PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Fender EC Twinolux



dacrow
2 maart 2014, 23:12
Vandaag een nieuwe (2ehands) amp gescoord; Fender EC Twinolux

Te gek ampje, van de YT demo's had ik een slecht gevoel omdat ze bena allemaal een wollig overstuurd geluid gaven waar ik niet zo van hou maar het blijkt dat dit was opgenomen met de versterker over zen breekpunt.

Op full power klinkt hij bijzonder vol en mooi clean, ze raden een Strat aan maar mijn Tele klinkt het best

Op half power klinkt hij eveneens mooi maar geraakt natuurlijk sneller in oversturing

Op de 1 speaker stand, tja, als je van 2 speakers naar 1 gaat klinkt het naar niet veel IMHO :)

Ik heb de amp 1500€ betaald, bijna de helft vd nieuwprijs, ik zou er nooit de volle pot voor betalen maar ben zeer blij met dit juweeltje :)

the sure thing
3 maart 2014, 09:48
Netjes!... Hij staat bij mij ook op t wensenlijstje... Ik vond de YT overigens wel errug mooi klinken

dacrow
3 maart 2014, 11:22
Netjes!... Hij staat bij mij ook op t wensenlijstje... Ik vond de YT overigens wel errug mooi klinken

Enkele van de YT vids klonken inderdaad realistisch, bij sommige vond ik dat het net klonk zoals een standaard Boss DS-1 :)

De Tremelo footswitch is momentary dus geen KLAK zoals bij de oude Fenders.

De Tremelo functie op zich klinkt prachtig maar wie gebruikt dit eigenlijk nog?

Misschien bij het blues/rock n roll genre, in ieder geval een mooie meerwaarde.

Eko
3 maart 2014, 15:00
Mooie amp! Gefeliciteerd. Tremelo is bijna een must op een versterker. Voor mij het mooiste effect wat ze ooit uitgevonden hebben.

Pepe
3 maart 2014, 15:38
Trem en leslie zijn ook de enige effecten die ik gebruik, trem past niet alleen bij rock'n roll maar past bij alles wat south of the border ligt. En ik kan me ook niet voorstellen dat je zo'n amp koopt er metal mee te
pielen.
Bij trem denk ik gelijk aan Galban.


https://www.youtube.com/watch?v=MKaCwpiESrw

muziekschuur
3 maart 2014, 16:00
He jij daar BOFKONT... Mooie amp man...... Stevige gevoerde hoes..... Blijft ie heel.... Ook als je tegen een kozijn aan klapt!!!

dacrow
3 maart 2014, 19:16
He jij daar BOFKONT... Mooie amp man...... Stevige gevoerde hoes..... Blijft ie heel.... Ook als je tegen een kozijn aan klapt!!!

Inderdaad stevige hoes die Fender heeft laten maken, nu die van mijn Twin uit '65 is ook nog min of meer heel :)