PDA

View Full Version : Darkest times



rudmerbruinsma
26 februari 2014, 22:28
Hey iedereen,

Een nieuw nummer van mij heb ik recentelijk op youtube en Soundcloud gezet. Het is een thema gebaseerd nummer geworden dat begon met een akoestisch gitaar tokkeltje. Soms dan groeit een klein ideetje uit tot iets heel anders. Wat vinden jullie er van?
Groeten Rudmer

http://youtu.be/tIR3l74cYVU

https://soundcloud.com/rudmer-bruinsma/darkest-times

Cageman
27 februari 2014, 00:07
Hee,

Ik heb (zoals ik nog gezegd had te doen :makeup:), je hele youtube-profiel eens doorgeluisterd.
De hoogtepunten daarin vond ik:

Blue Boy:
Heerlijke mix. Post-rock, claustrofobische "zang", stevige rock met bijna punkrock gitaargeluid met een solo die het geheel nog een beetje een symfonische spin geeft. Klinkt bovendien goed samen, ook niet onbelangrijk. Beste van het stel, werkt ook aanstekelijk bij mij.

Your Landscape:
Had ik reeds wat over gezegd. Wel nog weer keertje geluisterd. Nog altijd leuk :). De zang hierin vind ik het best; vrolijk en kabbelend.

Global Illusion:
Opbouw heel geleidelijk en rustig. Dat icm het koortje maakt het open en een tikkeltje episch.


Darkest Times had ik ook bij de hoogtepunten gezet als hij niet zo kort was. De opbouw en verandering is de kracht van je liedjes, terwijl dat nou net is waar bij deze geen ruimte meer voor was door het abrupte einde. Mis (anti)climax een beetje. Verder zeker vermakelijk om naar te luisteren, net als de andere nummers overigens. Hou wel van zo'n donkere sound. (de youtubefilmpjes waar specifiek bij staat: "gemaakt me WeVideo" doen het bij mij niet, zijn er helaas toch wel drie.)

Het uitgroeien van ideeën naar totaal andere dingen is mij bekend. Gelukkig dat zo'n ruimte er is, anders zou niemand meer muziek hoeven maken. Kan iedereen toch al letterlijk afgebakend formuleren hoe een lied precies zou gaan klinken.

Ik heb wel een puntje dat ik nog even ter sprake wil brengen. Vanwaar de depressieve ondertoon in eigenlijk alle liedjes? Soms is een lied dat uitgaat van blijheid, belachelijke humor of juist onredelijke proporties basale agressie ook prettig om te maken.
:hippie:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
27 februari 2014, 17:39
Hi R
Een beetje donker bos hoeft voor mij nog niet tegelijk depressief te zijn.
Net zoals clini clowns ook helemaal niet leuk zijn.
- Ze lopen ongevraagd je kamer binnen
- eisen gelijk alle aandacht op
- doen leuk (als in: het verschil tussen sexy doen en sexy zijn)
- als je ze ziet dan weet je dat je echt in de shit zit
- en de overtreffende trap is Duitse clini clowns

De gedachte dat er in de muziek of in de tekst dingen zijn, die niet helemaal quite zijn wat ze lijken, vind ik persoonlijk altijd wel een grote plus.

En dat heb ik volop met jouw post. Ik moet misschien even verder zoeken, want deze is (zie C's post) in de kiem gesmoord. Uiterst jammer.
Verder top, qua spanning en voorvoelen van slecht weer/berichten etc.
't Is de stemming waar het om draait.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
27 februari 2014, 23:14
Hi R
Een beetje donker bos hoeft voor mij nog niet tegelijk depressief te zijn.

Nee dat klopt (typisch Nederlands). Misschien doel ik ook meer op depressief als in van die depri progrock van de laatste jaren, waarbij ook
dat sferische een grote rol speelt. Een groot deel zit 'm bovendien in de plaatjes. Op spoorbaan staan met dramatisch tekstje komt op mij iig echt zo over. :p

Verder wil ik niets afdoen aan je muziek. Het is erg mijn ding. :)

Loeters,

Merijn

Kingstring
28 februari 2014, 22:24
Ik hou hier wel van, mooi in balans, sprankelende gitaar, alleen het eind is wat abrupt..

Ernest01
1 maart 2014, 19:31
Sfeervol nummer. Mooi gespeeld.
Alleen beetje jammer dat de gitaar zo 'piept'. De vingers dus langs de snaren.
Drums staan een beetje te hard in de mix, maar verder prettig om naar te luisteren.

Duhsjaak
1 maart 2014, 21:53
Ik hou hier wel van, mooi in balans, sprankelende gitaar, alleen het eind is wat abrupt..

Nee hoor, hoort zo.
Vriendelijke groet, Gus

rudmerbruinsma
1 maart 2014, 22:32
Dank voor de complimenten en de tips.
Ik vind het altijd best wel lastig om met iets vrolijks te komen. Ik heb het vaak geprobeerd maar uiteindelijk komt er altijd iets melancholisch uit haha! Het zal wel bij mij horen denk ik.
@cageman
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ook mijn andere songs te beluisteren. Sommige zijn al een paar jaar oud maar ze passen nog steeds in mijnhuidige repertoir.

Vriendelijke groet,
Rudmer