PDA

View Full Version : Wat is wijsheid , het nut van 2 versterkers



Murdock
5 maart 2014, 10:10
Heb zelf een Marshall 1959 SLP,laatste tijd bekruipt me het gevoel dat de amp net voor een optreden kapot kan
gaan , en dan zit je zonder. Je kunt dan 2 dingen doen of je versterker vaker laten nakijken, of je koopt een backup erbij. Ja wat is wijheid.!!!
:mmmm:

Misery Signals
5 maart 2014, 10:19
Op internet tweedehands zoeken naar een koopje. It's a buyers market. Genoeg koopjes te doen, en dingen die je later sowieso voor hetzelfde bedrag of meer verder verkoopt. Laat je eens goed gaan voor een tweede amp!

MS

Agent_Smith
5 maart 2014, 10:49
Backup regelen. Ik heb 2 JCM800's die elkaar dus kunnen vervangen.

Aca Ilic
5 maart 2014, 11:17
altijd verstandig om een backup amp te hebben . Eigenlijk een beetje afhankelijk hoe je mee bezig bent (vaak/niet vaak optreden), budget, enz verschillende factoren die je tot een aankoop van een backup amp aanzetten. Ik heb altijd nieuwe amps gehad, maar het is ook geen garantie dat het nooit wat kan gebeuren. Ik zou advies van MS en AS opvolgen en een tweedehands top op kop ergens tikken....

Dutch66
5 maart 2014, 11:24
FMEA (Failure Mode & Effect Analysis) leert, dat hoe vaker een tech preventief in een ampje kijkt
hoe groter de kans is dat er iets stuk gaat, echt waar!

Duuuuuus, 2e bak, buiten al die andere redenen die ik zou kunnen verzinnen waarom dat beter is..

Kim Wilson
5 maart 2014, 11:28
Ik heb een tijdje een Blackstar HT-Drive gehad. Die had een emulated output, dus in geval van nood kon ik daarmee rechtstreeks naar de PA. Niet optimaal, maar ook lang niet zo duur, en ook geen twee versterkers te verslepen.

Aca Ilic
5 maart 2014, 11:41
Ik heb een tijdje een Blackstar HT-Drive gehad. Die had een emulated output, dus in geval van nood kon ik daarmee rechtstreeks naar de PA. Niet optimaal, maar ook lang niet zo duur, en ook geen twee versterkers te verslepen.

ik heb liever goede geluid, dan dat ik een gig moet afmaken met een "niet optimaal" geluid door een half/half oplossing.
Topjes wegen nou ook niet zo veel en het is moeite niet waard om rest van concert te zitten mokken over een niet optimale geluid. Speelt niet prettig en je aandacht is alleen gevestigd op iets wat kapot is gegaan en dat je geluid matig is .Zonde....

Misery Signals
5 maart 2014, 11:49
Er zijn topjes die niet veel wegen... Je mag mijn Mesa Roadking 2 (30 kg zonder case) eens op en van de trap sjouwen hier ;)

MS

arjanb01
5 maart 2014, 11:54
Ik heb als back-up een tweedehands koch pedaltone. Handig en snel in te zetten mocht m'n amp de geest geven.

Misery Signals
5 maart 2014, 11:56
Kleine topjes genoeg die goed genoeg klinken... Tubemeister 36, Markbass,...

MS

Aca Ilic
5 maart 2014, 12:10
Klopt MS, maar je weet dan ook wat je sjouwt. Om in Mesa wateren te blijven daarom heb ik een studio 22+ als backup, weegt half van Roadking ;-)

Kim Wilson
5 maart 2014, 13:21
ik heb liever goede geluid, dan dat ik een gig moet afmaken met een "niet optimaal" geluid door een half/half oplossing.
Topjes wegen nou ook niet zo veel en het is moeite niet waard om rest van concert te zitten mokken over een niet optimale geluid. Speelt niet prettig en je aandacht is alleen gevestigd op iets wat kapot is gegaan en dat je geluid matig is .Zonde....
Ja, daar heb ik dan minder last van. Het komt bijna nooit voor, en om daar nou een tweede dure amp voor mee te zeulen en te onderhouden... Nee, dan kan ik me die enkele keer prima redden met een emulated out van een pedaal.

