PDA

View Full Version : stereo effecten



freddie bassman
23 februari 2014, 19:06
Ik vind het wel ns leuk om op 2 amps te spelen, wat zijn aanraders om het geluid mooi links en rechts te sturen?
N leuk effect en of een pedaal wat het geluid niet veranderd maar wel breder maakt!?

tommus42
23 februari 2014, 19:29
Delay op ongeveer 20ms met één herhaling, of een Boss DC3. Die laatste kun je subtiel instellen, veel space, weinig chorus heb je dan. Zijn vast nieuwere/goedkopere alternatieven voor.

Nitefly7
24 februari 2014, 12:08
Ik vind het wel ns leuk om op 2 amps te spelen, wat zijn aanraders om het geluid mooi links en rechts te sturen?
N leuk effect en of een pedaal wat het geluid niet veranderd maar wel breder maakt!?
met stereo zou ik uitkijken; het klinkt heel tof als je ervoor staat, maar van een andere kant hoor je het stereobeeld niet en mis je dus (exact) de helft.

iets dat met 2 amps wel perfect werkt, is een zogenaamde wet/dry (W/D) combinatie: 1 kant is je 'droge' signaal (alles wat 'voor' versterker staat, dus ook bijv. fuzz, distortion, overdrive en evt. een delay als je'm daar wilt), en de andere kant is je 'natte' signaal (galm, delay, chorus, flange etc).
Je hebt dan wel iets nodig om je signaal ergens te splitsen (bijv. Lehle Splitter, maar misschien werkt een tuner-out van een volumepedaal of output van een Boss pedaaltuner ook), maar dat is tegenwoordig ook snel te vinden.

Wat je daarmee kunt doen is geweldig: je houdt de definitie van je geluid, en maakt dit breder door de effecten door de 2e versterker dusdanig bij te regelen om iets meer diepte te geven.

Delay en chorus werkt ook altijd goed om iets breder te maken, maar vooral chorus klinkt al snel over the top en valt het weg in de band..

voorbeeld van wet/dry:

http://www.youtube.com/watch?v=8WGI1...zoqSVw&index=6

freddie bassman
5 maart 2014, 21:42
Binnekort ns opzoek gaan naar zón pedaal en wat dingen uitproberen!

freddie bassman
14 maart 2014, 21:42
Wat is n goed stereo delay pedaal dan?

freddie bassman
6 april 2014, 14:05
Gewoon n boss proberen of wat anders?