PDA

View Full Version : Beste mede metal gitaristen, ik had een vraag.



Wouter J
4 juli 2003, 01:12
Ik heb hier een stelletje gitaren welke koos U uit?

Een 1991-er Les Paul Classic. In het ongewone "Lavender burst"
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-11279_body-front.jpg

Een Hamer Californian. (Een Amerikaanse Hamer wel te verstaan.)
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-11310_body-front.jpg

Een Custom shop Jackson KE1T met doorlopende hals.
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-11151_body-front.jpg

Een Schecter A1 (ligt het nou aan mij of lijkt deze op een omgedraaide BC Rich Mockingbird?)
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-10507_body-front.jpg

en last but not least een Washburn Dime 333 in Dimeslime
http://www.elderly.com/vintage/items/images/30U/30U-11166_body-front.jpg

Mijn keuze was de Les Paul geweest, wat een schoonheid

Polytheme Pam
4 juli 2003, 01:31
:???: ...wat een vraag....die LP natuurlijk!

Negative K3 fan
4 juli 2003, 07:08
hamer schecter of jackson

ik weet zo de kwaliteit van die schecter niet echt en ik vind die jackson net niet, dus of de hamer of de schecter.

Marc Oblivian
4 juli 2003, 08:23
De Les Paul....iezie :-D

Volgens mij zou Roadkill de Jackson kiezen :zz:

closure
4 juli 2003, 08:46
jackson of washburn
voor metal dan

Rubenios
4 juli 2003, 09:30
jackson, enige met 24 frets, zou hem dan wel in custom usa model in rhoads vorm willen dan :D

crowdsurfer
4 juli 2003, 09:59
ik zou voor de jackson gaan.. die ziet er naar mijn mening het mooiste uit vooral met die seymour duncans 8-)

lupoloco
4 juli 2003, 10:00
Kelly Kelly Kelly Kelly!!!
droomgitaar

Ibanez RuleZ
4 juli 2003, 10:50
simpel: de jackson. die is beter dan al die gitaren bij elkaar ;)

Harrald

Swan
4 juli 2003, 10:50
KE1

Dude
4 juli 2003, 11:12
wouter,ben je serieus van plan voor een van deze gitaren te gaan dan ?

urezna
4 juli 2003, 11:28
als ik alleen op het uiterlijk en het merk afga: HAMER!
gaan met zo'n superstrat! :-) comfortabele body met wsch een retestrak geluid?

enne, ik wil niemand beledigen hoor, maar bij een LP heb ik altijd beetje het gevoel van ouwe lullen gitaar, zeker geen metal, tenzij de term metal sinds de jaren '80 ernstig veranderd is?

oei oei, nou zullen er wel reacties gaan komen ;-)

nou ja, de LP is gewoon niet mij gitaar.... sorry...

SiNiSTRaL
4 juli 2003, 11:32
dat dimebag model is lelijk en superzwaar denkik, maar e kleur is wel cool, ik zou voor de les paul gaan, en anders voor de jackson

Barret Wallace
4 juli 2003, 11:33
de Hamer of de Kelly

Maiden Michiel
4 juli 2003, 12:26
Die Hamer, wat voor brug ligt erop? Als het een goede is zou ik voor die of die Washburn gaan!

iam
4 juli 2003, 12:34
komen blijkbaar allemaal van elderly :D

Lacrymosa
4 juli 2003, 12:39
Die Washburn ziet er hee;l vet uit, en klinkt nog beter, hij is alleen een beetje onhandelbaar (groot en zwaar)

Die LP is veel allrounder, en ook zwaar

Die Hamer ziet er vet uit, wat voor brug en elementen zitten er n?
En wat voor hout is et?

Kelly zou mijn eerste keuze zijn denk ik, nek thru, alder body.....
Alleen is ie lijkt me ook een betje onhandelbaar (groot)

CheeS!!

gerrekat
4 juli 2003, 12:46
de Washburn, maar dan wel met die OBL elementen erin van de HAMER.

Ik zou dan ook de Dime 3 nemen die is US made, tis wel geen DEAN maar het lijkt erop.

Maar die LP is ook mooi HAMER gitaren zijn nooit verkerd maar dit model zuigt om te zien!

metal horen punten bij!

SiNiSTRaL
4 juli 2003, 13:05
Die Washburn ziet er hee;l vet uit, en klinkt nog beter, hij is alleen een beetje onhandelbaar (groot en zwaar)

Die LP is veel allrounder, en ook zwaar

Die Hamer ziet er vet uit, wat voor brug en elementen zitten er n?
En wat voor hout is et?

