PDA

View Full Version : Verschil Zoom 508 en Zoom 505



motorhan
3 maart 2014, 20:06
Hallo,

Ik ben benieuwd wat zijn de verschillen tussen de Zoom 508 en de Zoom 505 het lijkt me logisch dat 505 een ouder model is en ik heb begrepen is ook de 508 niet meer te krijgen.

Is die 508 nu echt zo geweldig en wat is zijn opvolger

Er wordt voor een 505 gemiddeld 30.00€ gevraagd en voor de 508 ca 175.00-200.00€
Het gaat me voornamelijk om de geluidversie van de Shadows te bereiken/benaderen.

Kun je volgens jullie dat geluid b.v. ook met een GT-8 benaderen of is er een duidelijk verschil.

Bedankt voor elke reactie.

Met vr gr
Han

Kingstring
3 maart 2014, 21:33
Volgens mij is de 505 een multieffect en de 508 een delay. Dat zijn twee verschillende dingen..

motorhan
4 maart 2014, 09:12
Oké duidelijk ik keek meer naar het model en typenummer maar nu ben ik nog benieuwd wat is zo'n 508 waard behalve wat de gek er voor geeft. en is zo'n ding nu nog zo geweldig of zijn er betere /andere opvolgers


Met rv gr
Han

paulusdeBKB
4 maart 2014, 09:53
De Zoom 50X-serie heeft geen reputatie (als in: niet goed , niet slecht). Tweedehands prijs is inderdaad een beetje wat de gek er voor geeft. Alles tussen 25 en 75 euro lijkt me redelijk.

Er zijn betere delays, maar alle waar is naar zijn geld.

motorhan
4 maart 2014, 11:23
De Zoom 50X-serie heeft geen reputatie (als in: niet goed , niet slecht). Tweedehands prijs is inderdaad een beetje wat de gek er voor geeft. Alles tussen 25 en 75 euro lijkt me redelijk.

Er zijn betere delays, maar alle waar is naar zijn geld.

Weet je er te koop voor minder dan 100.00 want die aanbieders op Mp denken dat ze goud verkopen 175.00-200.00 maar wat is nu een opvolger vergelijkbaar nieuw of gebruikt

Ik heb inmiddels via MP een GT-8 gekocht maar nu zijn er die zeggen dat is waardeloos in verhouding met een Zoom en dat zou ik wel eens willen vergelijken maar niet voor 175.00€

met vr gr
Han

zx81
4 maart 2014, 15:51
De meest recente Zoom multi is de G3, nieuw te koop voor minder dan 150,-. Klinkt beter dan de 505, en hij is gebouwd als een tank.

paulusdeBKB
5 maart 2014, 12:01
Geloof me, een GT-8 is een goed klinkend en zeer capabel apparaat. Die Zoom klinkt echt niet schokkend beter. Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de producten van Zoom. Ze weten door de jaren heen altijd weer met iets innovatiefs te komen en hun apparaten hebben een goede prijs/kwaliteitverhouding. Maar Roland / Boss is niet voor niets een soort standaard in het multi-effectlandschap voor gitaristen. Wees dus niet ongerust dat je een verkeerde koop hebt gedaan, en laat de Zoomverkopers lekker zitten met hun te dure tweedehands bakkies.

motorhan
5 maart 2014, 23:36
Bedankt voor jullie reacties. Ik doe het voorlopig met de GT 8 vandaag eens begonnen met verkennen van het apparaat. daar ben ik nog wel even mee bezig die heeft aardig wat mogelijkheden.

En die Zoom laat ik maar voorbij gaan, tenzij de verkopers tot bezinning komen dan wil ik het wellicht wel eens proberen en horen

Met vr gr
Han

Bram46
6 maart 2014, 17:36
Beste Motorhan

Ik heb ook een Boss GT-8 en heb daar een patch opzitten waarvan het geluid dicht bij dat van de Shadows komt. Ik ken de Zoom 508 niet en het zal misschien best zo wezen dat die beter de shadowssound benaderd alleen heeft dat apparaat ik dacht 24 delay's aan boord, that's it. Wil je straks ook bv CCR of Queen gaan spelen ben je dus beter af met je GT-8.

Ik zie dat je Cranendonk woont, misschien treffen we elkaar wel eens.

Veel succes, Bram

motorhan
6 maart 2014, 19:01
Hoi bram
dat denk ik ook
Gr
han

Bram46
18 maart 2014, 16:24
Vandaag kennis gemaakt met de Zoom 508 en jawel het is een mooi apparaat met mooie effecten. Die 508 is zeer gewilt en er worden belachelijke prijzen voor gevraagd en gegeven waardoor er bij mij een vraag opkomt: Als dat zoiets apparts is, waarom haken andere merken van effectenbakken daar niet op in en maken hun eigen patch die de effecten van de 508 benaderd?
Als GT-8 bezitter denk ik dan dat Boss zijn GT-100 voor mij aantrekkelijker zou maken waardoor ik zou overwegen een GT-100 te kopen.