Aca Ilic
5 maart 2014, 14:29
yep KW, precies zoals ik schreef afhankeijk van persoonlijke voorkeur,helaas titel topic heet "het nut van tweede amp" en niet " een nut van emulated out...;-)

Pepe
5 maart 2014, 14:54
Als backup is emulated niet handig, sta je in een kroeg met een zanginstalatie.. lekker dan. En een grote amp meenemen.... gedoe.

Gewoon deze in je binnenzak. Thuisbrengertje.

http://cdn.mos.musicradar.com/images/Guitarist/341/Magnum1-460-80.jpg

Kim Wilson
5 maart 2014, 14:55
yep KW, precies zoals ik schreef afhankeijk van persoonlijke voorkeur,helaas titel topic heet "het nut van tweede amp" en niet " een nut van emulated out...;-)Topictitel maakt me niet zoveel uit. Uit de openingspost blijkt dat hij graag een backup heeft. Dus geef ik een alternatief die het nut van een extra amp beïnvloedt. En zodoende prima ontopic.

Aca Ilic
5 maart 2014, 15:11
Mee eens KW, maar het blijft een halfzachte compromis die je sluit . Zoals ik het al zei het hangt af van de maten hoe iemand aan goed geluid gehecht is...

HaroldA
5 maart 2014, 15:16
Als backup is emulated niet handig, sta je in een kroeg met een zanginstalatie.. lekker dan. En een grote amp meenemen.... gedoe.

Gewoon deze in je binnenzak. Thuisbrengertje.

http://cdn.mos.musicradar.com/images/Guitarist/341/Magnum1-460-80.jpg

Ben ik nog steeds benieuwd naar ...

arjanb01
5 maart 2014, 15:48
En hoe ga je met dat thuisbrengertje scheuren dan ? En hoe versterk je hem dan uit? Ja dus op die zanginstallatie jonguh!

Pepe
5 maart 2014, 16:03
Je amp is toch kapot? Niet je speaker. en je pedaaltjes er voor.

Liquid_Metal
5 maart 2014, 16:11
Ik heb een buizentop met Axe-FX rack. Als de top stuk zou gaan kan ik met de Axe-FX rechtstreeks naar de PA, als de Axe-FX niet meer wil speel ik eens zonder effecten. Voor m'n volledige sound gaat alles mee dus ik hoef ook niet meer te sjouwen dan anders om een backup te hebben.

Misery Signals
5 maart 2014, 16:51
Je amp is toch kapot? Niet je speaker. en je pedaaltjes er voor.

Niet iedereen speelt op een cleane bak met wat drive doosjes voor...?

Gewoon een extra amp of op zijn minst al een extra set eindbuizen mee met dezelfde waarden als wat je nu hebt steken en wat preamp lampjes mee. Scheelt al heel wat kans op miserie

MS

HaroldA
5 maart 2014, 16:57
Gewoon een extra amp of op zijn minst al een extra set eindbuizen mee met dezelfde waarden als wat je nu hebt steken en wat preamp lampjes mee. Scheelt al heel wat kans op miserie

Dus ik moet tijdens een optreden van ~45 minuten mijn amp open gaan schroeven, buizen vervangen, etc?!? Dan maar een Magnum 44 als reserve, dan kun je ten minste nog spelen voordat het optreden voorbij is.

Of gewoon nog een extra Mig50 op de kop tikken, die kosten en wegen niks ;)

Murdock
5 maart 2014, 17:48
Ik heb als back-up een tweedehands koch pedaltone. Handig en snel in te zetten mocht m'n amp de geest geven.

Back-up , moet dezelde zijn als je main amp, anders kun je beter voor bovenstaande optie kiezen

Pepe
5 maart 2014, 18:01
Dus ik moet tijdens een optreden van ~45 minuten mijn amp open gaan schroeven, buizen vervangen, etc?!? Dan maar een Magnum 44 als reserve, dan kun je ten minste nog spelen voordat het optreden voorbij is.

Of gewoon nog een extra Mig50 op de kop tikken, die kosten en wegen niks ;)

exactly. het podium is geen slaapkamer. tis overleven. alles moet snel, mensen staan te wachten, paniek.

dan maar niet even die dure rectiefer 4 kanaals. alsof je die goed kan inzetten in een kroeg.

