PDA

View Full Version : Overdrive/Fuzz



Jovl
24 februari 2014, 19:56
Dag mede-gitaarnetters,

Laat ik het kort houden, ik ben eigenlijk op zoek naar een pedaal wat een beetje tussen een Fuzz en een Overdrive in hangt (maar nog steeds wat lichtere overdrive kan geven). Bestaat zo iets en wat kunnen jullie mij aanraden?

Groet,
Jovl

Duhsjaak
24 februari 2014, 20:58
Ik heb op GN een aantal keer geroepen dat ik drie pedalen heb. En die zitten alle drie in mijn auto.

Sinds afgelopen week heb ik een pedaal in bestelling: Electro Harmonix Soul Food, een pedaal dat net een heel klein randje aan je geluid geeft of kan geven.

Ook nog een pedaal waarop je niet gelijk leeg loopt. Vind je het maar niks, dan geef je het aan je neefje. Er zijn oh, de hemel is geprezen, zowaar een paar fatsoenlijke YouTube demo filmpjes gepost waar aard en werking aardig op is te zien.

Succes en laat s.v.p. Eens weten wat er van je zoektocht is geworden.
Vriendelijke groet, Gus

Dimitri92
24 februari 2014, 21:10
Colorsound Overdriver, clean boost tot fuzz en van alles ertussen in.

Tristan
24 februari 2014, 22:05
Er zijn meerdere manieren om zoiets voor elkaar te krijgen.
Veel mensen gebruiken een germanium Fuzz Face hiervoor en draaien dan de volumeknop op hun gitaar terug.

Een aantal pedalen die ik tof vind die zowel een overdrive als een fuzz achtig karakter hebben:
Blackarts Toneworks Black Forest (Colorsound Overdriver)
Earthquaker Devices Dirt Transmitter (Fuzz Face)
Fredric Effects Harmonic Percolator
Fulltone '69 MKII (Fuzz Face)
Mid Fi Electronics Demo Tape Fuzz
Moog MF Drive
Penny Pedals Fingerprint, Pocket Watch
Skreddy BC109 (Fuzz Face)
Smallsound Bigsound Fuck Mountain, Fuck Overdrive, Mini
Wampler Velvet Fuzz (Fuzz Face)

humbucker
24 februari 2014, 22:09
MI Audio BluesPro

Einzeln
24 februari 2014, 22:23
http://www.youtube.com/watch?v=qXaEBxpvV10

dacrow
25 februari 2014, 03:25
Jouw omschrijving matcht perfect die van de Analogman Astrotone Fuzz!!

scabiosa
25 februari 2014, 16:30
t-rex mudhoney

jero
26 februari 2014, 16:34
de Everman fuzz drive doet exact dit, gaat van overdrive tot vrij beschaafde fuzz. Al jaren op mijn board voor een beetje viezige drive, niet voor het over the top nasale fuzz geluid. Wel moeilijk om even in een winkel te proberen hier.

http://www.jeverman.com/FDG2.html

J-P
26 februari 2014, 17:09
Wampler Velvet Fuzz is al genoemd, ik zou ook eens youtuben op de Tight Fuzz van Amptweaker.


http://www.youtube.com/watch?v=L84mV70ZqNs


http://www.youtube.com/watch?v=uwlGK1Xfd7w

onrust nv
27 februari 2014, 00:03
Iron Ether - Oxide.......Erg cool, niet goedkoop.

10us
27 februari 2014, 07:36
En in de categorie; niet exotisch, legendarisch, kost je de kop niet en nogal voor de hand;

Een RAT

Vooral veel drive / dustortion maar voluit behoorlijk Fuzzy. Vooral op een VOX zeker het proberen waard.

jojoblabla
27 februari 2014, 16:06
Joyo Deluxe crunce
http://www.youtube.com/watch?v=OBUSvmTreDM

Bernardduur
27 februari 2014, 16:45
En in de categorie; niet exotisch, legendarisch, kost je de kop niet en nogal voor de hand;

Een RAT

Vooral veel drive / dustortion maar voluit behoorlijk Fuzzy. Vooral op een VOX zeker het proberen waard.

+1! Ik hou nog steeds van mn Rat. En gemodificeerd zelfs nog stukken beter!!

Pepe
28 februari 2014, 02:44
Jouw omschrijving matcht perfect die van de Analogman Astrotone Fuzz!!

second that.

eindelijk weer eens een excuus voor een muziekje van Tommy Bolin


https://www.youtube.com/watch?v=Ih5Hp1so14Y

en dat ding van mevrouw Everman ben ik ook voor.

Comfortably Daniel
28 februari 2014, 14:32
En in de categorie; niet exotisch, legendarisch, kost je de kop niet en nogal voor de hand;

Een RAT

Vooral veel drive / dustortion maar voluit behoorlijk Fuzzy. Vooral op een VOX zeker het proberen waard.

Hier nog een +1 voor de RAT. Staat bij mij ook al jaaaaaren op m'n board voor drie bands en past overal bij.

Jovl
28 februari 2014, 18:21
Wauw, wat een reacties.

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reactie,

Ik zal jullie niet langer in spanning houden.

