PDA

View Full Version : Niet te houden



Cageman
23 februari 2014, 18:18
Hello,

Ik heb eens een liedje gemaakt gededicadeerd aan m'n vriendin (tevens maker van de foto's op m'n filmpjes).
Uiteindelijk over het algemeen ook best een geinig deuntje geworden al zeg ik het zelf. Nodige droogheid ook.

Ik probeerde een compressor in te stellen voordat ik 'm ging inzingen, lang gekloot, niet gelukt. Toen ik de uiteindelijke mix gemaakt had uiteindelijk toch uitgevonden. Dus voor de volgende keer dan maar. Bovendien niet al teveel vreemde pieken in het volume.


SC:
https://soundcloud.com/cageman-2/niet-te-houden

YT:

http://www.youtube.com/watch?v=aF7vmfLb7NE

Ben benieuwd wat men er zoal van vindt. :)

Loeters,

Merijn

Ernest01
23 februari 2014, 19:45
Ik vind het wel geinig. Mooie 'klanken' ook.
Vooral dat aan het einde, waar je de gitaar onder water houdt... nou ja, zoiets dan, hè ?
Makkelijke tekst ook om te onthouden..... :soinnocent:

Mooi stukje hersenspinsel in ieder geval. Weer lekker creatief bezig geweest.

Cageman
24 februari 2014, 00:03
Bedankt. Werd tijd dat Ernest ook weer eens echt tevreden zou zijn, haha. Anders laat m'n harde kern (zeg maar de kern van zichzelf, veel meer zijn er niet :sssh:) luisteraars me straks nog in de steek. Dat helemaal op het einde is het agressief heen en weer raggen van pick-up switch op m'n telecaster (niet aan te raden). Inclusief delaytje en phaser.

:)

Duhsjaak
24 februari 2014, 10:04
Ik heb me weer kostelijk vermaakt. Zowel met de muziek, als met je commentaar.

Getalenteerde tante, die lief van jou. Beeldschoon beeldwerk, helemaal die met die korte dieptescherpte. (aardig hè, die alliteratie?)
Maar de eerste gedachte bij mij is dan: Wat vond zij er dan van? Het is tenslotte aan haar opgedragen.... Ik wil me nergens mee bemoeien, maar dat lijkt mij niet onbelangrijk.

Dat van die fanbase, ach... who cares.

In plaats van je daarvoor te verontschuldigen:
Je kunt naar eer en geweten zeggen, dat de gekozen locatie ook dit jaar weer veel te klein in om de meeting van de fanclub te huisvesten. Zolang je er maar niet bij vertelt dat je daarvoor een telefooncel had afgehuurd. Want dat is mijn standaard running gag.
Een fanbase van 14 of 15 man, dan blijft het gezellig en overzichtelijk. En blijft de drankrekening binnen de perken.

Wat heeft een mens meer nodig? Wordt het meer, dan kom je in de categorie van artiesten die geërgerd zijn als ze op straat worden herkend, en geërgerd zijn als ze niet worden herkend. dat leidt alleen maar af van lekker een beetje met muziek kloten.

Ben je bekend met het proximity effect van een microfoon? Dat effect zorgt voor extra bas en een soort van verdikking van het geluid als je dichterbij gaat zingen. Aan de andere kant wordt je stem dunner als je te ver af staat. Ik heb het idee dat je te dichtbij hebt gestaan. het zou de moeite wel waard zijn als je de juiste afstand zou proberen uit te vinden. Da's twee minuten werk.
Lastig hè, een stem dubben?

Weer dik respect voor je experimenteerdrift.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
24 februari 2014, 13:12
Thanks Gus.

Hij is goed ontvangen door haar. Ze vind 'm leuk en heel lief, en typisch mij. Dus dat is mooi. :)

O en verder:

Bedankt voor het compliment! Als je deze al mooi vindt, kijk dan ook eens hier (http://photographyblogbyamber.wordpress.com/). :crazyhappy:

Over die mic: dat wist ik niet. Normaal zet ik 'm altijd op een standaard, maar dit keer toevallig niet. Er waren nu inderdaad momenten dat ik de microfoonbol bijna in m'n muil had zitten ja. :soinnocent:
Voor m'n volgende nummer met zang zal ik er eens bewust bij stilstaan en uitproberen. Bedankt!

De meeting van de fanclub is om die reden helaas afgelast ja. Wel is inmiddels een nieuwe datum geprikt. Deze week 29 februari gaat het weer gebeuren.