Kim Wilson
5 maart 2014, 18:26
Dat dus. Overleven kan ook best met iets minder dan je standaard set. Het komt bijna nooit voor, het is puur een noodoplossing.

Aca Ilic
5 maart 2014, 18:48
vanzelfsprekend maakt iedereen voor zichzelf uit wat zijn "Holy Grail" hem het waard is. Het is gewoon ( als muzikant zijnde) waar je prioriteiten bij liggen, en of je een hobbyist of semi of prof bent, keuze zat.

@Harold: heb nooit een gig van 45 min gemaakt, normaal spelen we 2,5 a 3 uur, maar als je een backup hebt dan ga je amp toch niet losschroeven om buizen te vervangen..?Speaker loskoppelen , andere amp aan en gaan met die banaan.
Op dat gebied heb wel nog betere dingen tegengekomen dan magnum 44 ( of 22 ) waar ik van niet echt zo'n geweldige dingen over gehoord heb.
Little smasher heeft wat neer afstel mogelijkheden en is ook een alternatief bijv....
http://www.youtube.com/watch?v=i8E2m_V4sAc

Dirk_Hendrik
5 maart 2014, 19:35
exactly. het podium is geen slaapkamer. tis overleven. alles moet snel, mensen staan te wachten, paniek.

dan maar niet even die dure rectiefer 4 kanaals. alsof je die goed kan inzetten in een kroeg.

Dit dus, met bijbehorende quote van Harold.

Eenieder die extra tops meesjouwt of op een podium buizen gaat zitten swappen (echt!?) is een wanker die gegarandeerd 10 jaar van nu ook zal zeggen "ja, waar was ik toen mee bezig?"

Overleven. Ik had het niet treffender kunnen uitdrukken.

Gearjunkie
5 maart 2014, 19:49
Nou ja, als je je bias-adapter ook meeneemt....
Maar goed, speel je lekkere bluesjes zal het jeuken wat je gebruikt in geval van nood, maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Misery Signals
5 maart 2014, 19:50
Dit dus, met bijbehorende quote van Harold.

Eenieder die extra tops meesjouwt of op een podium buizen gaat zitten swappen (echt!?) is een wanker die gegarandeerd 10 jaar van nu ook zal zeggen "ja, waar was ik toen mee bezig?

Overleven. Ik had het niet treffender kunnen uitdrukken.

Ik heb ooit iemand op podium op drie minuten zijn amp zien open schroeven en buizen wisselen, klaar verder. Dit was ook de tweede mogelijkheid die ik aangaf. Eerste blijft een extra losse top mee.
Live hadden we voor twee gitaristen 1 reserve top mee die backstage stond, dus qua sleuren viel dat goed mee.
Nuja ik heb op 15 jaar optreden nog nooit in een kroeg gespeeld dus heb geen ervaring met cafés, volume en mogelijkheden daar.

MS

Misery Signals
5 maart 2014, 19:52
Nou ja, als je je bias-adapter ook meeneemt....
Maar goed, speel je lekkere bluesjes zal het jeuken wat je gebruikt in geval van nood, maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen geld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Een tech kan best een extra set buizen selecteren met dezelfde waardes als je buizen in je amp.

MS

dunhill1
5 maart 2014, 19:57
Als back-up neem ik nog wel eens voor de zekerheid mijn fender projunior mee.
Buisjes, 10watt geloof ik.
In kleine kroegjes is dat al hard zat, zo niet (en bij grotere gelegenheden) zet er een mike voor en klaar is Clara.
Overdrive of andere pedaaltjes ervoor en gaan met dat banaantje.

Kleine moeite, groot plezier.
Dat weegt niks en neemt bijna geen ruimte in. Meestal komt hij de kofferbak niet eens uit.
(Ja,ja, weet ik, not done voor buizenampje....).

Groeten,
Dunhill

Aca Ilic
5 maart 2014, 20:04
Dit dus, met bijbehorende quote van Harold.

Eenieder die extra tops meesjouwt of op een podium buizen gaat zitten swappen (echt!?) is een wanker die gegarandeerd 10 jaar van nu ook zal zeggen "ja, waar was ik toen mee bezig?"

