PDA

View Full Version : Aankoop beginnersgitaar Salvador Cortez en Alhambra



Turny
4 maart 2014, 14:45
Aanstaande zaterdag trek ik naar de muziekhandel om mij een studiegitaar aan te schaffen. Ik heb de catalogi op internet zo is bekeken en de merken Salvador Cortez en Alhambra lijken mij interessant. Zelf ben ik geen grote handen en fijne vingers. Op wat moet ik dan vooral letten buiten de klank, daar dit een kwestie van smaak is.
Zijn dit goede merken van gitaren en op wat moet ik zeker letten.
De merken Raimundo en Cuenca verkoopt mijn muziekhandel van mijn keuze ook, maar die liggen eerder buiten mijn budget, als ik het internet mag geloven.

Aangezien ik nog geen noot muziek kant, buiten slechts enkele akkoorden, hoe kan ik dan een gitaar testen ?

Rizz
4 maart 2014, 15:16
Nou ja je hebt iig 1 referentie, de gitaar van je dochter. Het zal idd lastig zijn om echt behoorlijk te kunnen voelen of een gitaar voor jouw nog te ontwikkelen speelstijl goed is, maar iets van comfort kan je er wel uithalen. Sta erop dat ze de gitaar ook voor je afstellen..

Nog een tip voor speelgemak: Nylon snaren komen ook in verschillende diktes. Van ultra light tension tot extra heavy tension. Lagere spanning betekent meer speelgemak en kost minder moeite. Je levert wel tone in.. Meestal zit er af fabriek een normal tension setje op, dus dat is je referentie..

Wb. klank, je kan een verkoper voor je laten spelen, ga er dan zowel voor als achter staan.

Je kan nu alleen maar een keus maken aan de hand van wat je nu weet. Desgewenst neem je iemand mee die wat van gitaren weet en je erbij kan helpen..

Nogmaals succes!

Turny
4 maart 2014, 15:44
Bedankt voor de nuttige tips Riss.