:cooler:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
24 februari 2014, 18:56
Ja, dit is inderdaad de moeite waard.
De dame weet hoe ze kijken moet. Heel fijne portfolio. Het Van Nelle gebouw heeft door al dat glas altijd iets weerbarstigs.

Ik ben als jonge gast ooit onder de arm genomen door Edje van der Elsken en Van der Keuken (de cineast) dus ik heb mijn tanden er met bijzonder veel plezier ingezet. Maar zal niet voldoende drive of talent hebben gehad.

Eén van de rondritten (op dubbele snelheid) door Amsterdam in de vroege ochtend is trouwens gedaan doordat ik met de camera op een éénpoot op de cardantunnel stond en ik daardoor uit het open dak kon leunen en Edje reed.

Ze vertonen hem/de film in dit geval, nog regelmatig op TV.

In 'Pleidooi voor een persoonlijker geluid', een vrij lang stuk in Off Topic trek ik trouwens behoorlijk wat vergelijkingen tussen fotograferen en muziek. Vooral omdat ik geloof dat beide disciplines op een kruising staan: Nog meer trucs die de aandacht van de essentie afleiden of maar eens terug naar de eenvoud en het oprechte gevoel.

Zo mooi als jij je 'hier' heb gemaakt moet ik nog leren, maar dat komt wel. Clickez ici:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?146002-Pleidooi-voor-een-persoonlijker-geluid&highlight=pleidooi

En sorry dat ik door je post lul. En de groeten aan je lief.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
25 februari 2014, 23:09
Dat draadje helemaal gelezen. Verhelderend en heeft me aan het denken gezet. Had gereageerd als het niet zo oud was. Zoiets zou vaste openingskost moeten zijn voor een "Sounds" draadje, vind ik. Sticky's van nu herzien/verwijderen en dat(/iets in die richting) erbij zetten als je het mij vraagt.

De groeten zijn gedaan. Groeten terug. :hippie:

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
26 februari 2014, 06:50
Pfffff, ik heb je huiswerk gegeven kennelijk, sorry dus. Eerlijk gezegd had ik het al prima gevonden als je de openingspost had gelezen. Da's al het nodige aan lettertjes.

Maar je snapt denk ik wat ik bedoel met de overeenkomsten tussen fotograferen (schilderen natuurlijk) en muziek.
Waarschijnlijk zul je met dansers dezelfde discussies kunnen voeren, maar daarvan weet ik onvoldoende af.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13906770/IMG_1508.jpg

Ik ben slechts assistent geweest bij dit zijde schilderij. Dat op Pascale Lefebvre's naam staat. Terecht.
Afgezien van andere techniek (zijde schilderijen worden geinkt in plaats van met verf gemaakt) staat eenvoud, het anders zijn/de eigenheid hier ook centraal.
Het is ook een motto portret, waardoor de tekst eromheen is gekalligrafeerd.

Dit alles in de hoop dat je/jullie je gesterkt voelt om toch vooral je eigen koers te (blijven) varen.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
26 februari 2014, 22:54
Nee joh, geen huiswerk, haha. Ik ben zo'n type die dan uit zichzelf verdiepend materiaal gaat zoeken. :soinnocent: :chicken:

Ik moet zeggen dat het door alle hype (en de daarmee gepaardgaande exponentieel groeiende financiële situatie) me wel verleidt om vooral de weg van het grote geld helemaal in te slaan. Verder vaar ik mijn eigen koers. :)

Duhsjaak
28 februari 2014, 09:13
OK.
Tot morgen!
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
1 maart 2014, 19:55
OK.
Tot morgen!
Vriendelijke groet, Gus


Altijd leuk als je jezelf kunt citeren....

Maar ehm.....
War bleef je nou? Is dit de manier om met je trouwste fan om te gaan?
Nog niet eens een PM of een post kon er af.

Ik heb ReelBigFish gevraagd je zonder pardon in de ban te doen.
Het wordt trouwens de hoogste tijd dat er weer eens iemand in de ban wordt gedaan, dus misschien dat je er effe bij stil kunt staan: Ik heb jou wel een waarschuwing gestuurd.

Even vragen aan RBF of je iemand voor klootzak uit mag maken in een geval als deze.

Ja, dat mag in dit geval, omdat dat woordt (net als kudt dus) niet langer valt onder art. 266 Wetboek van Strafrecht. Nou, bij deze dus.
Vriendelijke groet, Edit. In dit geval maar even niet. Gus alleen is ook goed.

