PDA

View Full Version : Death - Crystal Mountain cover



Jasper.
27 februari 2014, 16:43
Weer eens een covertje gemaakt:


http://www.youtube.com/watch?v=8TZGC_ljIBs

Duhsjaak
1 maart 2014, 21:41
Als je kijkt hoeveel plays dit filmpje heeft, zul je zien dat ik diverse keren een poging heb gewaagd.
Doordat mijn neefje is overleden/gecremeerd heb ik niet de rust om lekker en ontspannen naar je post te luisteren.

Muziek die mij goed ligt is al lastig effe, en dit is muziek waarvoor ik moeite moet doen ook onder goede omstandigheden.

Ik stel voor dat ik de hele excersitie een week uitstel. Ik hoor genoeg leuks, maar kan de dingest er niet precies uithalen. OK?
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
2 maart 2014, 09:40
Tsjinge wat n naar bericht Gus. Ik wens jou en de rest van je familie veel sterkte en rust toe.

Rinze
2 maart 2014, 09:54
Gecondoleerd Gus :grouphug:

Klinkt goed Jasper! Ik vond de JCM900 gek genoeg wat dikker klinken, heb het idee dat de Rectumfrier wat scherper klinkt nog? Zitten die SH6-pups nog in die Mayones? Hoe bevallen die? Het origineel is trouwens met Valvestates opgenomen, meen ik gelezen te hebben :blast:

beruk
2 maart 2014, 10:10
Het nummmer spreekt me niet aan, maar erg goed gedaan.:blast:
Neem je dit nu op met een microfoon voor je versterker? Gezien het feit dat die basgitaar niet trillend aan de muur hangt zal het volume wel mee vallen. Wel deftig hoor, zo'n Mesa monster op je slaapkamer....

Cageman
2 maart 2014, 10:16
Mesa Boogie op 30 centimeter en dan koptelefoon op. :punk:

Straks gespeeld en lekker dikke sound!

Loeters,

Merijn

Gus, sterkte.. :(

Jasper.
2 maart 2014, 10:24
Gecondoleerd Gus :grouphug:

Klinkt goed Jasper! Ik vond de JCM900 gek genoeg wat dikker klinken, heb het idee dat de Rectumfrier wat scherper klinkt nog? Zitten die SH6-pups nog in die Mayones? Hoe bevallen die? Het origineel is trouwens met Valvestates opgenomen, meen ik gelezen te hebben :blast:

Gecondoleerd Gus! Helemaal begrijpelijk dat je er nu even niet lekker naar kan luisteren. Voel je alsjeblieft tot niks verplicht.

@Rinze: ligt denk ik het meest aan dat de Rectumfrier minder klinkt op laag volume. Op hoog volume blaast hij de JCM makkelijk weg maar op laag volume is hij behoorlijk fizzy. En ik ben totaal geen expert in opnemen en mic plaatsen etc. Misschien dat dat ook wat doet. En misschien speakers die er nog maar een paar uurtjes op hoog volume op hebben zitten? Ik weet niet maar idd, het klinkt wat dun.

Ja, de SH6 zitten er nog in. Weet het nog niet of die goed bevallen. Heb op hoog volume icm de Mesa alleen nog maar in B tuning gespeeld. En dan klinkt alles chaotisch en rommelig. Nu we de bassist uit de band hebben geschopt spelen we weer in D. Maar dat heb ik nog niet op hoog volume geprobeerd. Heb het idee dat ik de BKP Nailbombs in de Les Paul iets beter vind. Zijn wat droger en wat minder dik maar scheuren wel lekkerder volgens mij. En meer definitie. Maar ik ga ook nog eens wat met de pickups hoogte proberen te spelen. Zit ook nog wel eens te twijfelen om eens een X2N te proberen (chuck gebruikte die ook en vind de vroege albums heel lekker klinken)

En idd, ik meen dat de laatste 3 albums valvestates zijn. (Kun je ook wel horen volgens mij. Human klinkt nog veel dikker, daar was het denk ik nog de 2203). Moet ook eerlijk zeggen dat ik die laatste 3 albums qua tone niet zo bijzonder vind. Ligt wel lekker in de mix hoor, maar afzonderlijk heeft hij maar een dunne tone en met elk album werd dat dunner/scheller. Net als zijn stem.

Maar goed, ik heb helemaal niet als doel iemand tone te imiteren. Dus ik kloot maar lekker verder aan in de oefenruimte met de eq en gear.

Jasper.
2 maart 2014, 10:25
Het nummmer spreekt me niet aan, maar erg goed gedaan.:blast:
Neem je dit nu op met een microfoon voor je versterker? Gezien het feit dat die basgitaar niet trillend aan de muur hangt zal het volume wel mee vallen. Wel deftig hoor, zo'n Mesa monster op je slaapkamer....

Heb hem vrij dicht op de speaker. Een shure SM57. En idd, laag volume ivm 2 onder 1 kap. (niet fluistervolume hoor, heb wel hele toffe buren die helemaal niet moeilijk doen)

Rinze
2 maart 2014, 11:21
Het is ook niet dat het slecht klinkt hoor, viel me alleen een bepaalde "hardheid" in het hoog op in combi met wat weinig midlaag. Wat betreft microfoonplaatsing ben ik zelf live altijd het blijst als de mic net buiten de rand van de bolletje van de speaker zit (kan even niet op de term komen, ouder worden is een bitch). Thuis op laag volume blijft lastig. Een gitaar die alleen heel lekker en vet klinkt heeft vaak de neiging in de mix wat te verzuipen omdat ie dan de bas en de kick in de weg zit, een hoop heavy gitaargeluiden zijn in ieder geval op opnames behoorlijk gecastreerd in het laag om problemen te voorkomen.

Mocht je nog eens van die SH6-set af willen geef me dan even een gil, wil dat ook wel eens proberen al heb ik het idee dat het vooral voor metal geschikt is en minder voor meer gewone heavy rock.

Jasper.
2 maart 2014, 12:07
Ach, ik heb nu een rig waar ik niet over mag klagen. Ben tevreden en ik laat het eerst maar zo. Maar ik zal aan je denken als ik ze ooit weg doe haha. En ben je al heel nieuwsgierig, ben je altijd welkom om ze eens in de mayones te proberen.
Denk dat ze niet heel geschikt zijn voor AC/DC achtig spul, maar jaren 80 heavy metal/hard rock doen ze prima.

Rinze
2 maart 2014, 12:26
Dat vermoed ik ook, over dat AC/DC-achtige spul. Aangezien we toch wel vrij veel van dat soort shit op het repertoire hebben zal het dan wel geen geweldige keuze zijn.. Als ik eens in de buurt ben/moet zijn neem ik contact op.