Overleven. Ik had het niet treffender kunnen uitdrukken.

buizen swappen dat zal ik gauw niet gaan doen, topjes staan altijd op elkaar gestapeld dus kwestie van ompluggen/aanzetten/spelen.
Iemand die extra tops sjouwt een wanker...? Mwaa weet ik niet, dan noem mij maar een wanker. Mijn band kan die minuut ompluggen best opvullen hoor..;-) Over tien jaar denken waar was ik toen mee bezig...? Echt niet, ik zou erger vinden dat ik aan moest denken dat ik een gig met een lang gezicht af moest maken omdat ik een surrogaatgeluid ergens vandaan moest halen....

Misery Signals
5 maart 2014, 20:20
Dus gitaristen mogen drie gitaren mee hebben maar geen twee amps? Iedereen bepaalt zelf wat hij meeneemt, zolang het is aangepast aan de locatie. Extra gitaren en amp zijn gewoon redelijk normaal. Iemand daarvoor een wanker noemen is belachelijk. Speel je dan toch in een kroeg met een brooddoos, sleur gewoon een extra brooddoos mee. Heb je een dure 100 watter en wil je zeker spelen en geen stap achteruit, tweede dure 100 watter mee. Zit je daar niet mee in: thuiskomertje, whatever...

MS

Pepe
5 maart 2014, 20:36
Eerlijk gezegd, in 40 jaar gigging heb ik nog nooit amp malheur gehad. Veel oude amps zaten daar tussen. Het gebeurt natuurlijk en het is fijn als je snel door kan maar ik moet er niet aan denken 40 jaar een extra top voor jan lul te hebben meegesleept. .Ik snap wel dat sommige mensen alles willen dichttimmeren maar neem dan ook een extra bus mee want voor je het weet sta je met je dubbele amp op de A2 te wachten op de wegenwacht.

Als je een vaste bus hebt stop je daar een extra head of combo in, no sweat. Moet je alles zelf sjouwen van drie hoog kijk je misschien wat anders tegen dubbele dingen aan.

Zorro8
5 maart 2014, 20:56
Precies hiervoor zit ik te denken aan een Orange Micro Terror. Kost weinig, weegt niks, neemt nauwelijks ruimte in en 20 Watt is hard zat voor een PA. Is vast wel een leuk geluid voor noodgevallen uit te halen.

Aca Ilic
5 maart 2014, 21:14
Precies hiervoor zit ik te denken aan een Orange Micro Terror. Kost weinig, weegt niks, neemt nauwelijks ruimte in en 20 Watt is hard zat voor een PA. Is vast wel een leuk geluid voor noodgevallen uit te halen.
+1.............

Murdock
5 maart 2014, 21:30
Precies hiervoor zit ik te denken aan een Orange Micro Terror. Kost weinig, weegt niks, neemt nauwelijks ruimte in en 20 Watt is hard zat voor een PA. Is vast wel een leuk geluid voor noodgevallen uit te halen.

Zat ik ook aan te denken:mmmm:

vlammie
5 maart 2014, 22:35
Bij een band die ik mix hebben we een hoop oude lampenbakken op het podium, 2 plexi's, een fender combo, een ampeg V4, twin en een svt-pro voor bas.
Als backup hebben we een siverface bassman, kan dienen voor zowel de 2 gitaristen en de bassist in geval van nood. :-)

Het bandje in kwestie is deze vrijdag trouwens te zien in de wereld draait door...

HaroldA
5 maart 2014, 22:48
Een tech kan best een extra set buizen selecteren met dezelfde waardes als je buizen in je amp.

En hetzelfde inbranden? En dan nog eens het risico dat ze (mechanisch) beschadigd raken van jaren in een koffertje te zitten. Mij niet gezien!



@Harold: heb nooit een gig van 45 min gemaakt, normaal spelen we 2,5 a 3 uur

Oei ... allemaal eigen werk?!? Nice! :ok:

guitarnijboer
5 maart 2014, 22:59
Als ik zelf mijn spullen mee moet nemen gaat er niets extra mee, zelfs geen extra kabel. Alleen een setje snaren en voldoende plectra.

