PDA

View Full Version : Naar New York.... en meteen wat 'pedalen scoren'... maar welke??? ;-)



groovieguitarguus
3 maart 2014, 21:17
Eind April vertrek ik naar New York... Ik wil daar (gezien de gunstige dollar)... Wat pedalen aanschaffen...
Denk max. 3 exemplaren...

Maar welke?
Kan ter aanvulling zijn... of (tijdelijke) vervanging...

Ik denk aan een:

- Mad Professor Compressor
- Wampler Sovereign
- Shure Riot
- Strymon Flint... (vind 'm wel duur... ik heb mooie buizengalm Fender Concert / The Valve 2/50)
- Xotic EP
- Mooie Chorus.... iets meer HiFi... en geen 220v Voeding....
- Toffe AutoWah

Shoooooot Zou ik zeggen... ;-)


https://lh6.googleusercontent.com/-c6P9yMeYnT0/UxTh2UjcnLI/AAAAAAAABBI/b5u_Tc-9YPM/s912/Pedalenplank_Guus.jpg

jutter
3 maart 2014, 21:23
Ik kan je geen advies geven Guus maar ik vind je wel een verschrikkelijke bofkont! Fiets mee?

dikkiedik
3 maart 2014, 22:01
Strymon El capsitan? :D

Maar ik denk dat je in de USA ook verder kunt kijken dan de grote 'standaard' merken. Zitten relatief veel boutique bouwers in de USA die pedalen bouwen die relatief onbekend zijn in Europa. Kosten vaak een habbekrats tov de importeurs hier in NL/DE. Misschien een optie om wat te proberen daar?

groovieguitarguus
3 maart 2014, 22:08
Ik kan je geen advies geven Guus maar ik vind je wel een verschrikkelijke bofkont! Fiets mee?

Ja Alex... we boffen zeker.... Reisje aangeboden door mijn Schoonouders... beide 70 jaar geworden dit jaar.
Dat is dus een superrrrr vet cadeau ;-)
Mijn fiets staat weer klaar voor morgen naar het 'pontje'.... ;-)

@Dikkiedik... ik heb een vrij strak 'reisschema'.... 2 uur muziekzaak ergens is denk max...
Dus moet goed voorbereid op stap... ;-)

soup
3 maart 2014, 22:27
Strymon El capsitan? :D

Maar ik denk dat je in de USA ook verder kunt kijken dan de grote 'standaard' merken. Zitten relatief veel boutique bouwers in de USA die pedalen bouwen die relatief onbekend zijn in Europa. Kosten vaak een habbekrats tov de importeurs hier in NL/DE. Misschien een optie om wat te proberen daar?

Dit wou ik ook posten. Ik zou je vraag ook op TheGearPage stellen, dan krijg je wat meer/specifiekere replies. Je hebt namelijk echt veel keuze in Amerika. Zoals bv. dit pedaal. Geen idee of je het zo in de winkel kunt kopen (ik dacht nl. van niet, misschien 2dehands toevallig) dus dat moet je wel eerst checken.

http://i15.photobucket.com/albums/a400/Used666_/Effects and amp/131_7075.jpg

Pepe
3 maart 2014, 22:34
Mad Prof is Fins dus daar hoef je niet voor naar de overkant. Dingen die ik uit de states gehaald heb omdat ze hier niet te krijgen zijn, of achterlijk duur, zijn o.a. Lovepedal, Troback, Analogman en Lightning boy. Raar genoeg komen mijn laatste aankopen uit de UK. Net alsof ze na jaren van windstilte ineens weer zijn gaan bouwen.


Ik zie de Timmy boven me staan, da's een vrij logische.

dacrow
5 maart 2014, 16:11
Ik heb enkele jaren geleden de meeste muziekshops bezocht in NY, vergeet niet te onderhandelen want het zijn meestal 'brutoprijzen'.

Ik heb toen enkele Keeley/Zvex/Analog man pedalen meegenomen, zeer interessant!

Ook had ik daar een originele Vox Crybaby kunnen kopen voor 250$ dus die dingen kom je ook tegen, veel succes en vergeet niet naar gitaren te kijken misschien kun je nog een vintage op de kop tikken.

groovieguitarguus
6 maart 2014, 19:39
Ik ga het e.e.a. even 'voorbereiden'.... Dacrow... voor een vintage gitaar even geen geld... ;-)

stratestic
15 maart 2014, 16:05
Als je maar zo weinig tijd hebt zou ik vooral even gaan kijken bij

Guitar center New York Vintage Room.

Schijnt volgens velen het walhalla op gitaargebied te zijn.

lauke_101
15 maart 2014, 17:10
Ben 2 keer in nyc geweest, meeste gitaarzaken ook bezocht. Die vintage showroom is vet, verder vallen guitar center en sam ash ook tegen hoor. Zijn gewoon dozenschuivers. Voor pedalen moet je bij (ik geloof dat ie zo heet) the pedal geek zijn. Enorme collectie!
Mooiste gitaarzaak vind ik matt umanov in greenwich village, maar die heeft ook niet veel pedalen.

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Buk
15 maart 2014, 20:16
http://newyork.craigslist.org/mnh/msg/4373289856.html

Als je toch gaat...

Dweezman
15 maart 2014, 23:24
Death by Audio - echo dream 2

Die!