:omdat het moet of tik es ff gewoon van belang voor het aansluiten van een emg81?Wil trouwens best m'n capslock uitzetten.Ikweet alleen niet wat de neuk dat is. 8-) Anyway 3x dank :roll:

FragDaddy
5 juli 2003, 11:07
'HANX fragdaddy,dat is duidelijk.Sinistral vond ik onduidelijk.Mag ik op reageren lijkt me.Of vind je:omdat het moet of tik es ff gewoon van belang voor het aansluiten van een emg81?Wil trouwens best m'n capslock uitzetten.Ikweet alleen niet wat de neuk dat is. 8-) Anyway 3x dank :roll:

ok. tuurlijk mag je reageren, maar dan kun je beter gewoon melden dat 'ie onduidelijk is. dan heb je meer kans op een verduidelijking of in iedergeval een positieve reactie.

met de caps-lock toets op je toetsenbord kun je de HOOFDLETTERS aan/uit zetten. op het internet houdt men niet van hoofdletters omdat dat gelijk staat aan SCHREEUWEN!

dus vandaar. veel plezier met je EMG's. bevallen ze een beetje? wat voor muziek speel je ongeveer? (ik zit er aan te denken om binnenkort een setje in een gitaar te leggen)

Sicky61
5 juli 2003, 11:58
aaaahh....de letters :-? Heb ik niet over nagedacht.In ieder geval klinkt de emg prima en de volumeknop doet het prima,maar echt uitproberen kan ik 'm pas donderdag in de oefenruimte.(neem wel extra batterijen mee want met de originele output zal íe wel leeglopen)Zat voorheen een jackson in dus erg veel zal het niet uitmaken.Er zit wel meer hoog in,waar ik eigenlijk niet zo gek op ben. :-? Ik maak "ongeveer" metal"in de hoogste vorm(pantera ripp off)maar dan zonder whammy en gierpook.Beetje schreeuwband 8-) 1ste gig op het stichts festival in zeist(sept.) Nog ff over die output:zit daar een onderbreking in de massa ring die je met je jack áls het ware' schakelt? Snap nog niet echt hoe het werkt.

FragDaddy
5 juli 2003, 13:14
die output is gewoon een stereo output die de mono output vervangt.

als je nu een normale mono plug in de stereo output drukt zal het onderste pootje contact maken met massa (-). hier kun je dus je elementen mee in en uit schakelen, door bijvoorbeeld de min pool van je batterij hierop aan te sluiten. (die maakt dan alleen contact met massa als er een mono jackplug in de output zit)

heel simpel eigenlijk

http://www.epanorama.net/links/pc/jack35stereo.gif
hier nog even een plaatje van een jackplug, de output werkt dus precies zo (alleen is dat een vrouwtje en is dit een mannetje) je ziet hier dus mooi dat dat 2e pootje met de massa wordt doorverbonden als je een mono aansluiting gebruikt

Sicky61
5 juli 2003, 13:35
8-) inderdaad heel simpel.Je moet het alleen ff weten.Zoals alles.BEDANKT 8-) Zal verslag uitbrengen hoe het op volume klinkt.