Ik moet altiid wel lachen om die gasten die alles dubbel hebben. Backup versterkers, backup gitaren, extra kabels, batterijen, adapters, effecten, en weet ik veel wat voor troep. Bij een festival 45 minuten bezig met ombouwen omdat al die klotenzooi moet worden aangesloten en klaargezet.

Helemaal dubbel lig ik dan als de stroomvoorziening het begeeft. In de praktijk gebeurt dit vaker dan een kapotte versterker!

big dooley
6 maart 2014, 01:35
Een tech kan best een extra set buizen selecteren met dezelfde waardes als je buizen in je amp.

MS

of simpelweg een matched octet bestellen ipv een quad :)


werk zelf met een stereo setup en een gitaarsynth met modelling, dus als er iets aan de hand zou zijn ga ik gewoon mono verder... gaat er dan nog iets fout, kan ik altijd nog met die synth alleen verder op een monitor en/of PA/zanginstallatie

zelf wel gehad, dat tijdens een gig mijn JVM het begaf (de befaamde gloeizekeringen) en heb het toen af moeten maken op mijn AFD... wel de setlist wat aangepast, want clean kan dat ding eigenlijk niet geven :)

Dirk_Hendrik
6 maart 2014, 09:12
Iemand die extra tops sjouwt een wanker...? Mwaa weet ik niet, dan noem mij maar een wanker. Mijn band kan die minuut ompluggen best opvullen hoor..;-) Over tien jaar denken waar was ik toen mee bezig...? Echt niet, ik zou erger vinden dat ik aan moest denken dat ik een gig met een lang gezicht af moest maken omdat ik een surrogaatgeluid ergens vandaan moest halen....

Een wanker dus. Eentje die bereid is om zich (jarenlang?) suf te zeulen aan extra versterkers voor het geval er eentje stuk gaat. En dat verklaart met de argumantatie dat elk alternatief qua geluid niet goed zou zijn.

Maar, binnen een forum waar de meeste leden dagelijks bezig zijn met aanpassingen op hun gear om hun geluid nog meer naar hun wens te krijgen geef ik je je credits dat je je geluid blijkbaar zo goed onder controle hebt dat het slechts met dat ene type versterker kan! Kudo's.

peter_heijnen
6 maart 2014, 09:31
Eerlijk gezegd, in 40 jaar gigging heb ik nog nooit amp malheur gehad.
Dat is een alleraardigste score Pepe!

Ikzelf heb in +30 jaar 2x panne gehad, en eigenlijk zelfs maar 1x. Bij de tweede keer meende ik tussen twee voorstellingen nog 'snel snel' een eindbuis te moeten swappen, dat ging mis en ik duwde daarbij een stuk glasscherf in de buisvoet wat een andere buis er induwen blokkeerde. Welbeschouwd is dat geen panne maar gewoon een suffe actie. :)

Rick trodat
6 maart 2014, 09:48
Als gitarist sjouw je je toch al ( zoiezo ) een breuk. Er zijn wel gitaristen met een amp, een kabel en een gitaar. Maar die zijn zeldzaam.

Ik speel zelf al jaren over twee versterkers ( mono). Gewoon omdat ik de combinatie van 2x12 en 1x10 met een andere amp ongelooflijk dynamisch vind klinken. ( ondanks dat ze onderling in een totaal andere prijsklasse zitten en wattage).

Ge gemiddelde gitarist heeft toch wel gemiddeld drie flightcases mee. Amp, gitaar, pedalenboard en dan nog vaak een tas met de kabels. En dan help je de andere bandleden ook nog eens een keer ( denk aan de drummert, toetsenist met een niet te tillen hammond) Je bent altijd al 3 kilo lichter voordat je begint. Maar goed dat heb je nu eenmaal.