(tromgeroffel) Het is de suggestie van Humbucker geworden: de MI audio Blues Pro Overdrive.
Bij het eerst clipje viel mijn mond al open en was ik om. Nadat ik hem vanmiddag uitgeprobeerd had was ik al helemaal in love.
Het is niet misschien helemaal waar ik in het begin naar zocht, maar ik kan hem nu niet meer laten liggen :) .

En natuurlijk nog een +je voor de RAT, 3 jaar lang zowel een gemodde als en niet-gemodde gehad, wat een pedaal! Heb nu alleen toch besloten dat er wat anders moet komen, ik ken mezelf, dan gebeurt dat :)

MJR
22 augustus 2014, 10:51
Ik zie dat de Wampler Velvet Fuzz een aantal keer voorbij komt. Wampler is echt te gek, maar houd er rekening mee dat dit echt standalone pedalen zijn (niet allemaal hoor!). Ik heb de Slostortion gehad, deze werkte alleen naar behoren op een helemaal cleane amp, draaide ik er een randje in, dan klonk het plat en lelijk. De Velvet Fuzz schijnt hetzelfde te zijn. Wampler bouwt te gekke pedalen, maar het zijn geen transparante dingen die goed samenwerken met je amp.

Outrage
22 augustus 2014, 14:36
Wauw, wat een reacties.

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reactie,

Ik zal jullie niet langer in spanning houden.

(tromgeroffel) Het is de suggestie van Humbucker geworden: de MI audio Blues Pro Overdrive.
Bij het eerst clipje viel mijn mond al open en was ik om. Nadat ik hem vanmiddag uitgeprobeerd had was ik al helemaal in love.
Het is niet misschien helemaal waar ik in het begin naar zocht, maar ik kan hem nu niet meer laten liggen :) .

En natuurlijk nog een +je voor de RAT, 3 jaar lang zowel een gemodde als en niet-gemodde gehad, wat een pedaal! Heb nu alleen toch besloten dat er wat anders moet komen, ik ken mezelf, dan gebeurt dat :)

Goede keuze! Ik heb nog getwijfeld tussen de blues pro en de blue boy deluxe en ben uiteindelijk voor die laatste gegaan. Het is in elk geval mijn beste aankoop in tijden! Beide zijn iig fantastische pedaaltjes voor een nette prijs.

phx
22 augustus 2014, 17:59
Ik heb in het verleden een keer deze gehad, zit rat/tubescreamer/fuzz in, dmv morphknop (oooohhhhh)

Digitech Hot rod

Kost niet duur :)

telerocker
23 augustus 2014, 01:18
Ik zou ook even neuzen bij Mojo Hand FX: de Colossus Fuzz vind ik wel een mooie crossover. Ze hebben nog enkele fuzzpedalen zoals de Crosstown en de Iron Bell. Ook de Keeley Fuzz Head is een goede optie.

humbucker
23 augustus 2014, 21:18
Wauw, wat een reacties.

Allereerst allemaal bedankt voor jullie reactie,

Ik zal jullie niet langer in spanning houden.

(tromgeroffel) Het is de suggestie van Humbucker geworden: de MI audio Blues Pro Overdrive.
Bij het eerst clipje viel mijn mond al open en was ik om. Nadat ik hem vanmiddag uitgeprobeerd had was ik al helemaal in love.
Het is niet misschien helemaal waar ik in het begin naar zocht, maar ik kan hem nu niet meer laten liggen :) .

En natuurlijk nog een +je voor de RAT, 3 jaar lang zowel een gemodde als en niet-gemodde gehad, wat een pedaal! Heb nu alleen toch besloten dat er wat anders moet komen, ik ken mezelf, dan gebeurt dat :)

Mooi! Heb er ook lang mee gespeeld, maar uiteindelijk vervangen door een Sweet Honey en een OCD die nu nog steeds op mijn bord staan.

Comfortably Daniel
24 augustus 2014, 13:03
Ik zie dat de Wampler Velvet Fuzz een aantal keer voorbij komt. Wampler is echt te gek, maar houd er rekening mee dat dit echt standalone pedalen zijn (niet allemaal hoor!). Ik heb de Slostortion gehad, deze werkte alleen naar behoren op een helemaal cleane amp, draaide ik er een randje in, dan klonk het plat en lelijk. De Velvet Fuzz schijnt hetzelfde te zijn. Wampler bouwt te gekke pedalen, maar het zijn geen transparante dingen die goed samenwerken met je amp.

Ik heb een poos een Euphoria geleend van een maat om te proberen en kwam ook tot die conclusie. Waanzinnig pedaaltje, maar werkte totaal niet samen met m'n andere drives, fuzz'en of distortions. In z'n uppie door de Twin Reverb...geweldig! Maar ging 'm dus niet worden vanwege de incompatibiliteit.

Ramonneke
3 november 2014, 22:47
Ik heb momenteel een fuzz, overdrive (Menatone Red Snapper) pedaal en '89 Proco Rat 2 op mijn board. De Rat zit naar mijn mening tussen een fuzz en overdrive in. In feite een distortion, maar als je handig bent met je volume knop van je gitaar dan kun je er vrijwel alle sounds uithalen.

Jeroen...
6 november 2014, 21:52
Ik zou zeggen de Lovepedal Englishman.