Kelly zou mijn eerste keuze zijn denk ik, nek thru, alder body.....
Alleen is ie lijkt me ook een betje onhandelbaar (groot)

CheeS!!

de kelly is echt niet groot ofzo, tis een soort mini explorer :D
tis een beetje een explorer model, maar lang niet zo groot/zwaar

Raffel
4 juli 2003, 13:06
schecter!!!

Sicky61
4 juli 2003, 13:17
voor METAL.........DE DIMEBAG natuurlijk,want ik haat gierpokies(breek een snaar en hij kan aan de kant) 8-) .In ieder geval niet die bloedmooie PAUL.

jorrit
4 juli 2003, 13:56
ik zou de schecter nemen......maar dan in de uitvoering die ik heb... :D

mooie houten top met creme binding....check me site maar....vet gitaartje....deze uitvoering vind ik minder.......

gerrekat
4 juli 2003, 14:16
LOL nee, en die DEAN headstock is lelijk, die washburn is gewoon een ML rip off, washburn betaalt DEAN zelfs voor het gebruik van het model

:razz:

:-D Doe het gelijk goed!

De Ultieme metal machine de DEAN ML!

http://www.deanguitars.com/timecapsule/123tcupdate/wildwest/00438TCMLWILDWESTGTRS01b1.jpg

Mithrandir
4 juli 2003, 14:19
Oei, die is toch wel mooi, alleen jammer van die korte hals en die platte headstock.

JV
4 juli 2003, 14:25
jammer van de 22 frets bij de dean, de bovenste lijken me ook niet echt goed berijkbaar met al dat hout daar.

wel mooi ding, lijkt mij meer iets voor strak ritmespel alleen.


ik zou voor de washburn of de hamer gaan denk ik, ligt aan de bespeelbaarheid

gerrekat
4 juli 2003, 14:28
Man de uooer fret acces is ongekend op de ML de nek is heel ondiep in de body gezet!

Beter dan op welke GIBSON ook!

de nek scale is 24-3/4" dus dat lijkt me niet kort!

Heheheh custom kun je ze vast wel met 24 frets krijgen.

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 14:31
laat ik eens een voor mij totaal niet te verwachten reactie geven..


jackson!!!

Chezzy
4 juli 2003, 14:35
De LP natuurlijk.
Classics zijn imho de beste LPs. Metallica gebruikt ook op grote schaal LPs, dus maak je maar geen zorgen over het imago.

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 14:39
maar waarom zou je een gewone stock gitaar boven een custom shop gitaar met een vetter uiterlijk verkiezen?

Wringley
4 juli 2003, 14:42
ik zou de schecter nemen......maar dan in de uitvoering die ik heb... :D

mooie houten top met creme binding....check me site maar....vet gitaartje....deze uitvoering vind ik minder.......

Mooi kleurtje dude :D

Trouwens die gitaar van je vriending / een vriendin / desnoods je zus is ook wel geil, mooie blauwe finish....

Chezzy
4 juli 2003, 15:10
maar waarom zou je een gewone stock gitaar boven een custom shop gitaar met een vetter uiterlijk verkiezen?
Ik hou ook gedeeltelijk rekening met de prijs. De custom shops zijn extreem belachelijk duur.

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 15:38
maar wouter J heeft het niet over prijzen... dus ik neem aan dat die niet van belang zijn,

JV
4 juli 2003, 15:40
Man de uooer fret acces is ongekend op de ML de nek is heel ondiep in de body gezet!

Beter dan op welke GIBSON ook!

de nek scale is 24-3/4" dus dat lijkt me niet kort!

Heheheh custom kun je ze vast wel met 24 frets krijgen.

ik speel ook geen gibson, vind ik persoonlijk ook totaal niet lekker spelen. ik ben ook echt een 25,5" man, maar dat is persoonlijk natuurlijk. ik zei ook wel: het lijkt me niet echt makkelijk door die enorme ronding naar die punt toe. misschien dat het wel meevalt als ik er echt eens op speel

Soulflyhigh
4 juli 2003, 16:46
Ik zou voor de Les Paul gaan hoewel die Dean (waar ik er eigenlijk geen een van mooi vind) ook wel cool is.

p.s. niet vergeten kapjes op de elementen te zetten :-D

Droffie
4 juli 2003, 16:55
Ik zou voor de LP gaan. Maar als ik metal zou spelen zou ik gewoon de lelijkste uitkiezen zoals de meeste metalgitaristen doen :-D

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 17:37
wat een onvriendelijke opmerking toch weer

gitaargerben
5 juli 2003, 18:21
euh de eerste lijkt me duidelijk

Droffie
7 juli 2003, 09:48
wat een onvriendelijke opmerking toch weer
Was vriendelijk bedoelt. Ben juist blij dat metalgitaristen op lelijke gitaren spelen. Dan blijven de mooie voor ons over.

gerrekat
7 juli 2003, 10:17
LOL, metalgitaren heerschen!

