PDA

View Full Version : lak laten faden



Wilson
3 juli 2003, 23:27
ik vroeg me, ik heb een gewone cherryburst op mn lespaul zitten, maar ik vind zon faded cherryburst er echt dik relaxed uitzien. Maar hoe lang duurt het voordat die verf zichtbaar vervaagd? en vervaagd hij nog wel met die moderne poly-lak? en kun je het vervagen ook nog bevorderen?? (door veel in de zon zetten ofzo??)

The Mule
4 juli 2003, 07:43
Het wemelt van de topics met theoretische mogelijkheden op het web, maar ik geloof niet dat ik ooit gehoord heb van iemand die het daadwerkelijk geprobeerd heeft, laat staan met foto's van het eindresultaat.

Check The Les Paul Forum anders eens, heel veel deskundigheid daar.

Mijn idee is dat een combinatie van veel zon en nog meer geduld je een eind zou kunnen brengen. Succes!

P.S. Persoonlijk vind ik het - net als relicen - geschiedvervalsing waarmee je met name jezelf voor de gek houdt...

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 15:04
als je 'm gewoon in de zon zet, is het toch geen geschiedsvervalsing?

Maar als in de zon leggen inderdaad de oplossing is, en je wilt dat het snel gaat, kun je 'm ook een dagje onder de zonnebank laten liggen, lijkt me

ieme
4 juli 2003, 15:39
dagje in de regen is ook wel goed voor de hardware...
En dan weer in t zonnetje...

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 16:01
dan gaat het hout naar de kloten.

Negative K3 fan
4 juli 2003, 16:13
niet als het goed gelakt/gesealed is.

ieme
4 juli 2003, 17:02
niet als het goed gelakt/gesealed is.

dat is zon gerelict ding niet hoor!

ieme
4 juli 2003, 17:08
Maar ja t is gewoon niet goed voor je gitaar! punt uit dat kunstmatige ouder worden enz enz is gewoon zwaar kut, je bent echt sneu als je dat met opzet verouderd!
Ga gewoon wat minder vriendelijk met je spullen om en dan word het "relic", maar wie er zuinig op is die kan er nog jaren plezier van hebben! en ach die krassen deuken en verkleurde lak die komt echt wel door jaren te spelen op dat ding, elke zaterdagavond weer een andere kroeg, week in week uit jaar in jaar uit dan groeit zo'n gitaar in je handen en word het een stukje van jou... niet door een paar keer t schuurpapier dr overheen te halen!
Mijn gibson lp custom die is 30 jaar een echt werkpaard geweest en dat is te zien dus dat is echt mooi maar ja....

ga je gang verneuk je gitaar, scheld mij maar uit maar als je van je instrument houdt dan bekras/vergeel/verneuk je hem niet om hem ouder te doen lijken dan hij daadwerkelijk is!

zo.....
:lp:

Wilson
4 juli 2003, 18:24
ff voor de duidelijkheid, ik van dat gerelic ook idioot, maar ik vind het rood van mn cherry sunburst les paul gewoon te fel en heb liever oranje

FragDaddy
4 juli 2003, 18:31
is het een echte gibson? dan gewoon voor het raam in de zon zetten of zelfs onder de zonnebank leggen.

als het een epiphone of een andere kloon is heb je pech, die poly-lak fade namelijk niet!

Wilson
4 juli 2003, 18:34
oh kut, ja het is een epi, too bad

ieme
5 juli 2003, 09:06
verkopen dat ding dus en dan een faded lp junior dc kopen!