PDA

View Full Version : Ik ben nieuw hier!



woldhek
5 maart 2014, 21:53
Hallo allemaal,

Ik ben anderhalf jaar geleden met gitaar spelen begonnen en dat op een leeftijd van 49 jaar.
Eerst een gitaar bij de Aldi gekocht (achteraf ook nog de verkeerde, n.l. de klassieke).
Maar ik had mezelf beloofd, dat als ik na een jaar nog goed bezig was, een andere, betere, gitaar zou kopen.
Ik kon geen keus maken tussen een elektrische of akoestisch, dus is het een combi geworden, namelijk de Ibanez TCY50 en ben er zeer tevreden mee. Redelijk goedkoop, zeer goed bespeelbaar, perfect afgewerkt, alleen een compromis, want de klankast is te klein vergeleken met een echte akoestische en heeft maar 1 element. Om het te leren is het wel ideaal, hij maakt niet akoestisch zoveel lawaai als een echte.
Paar maand geleden nog een klein effect apparaatje gekocht (Korg Pandora MINI) en ben wat aan het pielen met Studio One op de pc.
Ik heb geen les en doe alles via internet filmpjes.
Laatst toch nog even in Groningen bij Tonika een middag alle gitaren geprobeerd, maar ik kwam toch weer op Ibanez (duurder als ik nu heb, ongeveer 700 euro) uit. Ik had verwacht dat een dure telecaster bijv. (vind ik zeer leuk) veel beter speelbaar was dan mijn eigen Ibanez, maar dat viel toch anders uit.
En dan even aansluiten op een versterker en de telecaster had dan weer wel een "lekkerder" geluid, maar vond ik lastiger te spelen.
Ach ik heb er nog niet veel verstand van, dus de volgende gitaar zal een lastige keuze worden.
Vroeger nog wel geluidstechnicus geweest bij een band, dus technisch snap ik het allemaal wel.
Was ik 30 jaar geleden maar begonnen met gitaar......

groetjes,

Erik

Harry
6 maart 2014, 09:55
spijt is wat de koe schijt Erik, maar als je uit het dorp van Koos van Dijk en de New Adventures afkomstig bent moet het zeker goedkomen!
En welkom alhier uiteraard!

Duhsjaak
6 maart 2014, 11:58
Ahhhhh.... komen The New Adventures daar vandaan?
De naam van die band die werd met hoofdletters geschreven (ook nu nog) in mijn vriendenkring.

@TS
Kan je de naam opgeven van iemand die op 98 (meen ik) jarige leeftijd haar debuurt heeft gemaakt, dus wat dat betreft ben je nog een puppy.

Welkom & have fun!
Vriendelijke groet, Gus

tommus42
6 maart 2014, 12:16
Mmmmmm. Maar geeft me wel mooi excuus voor deze

http://www.youtube.com/watch?v=ZePUn3TRLw4

woldhek
6 maart 2014, 12:48
Bedankt voor het welkom, moet mijn weg hier nog een beetje vinden.
Ook uit de buurt, o.a. Oude Pekela:


http://www.youtube.com/watch?v=RGO7nkTint4&feature=share&list=PL13EC8911ACAA309A&index=4

tommus42
6 maart 2014, 13:01
Goed om te leren op een semi-akoestische:ok:.
Kan je London City aanbevelen. Erg goedkoop maar prima bang-for-the-buck. Reken nog wat voor (een) element(en) en je hebt een prima elektrische gitaar.
Ibanez ben ik niet zo bekend mee, behalve die supersnelle strats voor notenpoepers:), maar reken maar dat je voor het merk betaalt evenals bij Fender.
Leuke muziek!

Harry
7 maart 2014, 14:05
natuurlijk ġok de R-o-d-ys! Harry Rijnbergen heeft nog liedjes geschreven voor The New Adventures.

woldhek
20 juli 2014, 11:08
Tja, en dan kom je er ook nog achter, dat de drummer die vanaf 1986 bij Herman Brood`s Wild Romance speelde, gewoon je overbuurman is...., hier een clipje met Roy Bakker in 1990 (RockPalast):


http://youtu.be/RBmP-wH-d_M?list=PLEA69ED97178B3940

Harry
21 juli 2014, 11:50
grappig... er zijn meerdere plaatsen die met het predikaat 'Rockcity' pronken, daar kan Winschoten dan ook nog wel bij.