PDA

View Full Version : wir unne neie d`r bè..



Vester
24 februari 2014, 15:23
Hallo!

Ik ben Danny, 29 jaar, en duidelijk een brabander... ;) Getrouwd, in verwachting van ons eerste kindje, en zanger/2e gitarist van de rock-coverband Audiomind. Self-tought, geen virtuoos op de gitaar, maar wel leergierig. Ow, en een south-paw!

Heb er 3 staan. Een vintage Vester strat uit `87, geupgraded met zwarte grover-tuners en zwarte stalen tone & volumeknoppen. Originele elementen, want die klinken naar mijn smaak gewoon goed. Ik wil hem nog wel een keer upgraden met een Fenderbrug.

Ook een Hohner L59 Les Paul, uit eind jaren '80, begin jaren '90. Geupgraded met andere elementen, echter niet bekend welke. Wordt als het goed is deze week opgehaald, is waarschijnlijk verkocht.

En een Crafter accoustic, van ergens eind '90er jaren, origineel. Fijne gitaar.

Heb trouwens ook nog een zwarte Yamaha rechtse basgitaar,die linksom gesnaard is. Leuk om een beetje mee te hannesen, is nu echter meer als muurdecoratie in gebruik.

Rozemarijn
25 februari 2014, 02:35
Hallo! Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Vester
25 februari 2014, 11:45
ja, bedankt!

peter_heijnen
25 februari 2014, 22:44
Welkom Danny!

Maar duidelijk brabander? De topictitel lijkt mij erg limburgs, zit je in de buurt van de provinciegrens?

Vester
26 februari 2014, 07:11
Nee, limburgs is meer Duits XD mar zit er nie zo wijd vandaon nee. Schijndel staat mijn huis

peter_heijnen
26 februari 2014, 09:08
Ok, maar als de topic titel schijndels is, dan is schijndels minstens net zo duits als limburgs. ;)

Little Jay
26 februari 2014, 09:34
Is '87 tegenwoordig al vintage?!? Ach waarom ook niet! :D

Welkom op het forum!

Vester
27 februari 2014, 13:03
Hey, bijna net zo oud als ikke he :D

(bestaat er trouwens een defenitie van vintage dan? Nou je er toch over begint :P )

Little Jay
27 februari 2014, 13:09
Was natuurlijk maar een grapje, maar hier dan:

"A vintage guitar is an older guitar usually sought after and maintained by avid collectors or musicians. While any guitar of sufficient age can be considered a vintage instrument, the term is typically applied to guitars either known for their sound quality or rarity."
(van Wikipedia).

En '87 is een best stuk jonger dan ik ben, dus als ik moet toegeven dat dat al vintage is, dan word ik antiek! Aarrghh!!

:D

Vester
27 februari 2014, 20:00
Ah.. ik dank u, mijn beste antieke man :D

coolchick
27 februari 2014, 23:30
jahoor, dan val ik in de categorie prehistorisch

Ace 1.15.19
28 februari 2014, 00:30
Maar duidelijk brabander? De topictitel lijkt mij erg limburgs, zit je in de buurt van de provinciegrens?
Limburgs en Brabants lijkt soms veel op elkaar, maar is vaker toch een wereld van verschil. Voor mensen die buiten die provincies wonen is het echter al snel één pot nat. ;)

Als ik de topictitel uit zou moeten spreken in het Deurnes dialect is dat bijna hetzelfde, maar dan wordt het "Wir unne nèje d'r baaj."

Mooi taaltje dat Brabants. :ok:

Vester
1 maart 2014, 19:51
Kik, mej auw kan'k praotuh ;)

muziekschuur
1 maart 2014, 20:31
Mijn zwangerschapsbroek lenuh?

peter_heijnen
3 maart 2014, 10:43
Limburgs en Brabants lijkt soms veel op elkaar, maar is vaker toch een wereld van verschil. Voor mensen die buiten die provincies wonen is het echter al snel één pot nat. ;)
Ik mag dan buiten de provincie wonen, ik kom er echter wel vandaan. Wat zeg ik, ik krijg de provincie er na ruim 30 jaar nog steeds niet helemaal afgespoeld... ;)