PDA

View Full Version : Rocksmith



MarnixManuel
3 maart 2014, 19:43
Hallo allemaal,

Voor die gene die het spel Rocksmith niet kennen, hier een kleine inleiding.
Rocksmith is een spel voor de computer, ps3 en xbox 360 waar je doormiddel van het aanslaan van noten gitaar en basgitaar kunt leren spelen. Dit werkt ongeveer het zelfde als Guitar Hero maar dan met een echte gitaar. Zo kun je dan ook met een speciale kabel namelijk een Realtone cable je elektrische gitaar op je computer, ps3 of xbox 360 aansluiten. Je door middel van verschillende filmpjes zien hoe je een techniek werkt.

Voor de mensen die het spel al wel kennen of hebben.
Wat vinden jullie van Rocksmith?
Heeft het jou geholpen met gitaar spelen?
Zijn er nog andere dingen die jullie kwijt willen over dit spel?

Groet:cooler:

Sjoerdo
10 maart 2014, 11:56
Paar jaar geleden gekocht.

Mijn ervaring is dat het leuk is voor een beginner, maar niet geschikt voor iemand die al kan spelen.

Probleem is dat je het spel niet kan instellen op zo'n manier dat je alle tabs in een keer te zien krijgt, het spel laat alleen de tabs zien waarvan het denkt dat je het aan kan.

Bij nummers die ik nog niet ken begon ik dus automatisch op een laag niveau en zat ik vervolgens te wachten totdat het spel me meer tabs gaf... erg saai dus... Twee dagen mee zitten pielen en toen nooit meer gespeeld.

MarnixManuel
13 maart 2014, 23:00
Het is inderdaad leuk voor beginners het enige wat nog wel moeilijk is om te snaren met de kleurtjes te combineren.

Het probleem wat jij hebt kun je verhelpen door naar Riff-Repeater te gaan (tijdens het liedje op spatiebalk klikken) en daar kun je difficulty aanpassen. Dit geld voor Rocksmith 2014 ik weet niet of Rocksmith 2013 dat ook heeft

Sjoerdo
16 maart 2014, 06:29
Het is inderdaad leuk voor beginners het enige wat nog wel moeilijk is om te snaren met de kleurtjes te combineren.

Het probleem wat jij hebt kun je verhelpen door naar Riff-Repeater te gaan (tijdens het liedje op spatiebalk klikken) en daar kun je difficulty aanpassen. Dit geld voor Rocksmith 2014 ik weet niet of Rocksmith 2013 dat ook heeft

Volgens mij heb ik de game in 2011 of 2012 gekocht (vanauit amerika of canada volgens mij besteld) en op de playstation 3.

Hoop idd dat ze nu de speler zelf de controle geven om de moeilijkheid aan te passen zou een grote verbetering zijn.

Dit was echt mijn grootste 'beef' met dit spel, had echt geen zin om stapje voor stapje de nummers te leren, geef mij gewoon volle bak alle tabs en dan kijk ik zelf wel hoe snel ik het nummer onder de knie heb.

MarnixManuel
16 maart 2014, 21:09
Volgens mij heb ik de game in 2011 of 2012 gekocht (vanauit amerika of canada volgens mij besteld) en op de playstation 3.

Hoop idd dat ze nu de speler zelf de controle geven om de moeilijkheid aan te passen zou een grote verbetering zijn.

Dit was echt mijn grootste 'beef' met dit spel, had echt geen zin om stapje voor stapje de nummers te leren, geef mij gewoon volle bak alle tabs en dan kijk ik zelf wel hoe snel ik het nummer onder de knie heb.

Daar leer je ook het meeste van. In de nieuwe rocksmith kun je ook een riff pakken uit een nummer en die telkens opnieuw spelen tot dat je hem onder de knie hebt. Ook super handig!

allard85
22 maart 2014, 06:31
Ben ook in bezit van Rocksmith 2014. Zelf ben ik nog een beginnend gitarist. Vind het een goed hulpmiddel om songs te leren spelen/ oefenen. Soms is het alleen wat langdradig met uitleg. Voor de rest leuke manier om te oefenen