PDA

View Full Version : Technische harde metalen



Fusion
2 maart 2014, 20:43
Woooha, dit is toch wel een van mijn betere nummers. Oud, maar retetechnisch. Ik ga deze denk ik weer s uitzoeken en opnieuw opnemen (maar dan in C standaard).

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=7436303

Cageman
3 maart 2014, 18:40
Cynic is een van de tags op dat SoundClick en die vind ik ook goed passen; oude Cynic dan wel. Dit nummer heeft als bijkomend voordeel dat het nog net wat agressiever klinkt dan Cynic. Mooi ook dat de nadruk niet perse ligt op de harde stukken, ik bedoel daarmee dat aan de zachtere stukken net zoveel aandacht lijkt te zijn besteed als aan de harde. Het is niet alleen de climax die ertoe doet. Die insteek ontbreekt vaak bij van die jazzy/djent/progmetal dingen.
Veel variatie door het hele nummer heen: leuk :), maar tegelijkertijd misschien iets te kort op mekaar. Als je deze nog eens gaat opnemen, zou je kunnen overwegen een aantal passages iets langer aan te houden (o.a. 1.25-1.44 duurt me veel te kort!) en misschien de gitaarsolo iets naar voren te halen in de opbouw/er nog een stuk achter te zetten.

Verder zou je je niet perse heel streng aan het origineel hoeven houden bij een remake. Het nummer leent zich ook goed voor verschillende invullingen, lijkt me.

Hoe verzin je eigenlijk zo'n stuk? Het is zo technisch dat ik me lastig kan voorstellen dat een riffje al in je hoofd zit voordat je 'm speelt, of wel?

Strak, spacey en bruut. :ok:

Loeters,

Merijn

Hoogie
3 maart 2014, 21:10
Lekker Fusion:ok:
Ik post niet zo veel op het forum, maar ik luister de stukken die jij post iig. Ik hou wel een beetje van deze stijl muziek,maar van mij mag er wel wat grunts in

Fusion
6 maart 2014, 17:03
@Cageman: haha, grappig. Je hebt precies dezelfde ideeen als ik. Ik zat er zelf ook over te denken om evt een aantal dingen uit te rekken. Maar niet te veel ;) Het nummer moet een beetje chaotisch blijven.

@Hoogie: wauw, wat een compliment (van dat luisteren!). Lever me een goede grunter (het liefst tegen de scream aan, zeg maar a la Chuck Schuldiner) en ik zou HEEL graag grunts, screams maar ook cleane zang willen toevoegen!

Duhsjaak
6 maart 2014, 22:18
Ik geloof dat rusteloos iets anders is dan verrassend. En dat je verrassend niet moet afdwingen.
Ik vind (persoonlijke mening dUs hė) dat het een beetje krampachtig zou kunnen worden. Eigenlijk als: je komt niet meer aan het vertellen van het verhaal toe en je buitelt van de ene in de andere emotie. Waarom die hoofdletter ineens? Apple's Ways are ondoorgrondelijk.

Ik zou je met alle kwaliteit die je hebt, en waar ik heel veel respect voor heb, willen voorleggen om eens te denken aan mijn brood. Als ik 500 gram vaste stoffen in de pan gooi, dan zit daar de voedingswaarde in. Maar het is niet te vreten. Dat brood is pas lekker, doordat er een bepaalde mate van luchtigheid aan wordt toegevoegd.
En een knapperige korst.

Stilte is ook muziek, zei Ben Webster tegen mij. Dat heb ik zo zeer ter harte genomen, dat velen van mening zijn dat ik mij er maar makkelijk van af maak.
Maar dat alles in jou Posts aanwezig is voor overrompelende muziekjes, dat staat voor mij 100% vast.

Kom maar op, zou ik zeggen!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
10 maart 2014, 10:16
Yo Gus! Uiteraard is muziek ook stilte :) Maar er is een tijd van chaos en n tijd van ingetogenheid. Ik snap wel wat je bedoelt over krampachtig, maar om de eoa reden vind ik t nummer stiekem best flowen. Kan natuurlijk ook komen doordat ik muzikaal flink wat tijd naar 'rare' muziek heb geluisterd. En misschien omdat ik t nummer zo goed ken loopt t voor mij meer.