Cageman
1 maart 2014, 20:03
En ik wilde nog wel gaan zeggen dat het zo gezellig was gisteren xD. Maar ik mag niet meer reageren natuurlijk. Ben tenslotte in de ban. http://www.youtube.com/?#/watch?v=gVSiAG9nXtI

Vaarwel!

Fusion
1 maart 2014, 20:43
Wauw, een lost tape van Primus, te gek! ;) In alle gekkigheid, er zitten echt briljante elementen in, qua zanguithaatjes, qua bas? gitaar? rifje, maar er zitten ook dingen in die t flink te kort te doen. Jij zou eigenlijk met een paar andere mafke.... ehm.... gasten in n band moeten zitten, met een aantal ervaren musici, zodat alleen de beste dingen uit jou gebruikt worden. Ik ben fan van je muziek iig, en dat zeg ik niet vaak tegen forumgangers die niet op een extreem hoog niveau zitten (zoals in platen uitbrengen, concerten geven en alleen maar goede dingen uitbrengen, je snapt me wel). Ik vind t top.

Duhsjaak
1 maart 2014, 21:51
Ja, precies. Dat is de reden waarom ik nogal eens schrijf, dat het gemiddelde niveau op Sounds zo hoog is.
Niet dat de mate waarin het is uitgewerkt zo krankzinnig is; daarin wil het (niet in de laatste plaats in mijn eigen posts) nogal eens schorten.

Maar vaak hoor je als het ware de kwaliteit en de mogelijkheden door de schets heen.
Het zou helemaal mooi zijn als TS zijn verhalen zou laten bijstaan door zijn lief. Ik ben van de generatie vloeistof dia's en lightshows; er zijn nu met foto's en andere visuele ondersteuning heel andere en betere resultaten mogelijk.

Vroegah, toen 'men' van mening was dat ik naar demo's mocht luisteren, had ik mijn rechterhand ervoor over gehad als ik dit soort kwaliteit op de deurmat had aangetroffen.
Ik geloof oprecht dat deze gast werkelijk barst van het talent.

Maar laten we afspreken dat we hem en zijn dame daar niks over vertellen. Straks lopen ze alleen maar naast hun pumps. Ehm.... Schoenen van verwaandheid.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
2 maart 2014, 17:37
Wauw, een lost tape van Primus, te gek! ;) In alle gekkigheid, er zitten echt briljante elementen in, qua zanguithaatjes, qua bas? gitaar? rifje, maar er zitten ook dingen in die t flink te kort te doen. Jij zou eigenlijk met een paar andere mafke.... ehm.... gasten in n band moeten zitten, met een aantal ervaren musici, zodat alleen de beste dingen uit jou gebruikt worden. Ik ben fan van je muziek iig, en dat zeg ik niet vaak tegen forumgangers die niet op een extreem hoog niveau zitten (zoals in platen uitbrengen, concerten geven en alleen maar goede dingen uitbrengen, je snapt me wel). Ik vind t top.
:satisfie: :roll:

Nice.

Ik moet zeggen dat iets van een klein bandje proberen op te zetten steeds meer begint te kriebelen. Dan wel hooguit 3 leden ofzo... Nu wakker je dat nog extra aan ook. Hmmpff.. lastig lastig..

Bedankt beiden. :)

Loeters,

Merijn


P.s: @Fusion: ik ben nog altijd in afwachting voor een nieuw stuk van jouw kant. Zie steeds korte mix-flarden voorbij komen. :soinnocent:

Fusion
2 maart 2014, 20:46
Speciaal voor jou een oud pareltje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?164707-Technische-harde-metalen&p=3065576

enneh, ik bedoel niets verkeerds met mijn vorige post hoor!! Ik vind t te gek wat je doet. Ik bedoelde gewoon dat je nog niet een doorgewinterde professional bent (net zoals ik dat dus ook niet ben en nooit zal worden).

Cageman
2 maart 2014, 22:27
Speciaal voor jou een oud pareltje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?164707-Technische-harde-metalen&p=3065576

enneh, ik bedoel niets verkeerds met mijn vorige post hoor!! Ik vind t te gek wat je doet. Ik bedoelde gewoon dat je nog niet een doorgewinterde professional bent (net zoals ik dat dus ook niet ben en nooit zal worden).
Nee zo vatte ik het ook zeker niet op! Die smileys waren eerder uit verlegenheid waarin ik gebracht was, gheghe. Wij kunnen onszelf rekenen tot de underground. :D Misschien daar nog wel weer onder xD.
Ik ga nu nog ff op slappe kwaliteit je post beluisteren, dan morgen op volle speakers.

Loeters,

Merijn