Maar heb ik panne, dan speel ik over één versterker. Als ik weinig ruimte heb op een podium, dan speel ik gewoon over één amp. De ander blijft dan in de auto. In het ergste geval loop je even 10 minuten op en neer.

nico verduin
6 maart 2014, 10:13
Welbeschouwd is dat geen panne maar gewoon een suffe actie. :)Nee dat was het lot :) Had je hem nooit laten repareren..... was je nooit langs geweest..... had je misschien nooit geweten wat het effect van een paar alternatieve NOS / UOS buisjes was :)

peter_heijnen
6 maart 2014, 10:26
Nee dat was het lot :) Had je hem nooit laten repareren..... was je nooit langs geweest..... had je misschien nooit geweten wat het effect van een paar alternatieve NOS / UOS buisjes was :)
Ieder nadeel heb zijn voordeel Nico! Zo zie je maar weer, zelfs een slechte reparatie.... ;)

FruscianteFan
6 maart 2014, 10:53
Leuke discussie, maar vind het wel opvallend dat de twee 'kampen' elkaar totaal niet begrijpen.

Nu ik erover nadenk, bij de meeste gelegenheden waar ik speel - en we nemen indien mogelijk altijd eigen backline mee - is al iets van backline aanwezig. Bij enkele gigs neem ik voor de zekerheid mijn Blues Junior mee, wetende dat die overigens een stuk kwetsbaarder is dan mijn Ampeg. Nog nooit nodig gehad, althans niet de keren dat ik hem als reserve meenam.

Verder weet ik het niet zo goed...

Dutch66
6 maart 2014, 10:53
Yes ik ben een wanker, of het nu 22 of 23 veels te zware houten doosjes betreft maakt
natuurlijk ook geen fuck uit. Bovendien ben ik door jaren heen er aardig handig in geworden
om mijn loopje net met een bekkentas of microondoosje uit te voeren...

:seriousf:

iWishmaster
6 maart 2014, 11:38
Helemaal geen backup hier ... Wel vaak over nagedacht, maar wat ga je dan meenemen? Ik speel met een één-kanaals topje op een 1x12, paar pedaaltjes (maar geen enkele waar ik echt afhankelijk van ben: alles zou rechtstreeks gitaar->amp kunnen). Ook maar één gitaar mee overigens.

Wel een reserve gitaarkabel, plectrums, setje snaren, klein 'clip-on' stemapparaatje, oordoppen en een preamp buisje: alleen dingen die in de pedalentas / gitaarkoffer erbij passen. Zo'n EHX magnum zou nog wel een optie zijn: past erbij in de koffer :).

kokeleko
6 maart 2014, 11:50
Main amp is H&K Grandmeister, backup H&K Tubemeister36, passen samen in één 4HE flightcase. Valt mee met sjouwen :-)

zjanke
6 maart 2014, 12:46
Leuke discussie, maar vind het wel opvallend dat de twee 'kampen' elkaar totaal niet begrijpen.


Volgens mij doen ze dat wel, maar is het vooral een kwestie van overbodig vinden van een reserve-amp aan de ene kant versus niet het risico willen lopen dat je zonder zit aan de andere kant. Je kunt slechts voor jezelf bepalen wat belangrijker is.
Ik heb ooit een set-up gehad met twee amps (die dus elkaars back-up waren in een noodgeval), nu heb ik er een en dus geen back-up meer. Een reserve amp op mijn niveau is "beton onder water tegen brand verzekeren", ik kan wel leukere dingen doen met mijn geld :-)

muziekschuur
6 maart 2014, 13:49
http://a2.images5.thomann.de/pics/prod/250601.jpg

Electro Harmonix 44Magnum op je pedalboard en je hebt 44 watt aan backup op je pedalboard.... BAoem.

Ace 1.15.19
6 maart 2014, 14:08
Had nog nooit van die Magnum gehoord maar ziet me er een verdomd handig kastje uit!

iWishmaster
6 maart 2014, 14:52
Komt dat ding met adapter eigenlijk? Mijn Voodoo Labs kan dat vermogen niet leveren in ieder geval ...

Aca Ilic
6 maart 2014, 16:56
Een wanker dus. Eentje die bereid is om zich (jarenlang?) suf te zeulen aan extra versterkers voor het geval er eentje stuk gaat. En dat verklaart met de argumantatie dat elk alternatief qua geluid niet goed zou zijn.

Maar, binnen een forum waar de meeste leden dagelijks bezig zijn met aanpassingen op hun gear om hun geluid nog meer naar hun wens te krijgen geef ik je je credits dat je je geluid blijkbaar zo goed onder controle hebt dat het slechts met dat ene type versterker kan! Kudo's.