Vind je een Lp geen metalgitaar dan??? Zakk Wylde?? Slayer??

mm.......puntige gitaren zijn super!

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 10:18
Oooh op die manier :) Dan is het goed.

Droffie
7 juli 2003, 10:22
LOL, metalgitaren heerschen!

Vind je een Lp geen metalgitaar dan??? Zakk Wylde?? Slayer??

mm.......puntige gitaren zijn super!
Nee ik vind LP geen metalgitaar alhoewel die er wel voor gebruikt kan worden. Maar over het algemeen zijn alle gitaren met veel body niet geschikt voor metal. te veel tone. Platte planken hebben strak dynamiek geluid zonder tone. Het laatste wat een metalgitarist wil is dat z'n geluid mooi is :D

bij de weg; Zakk z'n lp is weinig authentiek meer met die EMG's er in. Geen geschikte gitaar om eens lekker Heartbreaker van Led spelen.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 10:25
Platte planken hebben strak dynamiek geluid zonder tone.

Nou krijg je waarschijnlijk Sash op je dak... want een strat is ook plat.


Het laatste wat een metalgitarist wil is dat z'n geluid mooi is :D



lul :razz:

gerrekat
7 juli 2003, 10:28
Nou dat vind ik allemaal wel heel kort door de bocht!

Voor metalgitaristen is toon juist heel belangrijk, en persoonlijk vind ik fender en alle gitaren die erop lijken walgelijk lelijk!

Les Paul lijkt me de rock/metal gitaar bij uitstek, ik denk dat het merendeel van de metalband op GIBSON speelt hetwij een LP, SG of een Explorer/V.

Ik weet dat Jimmy page heilig verklaard is maar heb nooit zo om zijn toon gegeven, net als Jimi hendrix vind ik ook nogal over hyped, overigens vind ik de muziek van LZ en JH wel degelijk te pruimen!

Droffie
7 juli 2003, 10:29
Platte planken hebben strak dynamiek geluid zonder tone.

Nou krijg je waarschijnlijk Sash op je dak... want een strat is ook plat.


Het laatste wat een metalgitarist wil is dat z'n geluid mooi is :D



lul :razz:
Ik heb zelf ook een Fender Strat en die klinkt ook super. Alleen dat komt bij mijn exemplaar niet door het geweldige hout dat gebruikt wordt maar meer door de pup's.

piemel :D

Droffie
7 juli 2003, 10:40
Nou dat vind ik allemaal wel heel kort door de bocht!

Voor metalgitaristen is toon juist heel belangrijk, en persoonlijk vind ik fender en alle gitaren die erop lijken walgelijk lelijk!

Les Paul lijkt me de rock/metal gitaar bij uitstek, ik denk dat het merendeel van de metalband op GIBSON speelt hetwij een LP, SG of een Explorer/V.

Ik weet dat Jimmy page heilig verklaard is maar heb nooit zo om zijn toon gegeven, net als Jimi hendrix vind ik ook nogal over hyped, overigens vind ik de muziek van LZ en JH wel degelijk te pruimen!

Is ook kort door de bocht. zit op mijn werk en heb geen tijd ellelange verhalen typen om mijn mening beter toe te lichten. Ik vind de LP een rockgitaar bij uitstek maar geen metalgitaar. Explorer en SG weer wel want die zijn er voor gemaakt.
Imo worden standaard lp's te wollig op high gain settings dus ongeschikt voor metal. Modificatie is dus nodig om de gitaar balans te geven met high output pup's.


Ik weet dat Jimmy page heilig verklaard is maar heb nooit zo om zijn toon gegeven, net als Jimi hendrix vind ik ook nogal over hyped, overigens vind ik de muziek van LZ en JH wel degelijk te pruimen!
Dat is een kwestie van smaak. Het enige wat ik daarmee bedoel is dat de lp gemaakt is voor dat soort rock. Door de jaren heen hebben de modellen hotere pup's gekregen voor 't zwaarder werk. maar JP heeft imo het ultieme lp geluid.

gerrekat
7 juli 2003, 10:43
Naar mijn weten heeft JP (HAHAHA, zou direct aan Judas Priest denken!) een hele tijd en op veel albums op een tele gespeeld!

