PDA

View Full Version : Live bij 538



Dribbel_
25 februari 2014, 23:14
Afgelopen week waren we gevraagd om te komen spelen in de studio van 538. Heel gaaf natuurlijk en natuurlijk extra mooi dat ze hier gelijk weer een filmpje van in elkaar klussen zodat wij ook weer wat materiaal hebben.

De opdracht om recente nummers op een originele manier in een nieuw jasje te steken valt eigenlijk prima in ons straatje omdat we dat normaal al doen. Dus hiervoor hebben we gekozen om dance nummers in een band-jasje te steken en er een live mashup van te maken.



https://www.youtube.com/watch?v=s_jAk4fpe3k

Benieuwd wat jullie ervan vinden. :)

Duhsjaak
26 februari 2014, 08:47
De aloude vraag: Moet je kiezen voor vorm of inhoud is in een eerder deel van de SOG geschiedenis afdoende beantwoord.

Het leuke is dat één van de mooiste concerten die ik in Paradiso heb gezien er een was van de Zangeres zonder Naam. Daar heb ik boomlange kerels van allerlei gezindten zien huilen als kinderen (dus ook diegenen, die je niet gelijk in de GayPride verwacht) en sinds die tijd ben ik toch wat voorzichtiger om alleen op de vorm gerichte dingen als trash af te doen.

Het idiote toeval doet (deed?) zich voor dat na afloop van jullie 538 rechtsonderin de mogelijkheid stond juist de ZzN aan te klikken met Sunny Boy. Een dubbelop, omdat Sunny een naam is waar nog al wat joodse jongens mee lopen, maar afijn, wat wist zij er van? Schattig, maar de lift ging niet tot de bovenste verdiepingen bij Mary.

In het kader van 'alle handjes in de lucht. Nee dames, niet alle voetjes, alle handjes' wordt dit natuurlijk steeds beter in zijn klasse.
Mag ik hopen dat jullie de mix niet in de hand hebben gehad? Fijn. Lekker door SOGgen.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
11 maart 2014, 21:43
Misschien is mijn carrière als musicus zo onvoorspelbaar en grillig verlopen doordat ik de grootste moeite heb gehad om te begrijpen wat The Audience beweegt.
Niet alleen het hooggeëerd publiek buiten, maar ook hier binnen. Schaamteloos slecht verzorgde reclamefilmpjes blijven bovendobberen, terwijl vakwerk als dit nauwelijks een fatsoenlijke reactie teweeg brengt?

Je mag discussiëren over de vraag of je (als persoon) ambieert dit soort lichtvoetigheid te maken. Soit. Dribbeltje kennelijk wel en hij doet dat niet alleen bijzonder competent en effectief, je hoort ook dat de band in amper een jaar een band is geworden.
Dat hoor je wel eens anders. Toch?

Je ruimte op het podium moet je met verve pakken. En daarna moet je laten zien dat je je plek hebt verdiend natuurlijk.
Proef gedaan en geslaagd.

Vakmanschap is meesterschap is een reclameslogan die ik nooit heb begrepen.
Dit is vakmanschap en het krijgt geen hand op elkaar? Snap er geen tering van.
Leve Dribbel_ en zijn studie ontwijkend gedoe. En leve de Koninginnedagen, lentefeesten, bevrijdingsparties en SOG speelt wel. En de hele hut gaat uit zijn dak!

Wat ik ervan vind maakt geen barst uit. Ik vraag me wel een af hoe Frank S. gescoord zou hebben op dit forum.

En Dribbel, long may you run.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
11 maart 2014, 22:27
Dit topic is mij geheel ontgaan:soinnocent:
Leuke band en een lekkere bijdehante zanger. Zo'n figuur moet je ook hebben, dat presenteert wat makkelijker!
Wel lang die 3 minuten van jullie:)

Dribbel_
12 maart 2014, 19:35
Há ik zag dit topic weer boven komen dobberen, de reactie van Gus was me even ontgaan in de tussentijd, druk druk druk. Maar dat is iets waar je voor blijft terugkomen natuurlijk.


Het tweede filmpje staat ondertussen ook online. Dat was een minuutje, en een minuutje is kort dus om toch nog wat van dat minuutje in onze stijl te maken hebben we een poging gedaan er toch nog een aantal nummers in te rammen.


https://www.youtube.com/watch?v=i4DB9eA1Kws

Op het moment is het even wat rustiger rondom de band want we zijn een nieuwe zanger hard aan het inwerken nadat de oude na jaren trouwe dienst heeft besloten andere aspecten van zijn leven ook weer op te pakken.

De boekingen voor het voorjaar stromen binnen dus vanaf eind April zal er wel weer wat nieuws verschijnen.

paulusdeBKB
13 maart 2014, 01:28
Covers, ik vind het altijd wat moeilijk te pruimen op een nuchtere maag. Maar bij een avondje Heeren van Aemstel zou ik hier ongegeneerd van uit mijn dak gaan :)

Puike band hebben jullie! Broeva, Haro!

zoldergitarist
19 maart 2014, 08:14
Klinkt lekker, de sound van de gitaren vind ik erg mooi.

Dribbel_
19 maart 2014, 12:36
Covers, ik vind het altijd wat moeilijk te pruimen op een nuchtere maag. Maar bij een avondje Heeren van Aemstel zou ik hier ongegeneerd van uit mijn dak gaan :)

Puike band hebben jullie! Broeva, Haro!

Dank je :) Het scheelt dan ook dat ons publiek meestal al een slokkie op heeft dus dan gaat het altijd wel goed haha :D



Klinkt lekker, de sound van de gitaren vind ik erg mooi.

Thnx. We gebruiken beide een Pod HD van Line 6 welke we altijd direct in de tafel prikken. Compact met meenemen, geen amps op het podium en je hebt goeie controle over hoe je gitaarsound ook over de PA is zonder invloed van verschillende mics en plaatsingen enz.