PDA

View Full Version : Aszuiger als stofafzuiging werkplaats



Rizz
25 februari 2014, 08:11
Ja hallo,

Ik was op zoek naar iets praktisch voor de stofafzuiging in m'n werkplaats. Nou heb ik geen grote apparaten, dus kan het af met wat minder. Nu heb ik een mega semiprofi ding, wat fantastisch werkt, maar eigenlijk te groot is en niet overal op aan te sluiten zonder een wirwar van verloopstukken.

Nu kwam ik het volgende tegen:

http://www.elroni.nl/thumbs/0/700/p_846.jpg

Ze kosten geen drol (vanaf 35 euri) en as is erg fijn, evenals houtstof, zonder zak, met uitwasbaar filter. Klein en makkelijk verplaatsbaar en anders koop je er 2, ben je nog weinig kwijt..

Zie ik dit nu verkeerd alszijnde een cheap-ass oplossing? Meningen hierover?

Freeqi
25 februari 2014, 08:41
zal wel werken buiten dat dat mega veel lawaai maakt ?

Rizz
25 februari 2014, 08:46
zal wel werken buiten dat dat mega veel lawaai maakt ?

Niet anders als m'n huidige apparaat of de stofzuiger die ik beneden gebruik voor m'n handschuurmachines.. Dat vind ik geen bezwaar..

Krijg altijd het idee met dit soort dingen dat ik iets over het hoofd zie. Aan de andere kant, zo ontzettend veel wordt het allemaal niet gebruikt, dus...

oigun
25 februari 2014, 09:15
Lijkt me een goed plan!

motorhan
25 februari 2014, 10:48
Is dat niet zo'n ding die ze gebruiken bij een open haard en die je moet aansluiten op een normale stofzuiger.


Met vr gr
Han

Rizz
25 februari 2014, 10:56
Is dat niet zo'n ding die ze gebruiken bij een open haard en die je moet aansluiten op een normale stofzuiger.


Met vr gr
Han

Die zijn er ook, maar je hebt ze ook met eigen motor.

Ike57
25 februari 2014, 12:38
Misschien nog te combineren met zo'n cyclone ding, Rizz?
Wat kost zo'n aszuiger eigenlijk?

Rizz
25 februari 2014, 12:55
Misschien nog te combineren met zo'n cyclone ding, Rizz?
Wat kost zo'n aszuiger eigenlijk?

Vanaf 3 tientjes.. Meeste die ik zie zijn 1200w, meer dan voldoende voor die kleine apparaten van mij..

Maar met zo'n cyclone heb ik deze niet nodig, dan kan ik het af met een gewone stofzuiger, niet? De cyclone is er toch voor voor om het fijnste stof eruit te halen? Stofzuigers kunnen wel tegen de wat groffere delen..

Ike57
25 februari 2014, 16:06
Ik dacht juist dat zo'n cyclone er voor was om de grotere stofdelen er uit te halen voordat het naar het filter gaat(?)

3 tientjes is geen geld :ok:

stijnkenens
25 februari 2014, 16:33
Een cyclone dient om al het stof uit de lucht te verwijderen voor het naar de afzuiging gaat.
Zeker de afzuigers met zo'n textiel zak hebben de slechte reputatie van fijn stof de ruimte in de blazen nadat je hem hebt aangezet, en de zak zich vol lucht zuigt !


s.

ErikH
25 februari 2014, 21:14
Ik heb zoiets gehad. Werkte perfect, maar de stalen slang rotte in korte tijd weg. Kwam overigens voornamelijk omdat de opslag waar deze in stond vochtig was. Er zit een papieren (hepa?) filter in wat goed werkt.