PDA

View Full Version : MOEN GEC9 LED probleem



The Lo Lands
2 maart 2014, 20:07
Ik heb nu 11 maanden de Moen GEC9 op mijn plank liggen. Sinds afgelopen week is er een probleem met de Presest 1 LED (blauw). Na ongeveer een kwartier gaat de LED eerst zacht flikkeren en na enkele minuten is de led bijna uit en flikkert nog een beetje. Ga je vervolgens naar een andere preset switch en een paar minuten later later weer terug naar preset 1 dan doet de LED het eerst weer even normaal maar zakt als snel weer af naar bijna uit. Je zou zeggen een slecht contact maar als ik een dag later de Moen weer inschakel en preset 1 activeer is alles het eerste kwartier weer normaal en daarna hetzelfde verhaal??

Ik heb wel een beetje technische kennis maar misschien hebben jullie een idee wat dit kan zijn en of dit eenvoudig bij een techneut op te lossen is? Ik heb nog een maand voor de garantie afloopt dus denk er aan om de Moen terug te sturen naar de winkel alhoewel ik de looper dan wel een lange tijd kwijt ben vrees ik. Als het een los contact of slecht werkende LED is dan is het zelf misschien op te lossen? Misschien iemand anders eenzelfde probleem gehad met deze looper?

De LED heeft verder geen invloed op het geluid of de gemaakte instellingen!

http://moenfx.com/images/product_img/gec9-T.jpg

Plant
3 maart 2014, 16:34
Wettelijke garantietermijn is 2 jaar ongeacht wat de verkoper beweert, dus je hebt nog tijd zat.

The Lo Lands
3 maart 2014, 18:03
Wettelijke garantietermijn is 2 jaar ongeacht wat de verkoper beweert, dus je hebt nog tijd zat. Ik heb de Moen vandaag even geopend maar kon niet iets geks zien. Ziet er trouwens wel netjes uit! Bij doormeten van de diverse LEDS gaf de defecte LED wel minder spanning weer. Ik heb inmiddels de Moen op de post gedaan naar de winkel in Duitsland waar ik deze heb aangeschaft. Wel vervelend aangezien ik nu een pedalboard heb met diverse losse kabeltjes waarvan er geen één doorlust naar het volgende pedaal :-)

Moen zelf geeft 1 jaar volledige garantie op de unit. Naast de defecte LED heb ik tevens aangegeven dat 1 van de switches niet optimaal werkt. Kunnen ze dat ook meteen fixen. Hopen op een goede afloop en een weer goed werkende looper...

The Lo Lands
22 maart 2014, 13:49
Soms pakt de uitkomst anders uit dan je vooraf had verwacht!

Pedaal aangetekend en verzekert verstuurd naar de webshop in Duitsland. Via track en trace was te zien dat het pakket aangekomen was. Na een week eens navragen of ze de Moen op de juiste afdeling hadden ontvangen en wat de verwachte reparatietijd zou zijn. Pakket was zoekgeraakt in het magazijn maar dit zou niet mijn probleem zijn. Ze hebben mij een gloednieuwe Moen GEC9 opgestuurd, en waar mijn defecte Moen naast één led probleem en een niet goed werkende switch had heeft de nieuwe Moen andere en naar mijn inziens betere switches!! Hoe vet is dat :-)

Probleem helemaal opgelost, dus een dikke duim op voor deze webshop!!