PDA

View Full Version : Denon DRA-25



zeiler
28 februari 2014, 21:27
Hallo GN-ers!

Niet helemaal het juiste topic, maar denk dat het hier het beste past :). Ik heb vandaag de oude steroset van mijn ouders gekregen. Een heerlijke bak geluid voor een te kleine kamer, maar ik zit met een vraag...

Deze set heeft de volgende inputs.

1 x phono
1 x cd/aux

1 x tape PB
1 x tape Rec

Nu wil het zo zijn dat ik er een cd speler aan heb hangen, maar ook graag mijn pc eraan wil hebben. Ik kan geen waarden vinden. Wat is wijsheid als ik zowel de cd-speler als mijn pc eraan wil hebben hangen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee uit de brand kan helpen!

http://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/277033-denon_dra25_stereo_receiver.jpg

Plant
28 februari 2014, 21:41
Simpel.

De lijn-ingangen (cd/aux en tape pb) zijn in de praktijk wat betreft gevoeligheid gelijk. Dat maakt dus niks uit. Voor mij zou logisch zijn om de cd-speler op CD/aux aan te sluiten en PC op tape pb.

Phono is een platenspeler ingang die veel gevoeliger is en ook een RIAA frequentiecorrectie heeft. Daar kun je alleen een platenspeler op aansluiten, niks anders.

zeiler
28 februari 2014, 22:06
Simpel.

De lijn-ingangen (cd/aux en tape pb) zijn in de praktijk wat betreft gevoeligheid gelijk. Dat maakt dus niks uit. Voor mij zou logisch zijn om de cd-speler op CD/aux aan te sluiten en PC op tape pb.

Phono is een platenspeler ingang die veel gevoeliger is en ook een RIAA frequentiecorrectie heeft. Daar kun je alleen een platenspeler op aansluiten, niks anders.

Kijk! Daar hoopte ik al op, bedankt :)!