Yep, een wanker voor altijd and i'm proud of it. Om van een moderator een wanker genoemd te worden zal een hele prestatie zijn.....

Dirk_Hendrik
6 maart 2014, 16:59
Yep, een wanker voor altijd and i'm proud of it. Om van een moderator een wanker genoemd te worden zal een hele prestatie zijn.....
Waar concludeer jij dat ik uit de rol van moderator spreek als ik je een wanker noem?:dontgeti:

Aca Ilic
6 maart 2014, 17:07
Ik concludeer niks, ik vind persoonlijk dat je niemand zo kunt noemen, niet op deze forum en eigenlijk nergens.

FruscianteFan
6 maart 2014, 17:24
Nou nou.. speel jij nooit met jezelf dan?

Noid
6 maart 2014, 22:51
Pfft ... we hoeven het toch niet altijd op alle punten met elkaar eens te zijn? Ik dacht dat niemand hier persoonlijk wanker wordt genoemd. In mijn perceptie gebruikt DH het als generaliserende typering. In theorie zou ik zo'n wanker kunnen zijn, want ik "sleep" met back up, maar voel me echt niet aangesproken. DH roept maar wat hij wil (en dat bedoel ik positief: dat zet me in ieder geval aan het denken, soms bevestigd het dat ik het bij het rechte eind heb soms kan ik er juist wat van leren) en zolang het niet persoonlijk is mag dat best wat ongenuanceerd.
Op hoofdlijnen ben ik het ook met DH/KW/Harald eens: bij een onvoorziene overmachtssituatie, mag het vervangende alternatief van een andere kwaliteit zijn.

Bij optredens voel ik me verplicht om de zaken goed voor elkaar te hebben. Qua nummers, maar ook qua performance en qua apparatuur. Maar overmacht kan altijd en hoever moet je gaan om dat te voorkomen? Dat is gelukkig persoonlijk, de een gaat daar gewoon verder in dan de ander.

Met een buizenbak uit 1978 of en een buizenbak uit 1974 kan er wel eens wat kapot gaan. Maar dat kan ook voor de jongere versterkers van de rest v/d band. Daarom heb ik een compacte thuiskomer. Die is klein compact en krachtig (en mist het buizenkarakter):
http://i46.photobucket.com/albums/f113/sylvesterlowery/WhiteSwanRig.jpg
Niet mijn foto, maar wel illustratief voor hoe klein de Crate Powerblock is. Met 150 Watt mono, of 2*75 watt stereo voldoende vermogen voor allen in de band (gitaar of bas) als back up.

Hij gaat so wie so mee.
- als we de enige band zijn, komt hij de auto uit en ligt hij standby voor de hele band.
- als er meer bands zijn, dan mag hij in de auto blijven en probeer ik wel eerst van een andere band te lenen.
- als er een goede monitoring op het podium is, dan is er ook nog een podxt live, die ik dan liever gebruik dan de Crate. Mijn pedalen zijn afgestemd op mijn buizenbak, met de Crate klinkt het echt anders. Dan ga je toch lopen tweaken tijdens het spelen en dat gaat ten koste van het geheel. Dan liever de geluiden uit de POD. Voor de geluidsman meestal ook wel fijn. FOH horen ze het verschil vaak toch niet in de mix tussen een POD of de buizenbak.

Misery Signals
7 maart 2014, 00:14
Waar concludeer jij dat ik uit de rol van moderator spreek als ik je een wanker noem?:dontgeti:

Als dat je argumentatie is, vrij kleuterachtig, bravo "mod".

Mensen die dat meesleuren hebben een wagen waarin dat mee kan, hebben zin om dat mee te sleuren en hebben daar wss ook de fysieke kracht voor. Is het niet nodig geweest, des te beter.

MS

big dooley
7 maart 2014, 01:13
Mensen die dat meesleuren hebben een wagen waarin dat mee kan, hebben zin om dat mee te sleuren en hebben daar wss ook de fysieke kracht voor.

MS

absoluut waar... ik het zie elke keer zitten om 560 watt aan troep mee te nemen, dus is dat mijn probleem, niet die van een ander...
als ik oud en seniel mag worden kan er altijd nog een 5 watt combootje aangeschaft worden :D