Maar dat IMO staat al een stuk beter moet ik zeggen!

Droffie
7 juli 2003, 10:48
Naar mijn weten heeft JP (HAHAHA, zou direct aan Judas Priest denken!) een hele tijd en op veel albums op een tele gespeeld!

Maar dat IMO staat al een stuk beter moet ik zeggen!
Oh, ik dacht dat je janpeter bedoelde...jij begon met afkortingen :razz:
We hebben 't toch allemaal over eigen meningen hier. Zou eigenlijk overbodig moeten zijn het te vermelden.

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 10:55
[ Explorer en SG weer wel want die zijn er voor gemaakt.


Volgens mij was de explorer een jazzplank en de SG als opvolger van de les paul bedoeld.
Dus eigenlijk zijn ze allebei gewoon keihard mislukt

Droffie
7 juli 2003, 10:59
[ Explorer en SG weer wel want die zijn er voor gemaakt.


Volgens mij was de explorer een jazzplank en de SG als opvolger van de les paul bedoeld.
Dus eigenlijk zijn ze allebei gewoon keihard mislukt
Daar heb je helemaal gelijk in. LP was oorspronkelijk ook als jazz gitaar bedoelt. Wat wil je daarmee zeggen :???:

Droffie
7 juli 2003, 11:02
[ Explorer en SG weer wel want die zijn er voor gemaakt.


Volgens mij was de explorer een jazzplank en de SG als opvolger van de les paul bedoeld.
Dus eigenlijk zijn ze allebei gewoon keihard mislukt
Ik begrijp nu wat je wilt zeggen. Ik bedoelde met gemaakt geschikt of geknipt.

BramVersteeg
8 juli 2003, 22:24
WOW :o ,
die les Paul natuurlijk!!
Mijn mening is overigens een beetje vertekend want ik ben verliefd op die LP. Waar kun je die kopen???
:-D

skabouter
9 juli 2003, 00:20
ik ben geen metalspeler, mar ik ga voor de LLP. zonder twijfel !!
dus kom maar brengen :)

Hankey
9 juli 2003, 01:08
Doe mij die Schecter maar :)

reden: geen trem, H-H, cool uiterlijk...

skabouter
9 juli 2003, 01:19
rare vent !! :D

een LP is ook NO-trem, H-H, en cool uiterlijk !!!!! :)

ibbie
9 juli 2003, 17:53
ik die hamer die ziet er wel relaxed uit

Hankey
9 juli 2003, 18:21
rare vent !! :D

een LP is ook NO-trem, H-H, en cool uiterlijk !!!!! :)

Ik hou meer van superstrats dan van les pauls :P

Smaken verschillen :)

Budino
9 juli 2003, 18:29
Washburn Dime 333 in Dimeslime 8-) ARHHH metaaaaaaal Dimebag darrel kick's azz maar goed dat zou mijn keuze geweest zijn als ik gister niet een Ibanez S70-BK had gekocht maar goed deze gitaar moet je alleen nemen als je echt METAL ga spelen anders toch die Les Paul maar goed dat is niet mijn eerste keuze he :D




Greetz Budino 8-)

urezna
10 juli 2003, 08:28
Volgens mij kun je met iedere (electrische) gitaar wel metal spelen, zolang je element voldoende output geven voor een vette scheur....

kwestie van uitproberen..... dan weet je wat het beste bij je past, blijft heel persoonlijk. Zo kwam ik al heel snel bij Ibanez, maar dat was hier voor jou geen optie.

gerrekat
10 juli 2003, 09:02
Ik heb Scott Ian van ANTHRAX op een semi acoustische Gretch zien spelen HAHAHAHAHA, hji had er wel een Seymour Duncan "El Diablo" in gepleurd, dus zelfs daar kun je metal op spelen, dat zal in 1993 geweest zijn!

Anders Destium
10 juli 2003, 11:06
Gretsch is toch hét metalmerk, dat weet toch iedereen :D

Budino
10 juli 2003, 17:37
Ja Smaken verschillen he :D maar goed ben nog steeds verliefd op mijn S470-BK 8-)


Greetz Budino 8-)