PDA

View Full Version : Toch maar even mijn "nieuwe" amp shown (Diezel Einstein inside)



RoelSmoel
23 februari 2014, 22:35
Vorig jaar een flinke dip met gitaar spelen gehad. Maanden geen gitaar aangeraakt, alles verkocht (op mijn EVH Wolfgang na) en nog langer niets gedaan.

Een tijd later een half rondje Europa gemaakt voor een band die ik érg leuk vind en ook met de gitarist(en) gesproken, ook over het probleem dat bij mij voorkwam. "Komt wel weer" werd gezegd.
Nog geen maand na dat avontuur begon het weer te kriebelen.. Ik wilde natuurlijk ook weer spelen wat zij speelden en ben eerst een tijd lang flink gaan oefenen, oefenen en oefenen. Ik had nog een interface voor naar mijn Macbook liggen en dat beviel prima. In die tijd ook veel progressie kunnen maken, ik pak dingen nu (gelukkig) veel sneller op en bepaalde technieken worden vanzelfsprekend.

Nou goed.. Twee maanden geleden na nogal wat sparen toch maar weer een versterker gekocht, maar wilde het ook meteen goed doen en niet besparen op allerlei punten omdat ik zeker wist dat ik het dan ergens weer zat was en ging zoeken naar iets anders, bewust of onbewust. Onderstaande versterker stond dan ook al erg lang op mijn lijstje, bijkomende was dat ik hem voor een érg redelijke prijs heb kunnen kopen. Dubbele meevaller dus.

Vanmiddag dan ook eindelijk een fatsoenlijke cabinet erbij gehaald na een tijd een cabinet van een vriend geleend te hebben gehad, een Orange Jim Root 2x12.

Na al het gelul.. Foto!
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_1462_zpsc0180c16.jpg

YannickH
23 februari 2014, 22:41
knap zo'n diezel. zitten KT88(of77) in zeker?
vertel eens wat over de amp.

RoelSmoel
23 februari 2014, 22:45
knap zo'n diezel. zitten KT88 in zeker?
vertel eens wat over de amp.

Nope, is nog de eerdere versie met EL34 buizen.
Ja goed, wat valt erover te vertellen? Gaat van spatclean naar ronkend metalig en dat verdeeld over twee kanalen. Zit ook nog een tweede (voetschakelbare) mastervolume op.
Moet je horen, ben ik van overtuigd.

pasqual
23 februari 2014, 22:47
Ziet er goed uit, hoewel ik geen idee heb hoe dat klinkt zo'n diesel...
Veel plezier ermee in ieder geval. Welke band ben je nagereisd? Alter Bridge?

RoelSmoel
23 februari 2014, 22:51
Ziet er goed uit, hoewel ik geen idee heb hoe dat klinkt zo'n diesel...
Veel plezier ermee in ieder geval. Welke band ben je nagereisd? Alter Bridge?

Jep, Alter Bridge. Erg leuke reis geweest, veel nieuwe en interessante persoonlijkheden ontmoet waar ik nog steeds contact mee heb.
Ik zit ook nog in de documentaire die ze uitbrengen samen met een box set.

Maar dat gaat wat verder off topic..

soup
23 februari 2014, 23:00
Mooie set!

Wat deed je dan voor ze, roadie of iets in die trant?

RoelSmoel
23 februari 2014, 23:08
Mooie set!

Wat deed je dan voor ze, roadie of iets in die trant?

Als groupie achterna gereisd..

soup
23 februari 2014, 23:15
Oh oke, dacht dat je voor ze werkte. :D

Max W. De Vries
24 februari 2014, 11:13
Cool man, mooi ding. Is het in huis een beetje te controleren of gaan de ramen er dan uit? Is de sound heel Amerikaans/Duits, of zorgen de el34's voor wat meer Brits?

Tremonti is de man he? Ik ben zo ontzettend fan van die gast. Maar dat heb ik nooit gezegd uiteraard want dat is niet cool.

almarvk
24 februari 2014, 11:36
Toffe amp Roel!

