PDA

View Full Version : Volume knop los



obiwanjacobi
26 februari 2014, 19:11
Ik heb een volume knop die los zit.

Het probleem is dat de knoppen die erop zitten een soort ring hebben die praktische (bijna) tot aan de body gaan. Er is dus bijna geen ruimte om iets onder te krijgen.
Oh en het is knop die geen imbusje heeft ofzo. Normaal haal ik dit soort knoppen eraf door een doek onder de knop er omheen te wikkelen en dan voorzichtig trekken, maar ik krijg mijn doekje er niet eens onder!

Suggesties zijn welkom...

Elric
26 februari 2014, 19:22
misschien met een soort mini breekijzer. Die gebruiken wij in de werkplaats vaak ook om plastic dopjes uit onderdelen te krijgen. Het ding ziet er aan de onderkant uit als een breekijzer maar heeft na de "bocht" een handvat. En dan zou ik zelf onder die bocht een doek leggen om beschadigingen te voorkomen

Erik70
26 februari 2014, 19:34
Ik heb een oud anwb-pasje...gat in midden geboord met ongeveer de diameter van de shaft...inknip gemaakt van het midden korte zijde van het pasje tot aan het gat. Pasje onder de knop schuiven, ietsje open trekken zodat de shaft in het gat valt en met het pasje trek je de knop zo omhoog. Geniaal al zeg ik het zelf ;-)
Werk uiteraard ook met andere pasjes.....

jerome
26 februari 2014, 19:56
Werkt inderdaad perfect met een oud pasje of oude credit card. Ik heb overigens geen gat geboord maar gewoon met een stevige scherpe schaar bij een van de lange zijden een sleuf geknipt met de diameter van de schacht en ongeveer tot het midden van het pasje. Komt op het zelfde neer... :)

stijnkenens
26 februari 2014, 22:33
Gewoon trekken met je hand?
Sorry, dat klinkt heel verkeerd ...

Maar meestal krijg je zo'n knop er wel af door hem er gewoon af te trekken.
Damn, weer verkeerde woordkeuze ...

Ik heb al teveel cava op. Net een grote klant binnen ...

Als er al geen doek onder kan, dan zal een credit kaart er zeker niet onder kunnen.



s.

jutter
26 februari 2014, 22:37
Simpel, een baard laten groeien, dan trek je hem er zo af!


Doekje over de knop heen, tang er op en trekken maar!

jutter
26 februari 2014, 22:39
Gewoon trekken met je hand?
Sorry, dat klinkt heel verkeerd ...

Maar meestal krijg je zo'n knop er wel af door hem er gewoon af te trekken.
Damn, weer verkeerde woordkeuze ...

Ik heb al teveel cava op. Net een grote klant binnen ...

Als er al geen doek onder kan, dan zal een credit kaart er zeker niet onder kunnen.



s.


Viezerd! Ik heb je altijd al een ranzig individu gevonden :D