PDA

View Full Version : Waarde Fender 60th anniversary MIM



Steven Heijstek
6 maart 2014, 01:37
Ik heb interesse om een gitaar van iemand over te nemen maar ik heb geen idee wat de werkelijke waarde is. Gaat om deze gitaar...

http://i1264.photobucket.com/albums/jj497/StevenHeijstek/DSC03718_zps0a754e23.jpg (http://s1264.photobucket.com/user/StevenHeijstek/media/DSC03718_zps0a754e23.jpg.html)

Is een Fender 60th anniversary MIM uit 2006. SN MZ6240722.
Volgens de verkoper is hij in superstaat.
Dus.......aan wat voor waarde moet ik denken?

vulvasonic
6 maart 2014, 06:27
Vijfhonderd euro lijkt me een mooi bedrag. Ik vrees dat de verkoper zich rijk rekent en er wellicht meer voor wilt hebben, maar met 500 zit je al behoorlijk aan de prijs. Het ding ziet er uit als nieuw, dat scheelt. En dat het een 60th anniversary is zal werkelijk niemand een bal jeuken, behalve de huidige eigenaar. 500, omdat ie er zo onberispelijk uitziet en een geile gouden kleur heeft. Je hoeft je zelf ook geen mietje laten noemen, hč? Ik bedoel, een American Standard Stratocaster kom je op de tweedehands markt regelmatig voor net €100,- meer tegen. En dan kunnen er hele volksstammen roepen dat de Mexicanen 'beter' zijn, meer lijken op de geliefde vintage modellen en veel meer 'mojo' (dooddoende term voor gitaristen die niet kunnen beargumenteren waarom hun knakenbak zoveel waard zou moeten zijn) hebben dan welke American Standard ook, maar die gasten zijn uit precies hetzelfde hout gesneden als het type mens dat een scheet laat, de lucht met volle teugen inhaleert en vervolgens glashard gaat beweren dat iedereen stinkt, behálve hijzelf.

Ik durf te wedden dat er hier zelfs genoeg gasten zijn die vinden dat ik met mijn 500 waarschijnlijk nog veel te ver boven de hoofdprijs zit. En wellicht hebben ze nog gelijk ook.
Laat dit draadje 3 of 4 dagen lopen en je hebt een heel redelijk beeld van wat je moet uitgeven aan die gitaar, waarbij ik zelf nog graag de opmerking zou willen plaatsen dat ik persoonlijk relatief veel extra over heb voor een kek, minder vaak voorkomend kleurtje. D.w.z., dat ik alleen voor de kleur al bereid ben tot €60,- bovenop de daadwerkelijke waarde te gaan zitten. Let wel, dat is in dit geval al meer dan 10%!

Ik ben benieuwd wat de rest zegt. Mischien word ik hier wel verketterd! :D

Montecristo
6 maart 2014, 07:55
Misschien zit ik er helemaal naast, maar de gitaar is geen 60th anniversary. De 60th is dit jaar en die modellen zijn net uit. De door jouw genoemde gitaar lijkt wel veel op de huidige 60th squier classic vibe. Dan rest ons volgens mij de 50th anniversary, maar die moeten toch uit 2004 zijn? Ik zou het nog even checken bij een expert.

Tonton
6 maart 2014, 11:34
Die confusion komt door het verschil: 60th anniversary Fender and 60th anniversary Strat :)
Ik had ooit een american strat 60th Fender en zit nu te gassen voor een 60th commemorative strat, wat weer op 60 year Strat slaat dus :)

Prijzen van deze anniversary models liggen altijd maar ietsje hoger dan regular, het zijn niet echt collector items
Ter vergelijk: heb een 60th american verkocht voor 900 en normale american voor 800, beiden 3tsb

Steven Heijstek
6 maart 2014, 20:08
Dank Vulvasonic voor je uitgebreide en vermakelijke relaas.

Als iemand nog wat aan kan vullen m.b.t. de dagwaarde zou dat fijn zijn.

Groet, Steven

lauke_101
7 maart 2014, 08:01
Ziet er uit als een classic players '50s strat. Er staan er nu een paar op marktplaats, meestal heb ik ze tegen de 400-450 zien gaan. Geen exclusief model of zeldzame kleur, maar kwalitatief zijn het wel erg fijne gitaren. Heb zelf de '60s variant en de telecaster uit dezelfde serie en ben er erg blij mee :)

Over dat anniversary gebeuren, 2006 was het jaar dat Fender 60 jaar bestond ;) Op elke Fender uit dat jaar zit dus een klein anniversary merkje achterop de kop. Voeft niks toe aan waarde trouwens, maar leuk is t wel. Dit jaar is inderdaad 60 jaar stratocaster, net als dat we twee jaar terug 60 jaar telecaster hadden.

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Montecristo
10 maart 2014, 08:26
Die confusion komt door het verschil: 60th anniversary Fender and 60th anniversary Strat :)
Ik had ooit een american strat 60th Fender en zit nu te gassen voor een 60th commemorative strat, wat weer op 60 year Strat slaat dus :)

Prijzen van deze anniversary models liggen altijd maar ietsje hoger dan regular, het zijn niet echt collector items
Ter vergelijk: heb een 60th american verkocht voor 900 en normale american voor 800, beiden 3tsb

I stand corrected, dank u!