PDA

View Full Version : ARTCORE Hollow Body , Transparent Cherry



tesstert123
2 maart 2014, 14:57
hoi,

Ik zit er over na te denken om een nieuwe gitaar te kopen en ik vond deze echt mooi, heb hem zaterdag even bekeken en hij was gewoon mooi;). ik vroeg me af of er gitaarnetters waren die deze gitaar hebben en of het een goede keus is om deze te kopen... en anders zijn er misschien andere soort gelijke betere in ong. dezelfde prijs categorie???
http://www.westerhaven.nl/NL/Elektrische-gitaren-24/E-gitaar-6-Snaar-3/1/AS73T-TCR-8654 linkje naar de winkel waar ik hem heb gezien.:mmmm:

alvast bedankt;)

Tess

beruk
2 maart 2014, 15:19
De gitaren in deze prijscategorie missen een detail. De Bigsby achtige jengelstengel. Bij Ibanez krijg je waar voor je geld. Eventueel de Hagstrom Viking deluxe (weer 700,-
De Epiphone Swingster ken ik niet.

tesstert123
2 maart 2014, 17:51
bedankt voor je reactie,
ik zat ook te kijken naar een gretsch...die is wat dikker maar had wel een bigsby

Duhsjaak
2 maart 2014, 19:52
De gitaren in deze prijscategorie missen een detail. De Bigsby achtige jengelstengel. Bij Ibanez krijg je waar voor je geld. Eventueel de Hagstrom Viking deluxe (weer 700,-
De Epiphone Swingster ken ik niet.

Doorgaans durf ik je niet tegen te spreken, maar hier: Ja dus.
Ik heb een Bigsby liggen, een echte van 40 jaar oud, en ik durf wel te zeggen dat deze stengelzwengel van Iba die 40 jaar ook gaat halen. Toonvast etc. en alles.
Ik vind dit een heerlijke gitaar voor het geld en ben nog maar een week geleden zwaar in de verleiding geweest.

Gewoon veel waar voor je geld.
Tesstert, als je in de buurt van de winkel woont, ga dan lekker op een rustig moment op dat ding pielen. Moet al gek gaan wil je teleurgesteld zijn. En Iba's quality control is doorgaans prima. Daar kunnen andere, grotere huizen nog wat van opsteken.

Gretsch is natuurlijk een heel andere kettle of fish. Van die nieuwe series weet ik onvoldoende af.
Succes! Niks is zo leuk als een nieuwe gitaar uitzoeken.
Vriendelijke groet, Gus

tesstert123
3 maart 2014, 16:46
oke dankjewel!! ik woon niet echt in de buurt (in de muziekwinkel bij ons verkopen ze echt alleen de basisgitaren enzo) maar ik zal er nog een keer naartoe gaan;) gewoon...omdat het kan.... http://www.westerhaven.nl/NL/Zoeken/gretsch/0/Gretsch-G5420T-Electromatic-Hollow-Body-Rosewood-Fingerboard-met-Bigsby-Aspen-Green-16584/Stock-
is die gretsch ook heel mooi maar daar moet ik dan nog veel uurtjes voor werken bij de pizzaria :dontgeti:

mvg, Tess

Duhsjaak
5 maart 2014, 16:43
Effe de aanbiedingen in de gaten houden. Kruitvat, HEMA en AH hebben af en toe aanbiedingen. Dan kun je een NS Dagkaart kopen voor iets van €15,00 of zo en daarmee kun je het hele land door.

Die Gretsch (ik ben Gretsch fan) is wel iets als €320,00 duurder dan die Iba.
En of je dat prijsverschil nou gelijk hoort? Ik heb daar wel een beetje mijn twijfels over.
Maar ook daarvoor geldt: Als je er iets langer de tijd voor neemt, zul je zeker ontdekken welke gitaar je het beste bevalt.

Daar kunnen we boeken over volschrijven, maar de enige die het besluit kan nemen ben jij.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus



PS DIe Gretsch komt ook uit Azië hoor. En de quality control bij Iba is goed voor elkaar. Ook belangrijke dingen om naar te kijken.

blademan
5 maart 2014, 18:44
ik zou ook zeker de Hagstrom Viking niet vergeten, die is hier al genoemd, zonder tremolo is ie rond de 500 euro en een prachtgitaar! Perfecte finish, goed hout en goede onderdelen (behalve de pots). Check 'em out!

FruscianteFan
6 maart 2014, 11:35
Pas op, zo'n semi hollow Ibanez (volgens mij méér dan prima gitaren) is wel even een heel ander beestje dan die Gretsch. Die is full hollow, groter, filtertron pickups (typisch Gretsch geluid) versus normale humbuckers.

Zeker allebei bespelen voordat je er een koopt...

grayfink
6 maart 2014, 12:24
Ik heb de Bigsbyloze versie, nog steeds en het filmpje en zelfs de foto staan na bijna 7 jaar blijkbaar ook nog steeds online.
zie hier: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?91446-Nieuwe-gitaar!-(foto-film)
Voor het geld kun je geen betere gitaar krijgen denk ik.
Heb inmiddels ook een Gibson ES335. Die is nog beter, maar niet in prijs/kwaliteit verhouding. :D

Kim Wilson
6 maart 2014, 13:25
Veel Artcores zijn ook full hollow.

De Artcore serie is heel veel waar voor je geld. Ik heb er ook één gehad, met bigsby, en dat ding was echt meer dan goed. Ook andere die ik getest heb waren allemaal netjes afgewerkt en hun geld meer dan waard.

muziekschuur
6 maart 2014, 13:37
Gretsch is ook heel tof. En iets hogere tweedehands waarde.... Dus iets waardevaster. Al stijgen de Ibbi prijzen snel na 10 jaar en ouder....

Ik zou met beiden even blij zijn..... En emotioneel in een crisis raken als ik zou moeten kiezen.... En zelfmoord plegen als ik de een had gekocht en de ander zou hebben laten hangen... (eh.... over hangen gesproken)...

reckless_life
7 maart 2014, 20:22
Ik heb de AM73T wat volgens mij de voorganger is. (lijkt er anders wel hard op)
Heb er nooit problemen mee gehad. Leuk gitaartje.

Steekt goed in elkaar, goede afwerking, goede lak,... en mooi in het rood :)

tesstert123
7 maart 2014, 21:51
Tnx voor de reacties! Moet nu even heel goed nadenken haha gelukkig heb ik nog meeeeeer dan genoeg tijd om gitaren uit te zoeken alleen het is zo moeilijk! Hahaha. Naja ik woon redelijk dichtbij westerhaven en tonika dus daar kan ik altijd nog heen! Ik weet nu in ieder geval dat iba's waar voor je geld zijn!
Tess