De heren van AB zijn relaxte gasten. Jááááren geleden ontmoet en uitgebreid gesproken. Helaas geen tijd meer om ze achterna te reizen ;)
En Tremonti is inderdaad koning.

Luke-wannabe
24 februari 2014, 12:39
Vet Roel!! Je Laney kast wordt nog steeds heel veel gebruikt!! Fijn dingetje is het!

RoelSmoel
24 februari 2014, 13:47
Heb vorige week nog kort met Mark, Scott en Brian gesproken via Skype.
Deed me goed dat ze me ook daadwerkelijk herkenden!

Versterker:
Sound kan ik moeilijk omschrijven. Wil de sound niet direct in een Duitse of Engelse hoek duwen. Is een Duitse amp in elk geval.

Max W. De Vries
24 februari 2014, 15:11
Dan snel tijd om wat sounds hier te posten. Ben erg benieuwd namelijk!

YannickH
25 februari 2014, 11:37
Ik zag gisteren zo'n diezel einstein te koop staan hier in belgie. (Wel 2dehands)
Kun je misschien de nieuwprijs eens vermelden?

RoelSmoel
25 februari 2014, 14:25
Ik heb de nieuwprijs niet betaald, dus zou je ook niet direct kunnen zeggen wat hij zou moeten kosten..

Orpheo
25 februari 2014, 15:32
Ben een beetje verbaasd. Je klinkt een stuk volwassener dan de laatste keer dat ik je verhalen las, Roel. Dit is een heel volwassen amp waar de grote jongens ook mee toeren. Helemaal niet onaardig! Keep it up.

Liquid_Metal
25 februari 2014, 15:39
Da's een lekkere bak, Roel. Diezel kan mij ook altijd wel bekoren. Nu van het forum wegblijven en spelen, anders heb je over een maand weer een nieuwe amp :P.

iWishmaster
25 februari 2014, 15:41
Heb deze amp wel eens uitgebreid aan de tand gevoeld. Clean is wat klinisch, maar op een goede manier: is juist wel lekker voor metal breaks / appargio's etc.. Drive is vrij bruut, deed me wat aan een kruising van een Engl Fireball en Peavey 5150 denken, maar dan doe ik de het geluid eigenlijk te weinig eer aan: deze amp heeft wel degelijk een eigen karakter en is echt een top kwaliteit versterker. Het geluid moet je wel liggen en niet iedereen (waaronder ik) zal er mee uit de voeten kunnen in mijn ogen.

ronalddus
25 februari 2014, 15:42
Mooi ding!
De amp die Myles ook gebruikt (toch?)

Heb Alter Bridge in november in NL gezien. Echt steengoed waren ze.
Laatst nog "the sound and the story" van Fortress aangeschaft, dus nu even flink oefenen. Kom je daar trouwens in voor of is dit een andere DVD?

YannickH
25 februari 2014, 16:37
gebruikte myles geen VH4?

RoelSmoel
25 februari 2014, 16:59
Myles gebruikt de Herbert live.

En @ ronalddus: is een andere. FRET12 heeft de volledige UK-leg gefilmd, ik ben pas ingehaakt vanaf Brussel (na UK --> Parijs --> Brussel) en DC3 is pas begonnen met filmen vanaf Berlijn (na Brussel), waar ik erop sta.
Heb die the Sound & the Story DVD ook, vind het tabboekje nog het meest toevoegen!

Misery Signals
25 februari 2014, 17:02
Heb hem ook anderhalf jaar nu. Mijn favoriet hier ondanks dat hij veruit de goedkoopste is van et kwartet amps. Van glashelder clean tot JCM 800 tot Hotrod Brits en zware metal. Is ook de enige niet-compressed klinkende high gain Diezel dus voor elke stijl van clean, blues, jazz, rock en metal heb je steeds een vette sound klaar.

MS

Misery Signals
25 februari 2014, 17:04
Btw van de rest van het gamma vind ik de Hagen het beste, de VH4 goed en de Herbert slecht.

MS

SloeGin
6 maart 2014, 13:54
Proficiat!
Hoe klinkt ie op slaapkamervolume?